Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterdeurraamrubbers

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

achterdeurraamrubbers

Bericht door Harry 341 »

De rubbers rond de ramen op de achterdeuren vallen een beetje uit elkaar...komt aluminiumpoeder tussenuit...kun je die vervangen zonder raam démontage?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: achterdeurraamrubbers

Bericht door Ron Mokum 383 »

Harry 341 schreef:De rubbers rond de ramen op de achterdeuren vallen een beetje uit elkaar...komt aluminiumpoeder tussenuit...kun je die vervangen zonder raam démontage?
grtz.Harry
Harry ik ben hier ook nieuwsgierig naar.
Ik heb al eens hier naar geïnformeerd, en ze vertelden mij, als je de raamrubbers wilt vernieuwen, moeten de ramen eruit, deze zijn namelijk gelijmd.
Het volgende wat ik gedaan heb, de rubbers aan de zijkant met een stanlymes insnijden tot op het aluminium en dan maar peuteren om de oxidatie weg te grijgen, het is een k..t klus, nadien met een goede raamkit dicht spuiten en klemmen.

Nou succes. ( vragen? mail me maar )

Gr.Ron
:T44EVER :T44EVER
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

Hoi Harry,ik heb het volgende gedaan,ik heb de rubber met een afbreekmesje opengesneden,aan twee zijde,eenmaal op de kopse kant bij het raam,en op de kopse kant als je de deur open hebt,als je de rubber dan een beetje omhoog trekt kan je er onderdoor kijken,daarna de rommel weg gekrabt met een schroevendraaiertje,en schoon geblazen met luchtpistooltje,en heb de ruimte die vrij komt met BUTYL 37 opgevuld,genoeg er onder doen endan aandrukken,zodat uit de sneetjes de kit naar buiten komt,overtollige kit verwijderen,en met een vlakke schroevendraaier,glad strijken,ik weet alleen nog niet hoelang dit goed blijft want ik heb dit pas twee weken geleden gedaan,die BUTYL 37 heb ik een keer nodig gehad omdat ik in mijn caravan,een nieuw dakluik heb moeten zetten,en deze kit blijft elastisch en hard niet echt uit,blijft dus zacht.P.S.:je kan het beste even de rubbers even vast zetten met tape tot de kit een beetje is aangestijfd is.
Afbeelding
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ron en Theo,bedankt voor de tips!!
Hier kan ik wat mee,de ramen moeten er nl. echt uit voor nwe. rubbers.En wat dat kost ... :bonk :gif :bonk
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Dre 960
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:24
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dre 960 »

Hoi Harry

Goede vraag van jou, ik heb namelijk ook het zelfde probleem bij een achter deur, en ga ook de tips van Ron en Theo opvolgen, de kosten voor het repareren zouden op €193,00 uitkomen bij de autotaal ( was daar voor behandeling van een sterretje in de voorruit )en dacht vraag dit meteen, was wel een prijs opgave zonder ruit breuk, dat zou voor eigen risico zijn en zou de kosten dus nog verder opdrijvenen, de ruit moet er inderdaad uit, dus een grote gok dan maar eerst de tips geprobeerd.
Groetjes Dre 960 :zwaai
Plaats reactie