Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ontvangst t5 met orginele raamantenne / Shark Fin Antenne
ontvangst t5 met orginele raamantenne / Shark Fin Antenne
Hallo
ik ben niet zo tevreden over het ontvangen van zenders met mijn orginele raamantenne van de t5 ,vooral in bepaalde gebieden in nederland. Hebben meer mensen mindere bevindingen met de orginele antenne of kan dit verbeterd worden?
Ik zag op internet dat de Shark Fin Antenne aangeboden word. Kent iemand deze antennes of weet iemand of de ontvangst hiervan wel goed is? Deze zit hoog op je dak,lijkt me al beter..
vast bedankt
Mark
ik ben niet zo tevreden over het ontvangen van zenders met mijn orginele raamantenne van de t5 ,vooral in bepaalde gebieden in nederland. Hebben meer mensen mindere bevindingen met de orginele antenne of kan dit verbeterd worden?
Ik zag op internet dat de Shark Fin Antenne aangeboden word. Kent iemand deze antennes of weet iemand of de ontvangst hiervan wel goed is? Deze zit hoog op je dak,lijkt me al beter..
vast bedankt
Mark
Re: ontvangst t5 met orginele raamantenne / Shark Fin Antenne
Mark,
ik heb idd hetzelfde, als ik dezelfde zender beluister en van A'dam naar Brabant rijd, gaat ie lichtelijk storen, ben er ook niet tevreden over.
Erwin
ik heb idd hetzelfde, als ik dezelfde zender beluister en van A'dam naar Brabant rijd, gaat ie lichtelijk storen, ben er ook niet tevreden over.
Erwin

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
Same here, bij mijn T4 was dit wel even beter dan nu in de T5.
Gr.
Bob.
Gr.
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Ik dacht eerst dat het aan mijn AVIC van Pioneer lag maar toen ik laatst met de Passat CC passeerde aan de plaatsen waar radio 1 compleet wegvalt in mijn busje, speelde deze vrolijk verder in de Passat, reden om beginnen te twijfelen aan de kwaliteit van de antenne in de T5...
iemand enige opties zonder boren of slijpen in m'n T5??
tx
iemand enige opties zonder boren of slijpen in m'n T5??
tx

Over de binnenader van de coax sturen originele radio's een stuursignaal mee.
De meeste niet originele niet, dus worden de versterkers niet aangestuurd en is ontvangst belabberd.
Een origineel versterkertje van vw zet een 12v signaal op de binnenader waardoor het probleem vaak oplost.
De meeste niet originele niet, dus worden de versterkers niet aangestuurd en is ontvangst belabberd.
Een origineel versterkertje van vw zet een 12v signaal op de binnenader waardoor het probleem vaak oplost.
Neemt de bus!
Voila daar heb ik wat aan, zal 't van de week eens regelen/
Tx voor de info
grts Danny :klappen
Tx voor de info
grts Danny :klappen
Bij een t5 met raamantenne mag je geen versterker kabeltje ertussen hebben, heb je dit wel dan wordt het ontvangst alleen maar slechter.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
is dat het tussenkabeltje waar ook een blauwe draad aanzit ? want bij mij is de ontvangst ook zeer slecht mar met de vorige radio was het wel goed dus ik twijfelde of het aan het kabeltje of aan de nieuwe radio lagPim 328 schreef:Bij een t5 met raamantenne mag je geen versterker kabeltje ertussen hebben, heb je dit wel dan wordt het ontvangst alleen maar slechter.
Dat is die kabel die jij beschrijft
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Ik had deze ertussen en was van alle problemen af:
VDO actieve splitter MA 1410 niet goedkoop maar perfect.
VDO actieve splitter MA 1410 niet goedkoop maar perfect.
Neemt de bus!
Heren gewoon een eenvoudige dakantenne op de T5 monteren, en je hebt een super ontvangst overal in NL en Europa
Antenne te koop bij elke autohandel Hirchman rond € 25,00
Als de antenne gemonteerd is kun je het staafje er halen bij bezoek autowasstraat en of parkeergarage .
Heb nu de derde T5 met dakantenne met een geweldige radio ontvangsthttp://www.weetjewel.nl/phpbb3/posting.php?mod ... 4e&t=19481#
Antenne te koop bij elke autohandel Hirchman rond € 25,00
Als de antenne gemonteerd is kun je het staafje er halen bij bezoek autowasstraat en of parkeergarage .
Heb nu de derde T5 met dakantenne met een geweldige radio ontvangsthttp://www.weetjewel.nl/phpbb3/posting.php?mod ... 4e&t=19481#