Roger B. schreef:als ie zoals je beschrijft zelfs niet gaat blazen dan is de primaire storing niet je gloeibougie, maar daar ben je al achter.
Klopt idd ja daarom ben ik ook aan het begin van het systeem gaan zoeken nl de stroomvoorziening.
Roger B. schreef:ik heb al mensen horen zeggen dat er bij de accu ook nog zekering(en) van de D3WZ zouden zitten (vind ik bij mij niet overigens) en dat er onder de zekeringkast nog een losse zekeringhouder hing waar een zekering voor de standkachel in stak....
Morgen, als het boven 0 graden is maar eens even kijken

begin het vage idee te krijgen dat dit een soort van fantoomzekering aan het worden is
Roger B. schreef:natuurlijk kan ook de temperatuursensor het probleem veroozaken, omdat die moet aangeven dat het koud genoeg is buiten.
Als ik de tekening goed begrijp is dit een "maak" contact en zou je volgens mijn deze niet door kunnen meten toch?
Onder de 3,4,of 5 graden zou die niks door moeten geven.
Misschien morgen eens even een 15minuten in de diepvries gooien en dan, binnen, doormeten ... jaja houte mannen en ijzeren schepen tegenwoordig
Roger B. schreef:Als ik het goed begrepen heb meet de kachel ook nog ergens de temperatuur van het koelwater, als dat te warm wordt (richting 90graden) schakelt ie ook uit (of niet aan).
Yep klopt helemaal, volgens mijn zit deze in de D3W zelf en deze schakeld het ook weer bij als de buiten temp lager als die 3, 4 of 5 graden is en de motor bv stationair draaid en te ver zou afkoelen.
Of bij gebruik als "standverwarming" als er geen circulatie is

....jouw pompje al gemaakt
Roger B. schreef:Als je de kachel nog uitgebouwd hebt, en de spanningen niet kunt controlleren zo 1,2,3, is het misschien het makkelijkst om even te proberen in een andere T4 met D3WZ (effe stekker bij kachel uittrekken en jouw kachel insteken) of de kachel op zich wel aan wil (ventilatormotor kan ook stuk zijn bijvoorbeeld) Als je dat uitgesloten hebt kun je de rest van het systeem gaan uitpluizen dan.
Helaas .... hij is nog ingebouwd, het zou het zoeken toch wel een stuk eenvoudiger maken want dan kan je gewoon met een losse accu overal stroom op gaan zetten zonder de herrie van die grote knikkerbak ernaast
Maare ...nog een tip om die ventilatormotor te kunnen checken?
Roger B. schreef:succes, ken het ongemak, de mijne legt een rookgordijn van hier tot tokyo als ik stil sta sta ik prompt in de mist

maar is me te koud om het kreng uit te bouwen nu

Liever een rookgordijn als niks

als je hard genoeg rijdt heb jij er toch geen last van?
Wij zitten de eerste 15 minuten als bevroren visticks in de auto omdat eerst m'n blokkie zijn warmte moet hebben
Maar desalnietteplus bedankt voor het meedenken en mocht er nog iemand zijn die iets van het gaasje rondom je gloeibougie weet dan hoor ik dat graag