Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gelijkvormigheidsattest

vragen over de T4
Plaats reactie
kris 458
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:19

gelijkvormigheidsattest

Bericht door kris 458 »

Weet er iemand of er bij een Caravelle van 2000 op nederlands kenteken een Europees Gelijkvormigheidsattest hoort, en op welke manier dit kan aangevraagd worden?

Ik heb een Caravelle ingevoerd in België, maar wellicht moet ik het attest bekomen bij de autokeuring, wat een hele rompslomp en de nodige kosten meebrengt. Als ik een europees attest kan bekomen is dit niet nodig.

Groeten Kris
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door René »

kris 458
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:19

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door kris 458 »

Dag René,

Bedankt voor de link. Kan ik daar als particulier het gelijkvormigheidsattest bekomen? Dat zou mooi zijn.

Groeten kris
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door Pascal-141 »

kris 458 schreef:Weet er iemand of er bij een Caravelle van 2000 op nederlands kenteken een Europees Gelijkvormigheidsattest hoort, en op welke manier dit kan aangevraagd worden?

Ik heb een Caravelle ingevoerd in België, maar wellicht moet ik het attest bekomen bij de autokeuring, wat een hele rompslomp en de nodige kosten meebrengt. Als ik een europees attest kan bekomen is dit niet nodig.

Groeten Kris
Zoals het al uitvoerig beschreven staat op de site van Belgian T4 Club , kun je het makkelijkste gewoon een afspraak maken bij D'Ieteren , en je hebt je papieren binnen het uur in handen...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
kris 458
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:19

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door kris 458 »

Dag Pascal,

Ook bedankt voor de reactie. Ik hoor bij de garages dat D'Ieteren geen attesten wil afleveren van auto's die niet door hen zijn ingevoerd. Hoe kan ik dan best tewerk gaan. Kan ik best online papieren aanvragen via de link van René, of waar kan ik bij D'Ieteren een afspraak maken en wat zijn daar de kosten?

Zolang ik maar niet weer naar de keuring moet voor de gelijkvormigheidskeuring...

Groeten Kris
kris 458
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:19

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door kris 458 »

Ondertussen de info op Belgian T4 club gevonden, maar ik blijf met het volgende probleem zitten: Ik heb geen transitplaten. De auto staat al op m'n oprit. Moet ik voor de afspraak bij D'Ieteren de auto aanbieden met garageplaten, of kan dit op een andere manier?

Is de site die René doorstuurt dan niet gemakkelijker of bekom ik daar niet het juiste gelijkvormigheidsattest? Ik moet er enkel het chassisnummer invoeren en een goede 40€ van m'n visa laten halen...

Groeten Kris
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door Pascal-141 »

kris 458 schreef:Ondertussen de info op Belgian T4 club gevonden, maar ik blijf met het volgende probleem zitten: Ik heb geen transitplaten. De auto staat al op m'n oprit. Moet ik voor de afspraak bij D'Ieteren de auto aanbieden met garageplaten, of kan dit op een andere manier?

Is de site die René doorstuurt dan niet gemakkelijker of bekom ik daar niet het juiste gelijkvormigheidsattest? Ik moet er enkel het chassisnummer invoeren en een goede 40€ van m'n visa laten halen...

Groeten Kris
Wat de garage zegt is niet waar , ik heb zelf mijn T4 ingevoerd vanuit NL , en dat was geen enkel probleem om die bij D'Ieteren in orde te krijgen.
Om bij D'ieteren te rijden heb je geen transitplaten nodig , die trekken hun daar volgens mij niks van aan wat er opzit , maar als je er een andere nummerplaat ophangt moet je wel opletten voor de Politie hé... (bij D'ieteren kost de homologatie procedure 99eur dacht ik)

Met de site die René opgeeft heb ik geen ervaring, dus ik kan niet oordelen dat het goed gaat op die manier of niet . Maar als het zo simpel is (chassisn° en 40eur) , dan lijkt mij dat ook wel een goede oplossing natuurlijk.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door René »

De link die ik gegeven heb is van de officiele VW fabriek, die kunnen je dus gewoon die info geven die je wilt, voorheen was het gratis, wordt waarschijnlijk veel gebruik van gemaakt, toen ik wilde ombouwen was het 30 euro, maar nu alweer in prijs verhoogd, maar dat zij zo, als je dat krijgt wat je nodig hebt, dan ben je alsnog niet duur uit volgens mij.

In ieder geval succes.

In Nederland heet het trouwens, certificaat van overeenkomst. (CVO)

René
kris 458
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:19

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door kris 458 »

Ik ben er blijkbaar nog niet.

Zonet naar D'Ieteren gebeld, en daar vertelden ze me dat ik toch via de keuring het attest moet bekomen omdat het over een dubbele cabine gaat die niet origineel geplaatst is. Wil dat zeggen dat ik het online attest ook niet kan verkrijgen? Of dat dit attest niet zal kloppen?

Groeten Kris
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door René »

Het CVO heeft alleen maar betrekking op hoe de auto de fabriek heeft verlaten ( dus met of zonder DC en andere accesoires)
Weet niet waarom in belgie hier een aparte verklaring voor nodig is, maar dat zal iemand anders misschien wel weten.

Kun je anders de DC er niet uithalen, keuren en er weer in plaatsen? Weet niet of de DC ook op kenteken komt te staan zoals in NL het geval is.

René
kris 458
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:19

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door kris 458 »

Ik heb ondertussen ook nog wat zitten nadenken.

Als ik het attest online bestel, heb ik waarschijnlijk een attest over een caravelle personenbus zoals hij ooit geweest is. Als ik heel de procedure bij de keuring doorloop weet ik niet of ik een ander gelijvormigheidsattest zou krijgen waarbij het om een lichte vracht met DC gaat.

Ik vraag me dus af of ze het gelijkvormigheidsattest gaan aanvaarden of als ze nog een papier van die dubbele cabine zullen nodig hebben ook, of zullen beweren dat het een alleenstaand geval is die terug heel de procedure moet doorlopen. De DC staat op het kentekenbewijs dus kunnen ze volgens mij niet moeilijk doen over een attest. Mocht de DC niet in orde zijn zou hij toch nooit op het kentekenbewijs geraken?

Ik dacht ook al aan het verwijderen van de wand, maar dan gaat het niet om een lichte vracht en ik weet niet waar dit dan waar van belang is. Het is wel de bedoeling om hem als lichte vracht in te schrijven.

Morgen probeer ik wat extra info los te krijgen bij de keuring maar als het gelijkvormigheidsattest inderdaad enkel gaat over hoe hij de fabriek heeft verlaten, kunnen ze inderdaad moeilijk problemen hebben met het online bestelde exemplaar. En dan ga ik natuurlijk daarvoor.

Bedankt alvast voor alle info. Ik hoop morgen meer te weten.

Groeten Kris
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door Multivan Generation »

Zoals René al schreef zegt een CVO iets over hoe een auto de fabriek is uitgekomen.
Als er later een dubbele cabine in geplaatst wordt, zal dit niet vermeld staan op een CVO.

En bij die later ingebouwde dubbele cabine kan de schoen wel een wringen,
omdat er andere eisen voor de maatvoering gelden in België als in Nederland..

De Belgische weg, zoals Pascal reeds voorstelde, zal je verder brengen, zo denk ik..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
kris 458
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 aug 2007, 18:19

Re: gelijkvormigheidsattest

Bericht door kris 458 »

Ondertussen begint het duidelijk te worden...

Het COC nummer is enkel van toepassing op personenwagens. Een lichte vracht heeft in België een PVG nummer nodig wat in Nederland waarschijnlijk niet nodig is (zo beweren ze bij de keuring). Omdat het een lichte vracht is gaat het dus heel wat moeilijker en moet ik toch de "lastige" weg via een gelijkvormigheidskeuring afleggen. Het wordt dus wat geld uitgeven en wachten op het attest voor we verder kunnen. Gelukkig vond ik een keuringsstation aan de overkant van een VW garage. Bij de VW garage zijn ze zo vriendelijk om me met de platen eens te gaan. Volgende donderdag heb ik afgesproken en wordt er dus gekeken of m'n caravelle geen "namaak made in china" is.

Niet te begrijpen onze Belgische wetgeving...

Groeten kris
Plaats reactie