Bij deze actie, die uit twee delen bestaat, wordt de accu pool van de 3e accu 90 graden gedraaid om kortsluiting van de op de pool gemonteerde zekering te voorkomen, en een diode aangebracht onder het keuken kastje om leeglopen van de START accu te voorkomen. Deze actie wordt tijdens een servicebeurt uitgevoerd, en aangetekend achterin het service boekje.
HELAAS ZIT DIE DIODE VERKEERD OM!

Dat betekent dat de modificatie het laden van de startaccu bij landstroom verhindert, en het leeglopen van de accu naar de lader toestaat!

Ik kwam die info tegen op het Duitse T5 board, en het lijkt me ook belangrijk voor de Nederlandse Cali rijders.
Ik heb vandaag de diode omgesoldeerd, zodat alles weer goed werkt. Ik kan de liefhebber helpen aan verdere benodigde informatie, of kijk anders even naar deze site:
http://www.vwcamper.de/content/news/con ... /index.php
Het lijkt me in elk geval nuttig je dealer te vragen om aanpassing als je onder dit probleem valt. Als je Cali is uitgerust met een laderuitgang voor de startaccu, valt deze fout eenvoudig te testen door de startaccuspanning te meten, terwijl je de auto op landstroom zet. Dan hoort de accuspanning direct te stijgen door de lader. Zo niet, dan is je Cali nog van voor de laderuitgang voor de startaccu, of je diode is met actie 76A3 geplaatst, en zit verkeerdom.
De diode is overigens geplaatst om een fout in de lader op te lossen. De nieuwste Cali's hebben waarschijnlijk een aangepaste lader, en hebben de diode modificatie niet nodig. Het gaat om Cali's met een chassis nummer tussen WV2zzz7Hz7H104010 en WV2zzz7Hz8H094180.