Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Laatste nieuws V6 diesel

vragen over de T5
Plaats reactie
stefan meulenberg
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:46
Locatie: Stein

Laatste nieuws V6 diesel

Bericht door stefan meulenberg »

Deze week gehoord bij een vergadering bij pon via te weten gekomen de 5 cilinder gaat eruit volgend jaar omdat deze dan niet meer voldoet aan de millieu eisen vanaf 2008 alleen nog 4 en 6 cilinders volgens alles vanaf juni of juli leverbaar 2008 :gekte :bifun gelijk maar een bestellen jij ook painter en die nieuwe bussen van mij zonder problemen.
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Dit lijkt mij een sterk verhaal, gezien het feit dat de huidige 5 cylinder een kompleet nieuw ontwikkelde motor is van de VAG groep, en relatief pas kort op de markt is.
Desalniettemin kijk ook ik reikhalzend uit naar een V6.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Zako
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 feb 2007, 10:53

Bericht door Zako »

Ja dat kan toch niet dat de 5 cilinder er zomaar uit gaat. En de V6 komt dan wel laat uit......pffff
Afbeelding

Sport Generation Blue
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

5-cilinder

Bericht door vaniac »

De 2.5 tdi is een zeer moderne motor met veel ontwikkelingspotentieel.
Hij is zeer eenvoudig aan te passen aan strengere milieu-eisen door veranderingen aan de cilinderkop. Bij een verbrandingsmotor bepaald vooral de constructie van de cilinderkop het verbrandingsproces in de cilinders.
Eén van de verbeteringen die bij de 5-cilinder toegepast zouden kunnen worden is meerklepstechniek (4 kleppen per cilinder) in combinatie met commonrail inspuiting. Hier zouden ook nog piëzo-injektoren aan toegevoegd kunnen worden. Deze techniek wordt al bij enkele Audi tdi's gebruikt.

Verder is het zo dat een 5-cilinder mechanisch altijd efficiënter is dan een 6-cilinder, vanwege de geringere inwendige wrijvingsweerstand. Als er een 6-cilinder zou komen, dan is dat volgens mij als aanvulling op het bestaande motorenaanbod. Historisch gezien is de 5-cilinder de meest toegepaste tdi in de transporters.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Mijn VW dealer (en tevens ook Transporter fanaat) vertelde me dat de huidige R5 motor uit de T5 hoogstwaarschijnlijk zal vervangen worden door de nieuwere en milieuvriendelijke versie van deze motor , en dat is de motor die nu al in de Crafter ligt. (Met common-rail)

En als topmotor zou dan ook de VR6 diesel toegevoegd worden aan het gamma ...

Afwachten ...
Glenn Geerlings 900
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:08
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

v6

Bericht door Glenn Geerlings 900 »

Als hij echt komt dan moet ik wel even achter de oren krabben want dan moet het wel iets apart zijn :groteogen
Mijn dag komt nog wel , even geduld.
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

2.5 5 cilinder

Bericht door jw t5 121 »

kom op internet ook een 2.5 tdi 5 cilinder in een vw golf en de jetta tegen

wat is vw hiermee van plan?

linken zal ik nog toevoegen


2005 : New 2.5 V5 TDI engine with 180 HP !
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Nog wat gevonden over de komende VR6-TDI motor ...
Hij komt blijkbaar ook in de nieuwe Sharan .
Gleiches gilt für den VR6-Diesel, der hohe Laufruhe mit überlegenen Fahrleistungen und günstigem Verbrauch kombinieren soll. Das Benziner-Gegenstück zum rund 225 PS starken 3,2-Liter-TDI ist der drehmomentoptimierte VR6 mit FSI-Direkteinspritzung und 250 PS. Dazu kommen die bekannten Vierzylinder.
225 diesel PK's :jumpklap
:klappen
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

nog wat ...
:lach
Volgens aanhoudende geruchten word er door Audi/Volkswagen aan de ontwikkelling gewerkt van een 3.0 liter 24v VR6 Diesel motor.
De 24v VR6 3.0 TDI zou bedoeld zijn voor de Audi A3 + sportback en voor de Volkswagen's Golf, Bora, Touran, nieuwe Passat en Sharan 2.
jan vb
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2007, 21:17
Locatie: schilde

Bericht door jan vb »

heb dit nog gevonden

Er zijn krachtigere (turbo) versies in prototype-fase. We spreken dan over een 3.6 van 400 pk. Deze zou b.v. in de Passat Coupé komen (ook 2008-2009).

Eveneens in 2008-2009 zou de dieselversie van de VR6 moeten verschijnen, hoewel ik hier nog niet echt formele bevestigingen van gezien heb. De motor zou wel rondrijden als protoype, maar er zouden nog problemen zijn met de veiligheidstests. Bovendien is een DSG-500 (die een koppel van 500 Nm aankan, de huidige is een DSG-350) bijna een must voor zo'n V6 diesel. Die DSG versie zou ook pas rond 2009 beschikbaar zijn (wel als 7-traps dan).
174 auto dc
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Mooi, want de mijne (2005) gaat er in 2009 uit :gekte :jumpklap :jump :yes :knipoog :klappen :happy :toppie :love
Plaats reactie