Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
geschrokken maar opgelost
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
geschrokken maar opgelost
Hallo,
zoals zo velen van jullie lig ik ook wel eens onder de bus als ik .
Een tijdje terug viel het me op,
dat de voorste draagarmen wel roestig waren.
Flink met de staalborstel er op, om het roest weg te krijgen, komborsteltje in de boormachine,
daarna Fertan er op (wat stinkt dat spul zeg ), dag laten drogen en dan onderbodem bescherming er op.
Dus misschien is het bij jullie ook aan de hand?
Het lijkt alsof VW bij de laatste bouwjaren zelfs op een likje verf op de draagarmen bespaard heeft..
We kunnen er weer tegen...
zoals zo velen van jullie lig ik ook wel eens onder de bus als ik .
Een tijdje terug viel het me op,
dat de voorste draagarmen wel roestig waren.
Flink met de staalborstel er op, om het roest weg te krijgen, komborsteltje in de boormachine,
daarna Fertan er op (wat stinkt dat spul zeg ), dag laten drogen en dan onderbodem bescherming er op.
Dus misschien is het bij jullie ook aan de hand?
Het lijkt alsof VW bij de laatste bouwjaren zelfs op een likje verf op de draagarmen bespaard heeft..
We kunnen er weer tegen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: geschrokken maar opgelost
vw dacht alleen maar, dit is gietstaal, dat kun je rustig laten roesten. dat roest namelijk in een autoleven nooit door.
je hebt wel mooi strak werk geleverd, maar voor de levensduur van je bus levert het niets op.
je hebt wel mooi strak werk geleverd, maar voor de levensduur van je bus levert het niets op.
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: geschrokken maar opgelost
Kalm blijven Peter
Roest hoort niet bij je T4.
Gelukkig was je er bijtijds bij, zodat het nog redelijk eenvoudig op te lossen was.
Mede dankzij jou blijven er nog vele T4's de Nederlandse wegen bezetten.
"Keep them Rollin"
Egbert
Roest hoort niet bij je T4.
Gelukkig was je er bijtijds bij, zodat het nog redelijk eenvoudig op te lossen was.
Mede dankzij jou blijven er nog vele T4's de Nederlandse wegen bezetten.
"Keep them Rollin"
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: geschrokken maar opgelost
is bij iedereen
ik ben benieuwd hoe lang die verf houd.
het staat wel mooi.
ik ben benieuwd hoe lang die verf houd.
het staat wel mooi.
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: geschrokken maar opgelost
Ik zou die blauwe as steun ook helemaal zwart spuiten....
- Pascal-141
- Berichten: 10829
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: geschrokken maar opgelost
Ook de V-maxxen zwart geverfd
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: geschrokken maar opgelost
af en toe de Vmaxxen geraakt met spuitnevel,
nou dan maar helemaal zwart he...
nou dan maar helemaal zwart he...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: geschrokken maar opgelost
Het roest zeker nooit door,... maar voor het gevoel..... ik heb ze ook al eens geverfd
moet ik eerlijk bekennen.
moet ik eerlijk bekennen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: geschrokken maar opgelost
ik geef ook toe dat ik al gedacht heb dat te doen
maar ik ben niet zo op de hoogt van al die roestwerende producten en als je er niet echt iets goed op wrijft/of spuit doe je beter niks
maar ik ben niet zo op de hoogt van al die roestwerende producten en als je er niet echt iets goed op wrijft/of spuit doe je beter niks
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: geschrokken maar opgelost
Ziet er gewoon beter uit als het zwart is. Denk dat ik het ook ga doen.
Met Fertan heb ik goede ervaring. Meer als 10 jaar geleden eens een MG-B de bodem ingespoten.
Vorige week toevallig met de APK er nog eens naar gekeken en zag er nog net zo uit (mooi zwart en geen roest)
Heb het toen met een plantenspuit vernevelt op de bodem
Met Fertan heb ik goede ervaring. Meer als 10 jaar geleden eens een MG-B de bodem ingespoten.
Vorige week toevallig met de APK er nog eens naar gekeken en zag er nog net zo uit (mooi zwart en geen roest)
Heb het toen met een plantenspuit vernevelt op de bodem
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: geschrokken maar opgelost
Fertan en dergelijke producten hebben een geroeste basis nodig voor de hechting.
Dus niet teveel weghalen als je dat gebruikt.
Fertan is eigenlijk een basis voor vervolgens primer en aflak.
Anders is deze laag niet "dicht".
Dus daar meteen tectyl overheen zetten....lijkt me op termijn "niet ideaal".
Tectyl over blank / geroest ijzer is overigens nooit een goed idee.
Vocht blijft daarin makkelijk achter en het roestproces gaat vrolijk (nog harder eigenlijk) door.
Zeker bij de dikkere soorten die echt verdrogen op den duur en een soort koek vormen.
Behandelen in de zin van beschermen tegen doorroesten is in dit geval eigenlijk niet nodig, (daarom heeft VW er ook van afgezien) hoogstens optisch zinvol. Wat dat betreft zou ik eerder een spuitbus matzwart of Hammerite pakken.
Dus niet teveel weghalen als je dat gebruikt.
Fertan is eigenlijk een basis voor vervolgens primer en aflak.
Anders is deze laag niet "dicht".
Dus daar meteen tectyl overheen zetten....lijkt me op termijn "niet ideaal".
Tectyl over blank / geroest ijzer is overigens nooit een goed idee.
Vocht blijft daarin makkelijk achter en het roestproces gaat vrolijk (nog harder eigenlijk) door.
Zeker bij de dikkere soorten die echt verdrogen op den duur en een soort koek vormen.
Behandelen in de zin van beschermen tegen doorroesten is in dit geval eigenlijk niet nodig, (daarom heeft VW er ook van afgezien) hoogstens optisch zinvol. Wat dat betreft zou ik eerder een spuitbus matzwart of Hammerite pakken.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: geschrokken maar opgelost
ach beetje roest op dat soort delen maakt idd weinig uit, maar het kan ook anders.
ik heb een keer met een suzuki swift (geen grappen svp) gehad dat ie voor de apk moest, en dat de achterste draagarmen werden afgekeurd omdat er zogenaamd een gat in zou zijn geroest.. toen ik de auto thuis op de brug had kwam ik tot de conclususie dat het afwateringsgaten waren dus ik heb de draagarmpjes ook helemaal netjes zwart gekliederd, en ook meteen de hele bodem en bumpers er maar ff af, en zodoende hele wagen anti roest en optisch geschilderd.. auto kwam weer bij de keuring, en de keurmeester (was andere) vertelde dat ie nog nooit zo'n nette swift had gezien.. scheeld ook een stukje mierenneuken in dat geval. en onder de auto mag het ook best netjes zijn.. mijn t4 moet binnenkort ook eens.. ziet er ook niet echt netjes uit op het moment
ik heb een keer met een suzuki swift (geen grappen svp) gehad dat ie voor de apk moest, en dat de achterste draagarmen werden afgekeurd omdat er zogenaamd een gat in zou zijn geroest.. toen ik de auto thuis op de brug had kwam ik tot de conclususie dat het afwateringsgaten waren dus ik heb de draagarmpjes ook helemaal netjes zwart gekliederd, en ook meteen de hele bodem en bumpers er maar ff af, en zodoende hele wagen anti roest en optisch geschilderd.. auto kwam weer bij de keuring, en de keurmeester (was andere) vertelde dat ie nog nooit zo'n nette swift had gezien.. scheeld ook een stukje mierenneuken in dat geval. en onder de auto mag het ook best netjes zijn.. mijn t4 moet binnenkort ook eens.. ziet er ook niet echt netjes uit op het moment