Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste en tweede versnelling zoek

vragen over de T4
Plaats reactie
tblaarbeek
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2008, 11:39

eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door tblaarbeek »

Vanmiddag bij het wegrijden van het een op het andere moment is mijn bus T4 1.9TD van 1998 niet meer in zijn eerste en tweede versnelling te krijgen.
Achteraf bedenk ik me dat ik al enige dagen iets meer moeite heb gehad om hem hierin te krijgen, maar ik dacht steeds dat dit aan mezelf lag.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, ik heb i.v.m. invallende duisternis nog niet kunnen kijken.

groeten Jan
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door bartt4 »

denk het beroemde bolletje op je bak van de schakelstangen staat wel bij tips en trucs
RUBBEREXPRESS
tblaarbeek
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2008, 11:39

Re: eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door tblaarbeek »

Is inderdaad het bolletje, het is geheel verdwenen.
Bedankt voor de tip.

groeten Jan
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door matje86 »

http://www.mijnalbum.nl/Album=6W8I3D6D overkomt ons allemaal, bij mij rond de 250 .000
zie eerst 4 foto,s
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
tblaarbeek
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2008, 11:39

Re: eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door tblaarbeek »

€4,32 incl BTW en 5 minuten werk en alles weer bij het oude.

groeten Jan.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door bartt4 »

Mooi zo kun je weer 250000km er tegen aan haha :T44EVER :driveT4 :werkaanT4 :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door André »

. . . nu ziet bij mij dat bolletje er goed uit maar af en toe "kraakt" hij aardig als ik aan het schakelen ben ongeacht welke versnellingen en of dat nu met op- of neerschakelen is.
Voor de kosten en de tijd hoef je het idd niet te laten maar zou het ook nog iets anders in het stangenstelsel zijn wat een mogelijke boosdoener is ?

André
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door Multivan Generation »

Beetje droogstaande verbindingen zou goed kunnen.
Je kunt alle verbindingen goed smeren met PTFE-derailleur spray van kroon oil.
Dat is vloeibaar, beetje blauw van kleur en werkt, naar mijn ervaring beter als echte spray.

Ook het bolletje voorzien van wat vet doet wonderen, kan nog wel eens droog komen te staan..

succes..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
tblaarbeek
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2008, 11:39

Re: eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door tblaarbeek »

André schreef:. . . nu ziet bij mij dat bolletje er goed uit maar af en toe "kraakt" hij aardig als ik aan het schakelen ben ongeacht welke versnellingen en of dat nu met op- of neerschakelen is.
Voor de kosten en de tijd hoef je het idd niet te laten maar zou het ook nog iets anders in het stangenstelsel zijn wat een mogelijke boosdoener is ?

André
Bij een hydraulisch gestuurde koppeling wordt de remvloeistof als overbrengingsmedium gebruikt, het zou kunnen dat het niveau te laag staat waardoor bij het bedienen van het koppelingspedaal er onvoldoende vloeistof aanwezig is en er dus onvoldoende ontkoppelt wordt.
Ik heb dit ook gehad omdat er een geringe lekkage zat bij een overgangskoppeling van een leiding op slang. In dit geval remolie bijvullen en het komt weer goed.

Jan
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: eerste en tweede versnelling zoek

Bericht door André »

@ jan, of in combinatie met wat lucht in het systeem . . . . had daar nog niet aan gedacht en zal er zeker eens naar kijken.

En toch nog even de boel uit elkaar, schoonmaken en met nieuw vet monteren, wie weet . . . . . . .


:werkaanT4 andré
Plaats reactie