Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radio ontvangst T4 met hefdak

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Radio ontvangst T4 met hefdak

Bericht door Harry62 »

Ik rij met mijn campertje T4 met hefdak veel in Salland, Twenthe en Drenthe.
De ontvangst van de commerciële zenders is hier erg vaag ( bij meerdere auto's waargenomen)

Maar mijn T4 is hier echt een uitschieter naar beneden.

Ik heb een originele antenne geprobeerd en heb nu een plakantenne achter de spiegel.
Als je richting noorden of oosten rijdt heb ik soms helemaal geen ontvangst, dezelfde weg terug is het nog redelijk.
Geheime zenders echter, mits in de buurt hebben gewoon volle bak aan ontvangst.
Ik had graag een dakantenne gehad maar ik zit met het hefdak.

Iemand goede ervaringen met antennes, op andere plekken, op de T4?
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Radio ontvangst T4 met hefdak

Bericht door Paulus »

Waarschijnlijk heb je een raam antenne,het kan zijn dat de aansluiting los is of de versterker krijgt geen voeding.
Deze bevind zich aan de rechteronderzijde van het raam.Het is bekend dat het ontvangst iets minder is dan een normale antenne.

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Radio ontvangst T4 met hefdak

Bericht door René »

Kan ook draadbreuk zijn van de antenne kabel, dan doet ie het ook waardeloos. Meestal bij de stekker die in radio gaat of in/aan de antenne versterker

Rene
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Radio ontvangst T4 met hefdak

Bericht door Harry62 »

Het is een oude T4 '94 en de originele zal inderdaad wel wat aan mankeren.
De plakantenne is een aftermarket wel met signaal versterking. Bij mijn vorige auto werkt dit wel goed.

Ik zat eigenlijk te denken aan een '16V' antenne. Ik heb nog een strook van 5 cm over achterop het dak.
Ik heb dit nog niet gezien, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: Radio ontvangst T4 met hefdak

Bericht door laurens »

Zal toch wel aan de connectie van de antenne liggen. rij zelf ook met hefdak en raamantenne en heb goede ontvangst zowel op fm als am
maar ik luister niet naar commerciele zenders hebben die minder vermogen dan bv nederland 5??
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Radio ontvangst T4 met hefdak

Bericht door Harry62 »

laurens schreef:Zal toch wel aan de connectie van de antenne liggen. rij zelf ook met hefdak en raamantenne en heb goede ontvangst zowel op fm als am
maar ik luister niet naar commerciele zenders hebben die minder vermogen dan bv nederland 5??
Ik zit net in z''n gebied waar de dekking minder is. Alleen Skyradio knalt eruit.
Maar radio 3 bv zit vaak ruis op vind ik persoonlijk erg hinderlijk.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Radio ontvangst T4 met hefdak

Bericht door Roger B. (11)61 »

die strook van 5 cm achteraan kun je vergeten, daar zit je boven de verstevingsbalk, daar kun je geen antenne kwijt.

Vroeger (oudere types) hadden T4's weleens een antenne uit het linker voorscherm langs de A-stijl (of rechtop, ken ik me even niet voor de geest halen) is dat geen optie?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33891
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Radio ontvangst T4 met hefdak

Bericht door Multivan Generation »

Lijkt me inderdaad de beste optie om een inschuifbare antenne in het linker voorspatbord te plaatsen.

Enne voor wat betreft die zender sterkte in die buurt, kan Leo45 misschien wel antwoord geven? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie