Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hankook banden ervaring

vragen over de T5
Plaats reactie
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

Hankook banden ervaring

Bericht door karel de grote »

Rij een MV HL Automaat 210 PK met nu 70.000 km.
Ben nieuw begonnen met Conti Vanco 235-55-17 maar deze heb ik er na 10.000km. onder vandaan laten halen vanwege de herrie. Toen overgestapt op Bridgestone Potenza RE 50 in de maat 225-55-17; een prima band doch na 20.000km., ondanks wisselen v-a, versleten.
In de wintermaanden rij ik overigens met Conti TS 790 welke goed bevallen en slijtvast zijn.
Rij nu 6.000 km. op Hankook Ventus Prime 235-55-17 103 en dat had ik eerder moeten doen! Een merkbaar beter (veer)comfort en superstil!
De slijtage valt erg mee. Als ze het voor die 130 Euro per band 20.000 km. volhouden ben ik erg tevreden!
Voor de Korea haters; de Hankooks kwamen vorige week ook als goed in een test in het blad Auto-motor-und-sport.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Bericht door raymondo »

effe een vraagje..... hoe komt jou automaat op 210pk?? en heb je niet de problemen die ze voorschrijven bij volkswagen als reden om een automaat niet te tunen??
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

En daar kan ik over mee praten......
Mijn auto staat al bijna drie weken stil ten gevolge van MOTORTUNING!!

:gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif :gif
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

hey Patrick ,rij je al??knal er een digitale powerbox op van een goed bedrijf en je hebt bijna hetzelfde EN je kan hem er tussen uit halen als het moet ,
hoor ut wel
Daan
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Hé Daan,

Voor geen GOUD!! Ik weet wat de schade ongeveer nu bedraagt, over 3 maanden ga ik uit de garantie en ik hoop een schade als dit NOOIT meer te krijgen.

De schade bedraagt meer dan € 5500,=!!!

Patrick
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

Bericht door karel de grote »

raymondo schreef:effe een vraagje..... hoe komt jou automaat op 210pk?? en heb je niet de problemen die ze voorschrijven bij volkswagen als reden om een automaat niet te tunen??
Mijn auto is getuned door Pedro jr. met verstand dus. Nee geen enkel probleem met mijn automaat uit 06-2005. Rij wel met beleid doch voer regelmatig een stoplichtsprintje in stand S. Schakelt erg fijn, zo fijn dat zelfs mijn dealer zegt dat hij nog nooit zo een prettig schakelende T5 heeft gereden.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Bericht door raymondo »

nou moet ik zeg dat ik de mijn van september 2006 niet echt fijn vind schakelen als je remt voor een stoplicht maar dan toch door kan , dan lijkt het net of de remmen iets te lang vast blijven hij komt dan ineens zeg maar. maar als het zo blijft laat ik zeker de garage eens kijken. maar wie is pedro jr??
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Mijn automaatje is van juli 2005 met 240.000 km op het klokkie. Had originele VW-Abt tuning laten uitvoeren. Okay, hij was snel..... heel snel.... heb een keer 220 km p/u op de teller gehad. Het schakelen is naar min gevoel nooit optimaal geweest. Ook het "probleem" wat Raymondo omschrijft is mij niet vreemd.
Ik hoop morgen na bijna drie weken mij auto weer op te halen, voorzien van een nieuwe automaat en aandrijfassen.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
karel de grote
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44

Bericht door karel de grote »

raymondo schreef:nou moet ik zeg dat ik de mijn van september 2006 niet echt fijn vind schakelen als je remt voor een stoplicht maar dan toch door kan , dan lijkt het net of de remmen iets te lang vast blijven hij komt dan ineens zeg maar. maar als het zo blijft laat ik zeker de garage eens kijken. maar wie is pedro jr??
Dat is Hartog Tuning uit Zuid Scharwoude, tuned met hart en ziel.
http://www.hartogtuning.nl.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Als je bij de zoekfunktie kijkt bij algemeen techniek ,dan kun je zien dat een automaat van de t5 een max koppel aankan van 400 nm!
Ga je tunen dan ga je over de 400 nm en rijd je dus met een tijdbom! :alarm
Vroeg of laat gaat dit mis.(zie Patrick)
Maar het rijdt natuurlijk wel gaaf natuurlijk,zoveel pk's. :jumpklap :jumpklap

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

:alarm :alarm Ik heb het door Pedro Sr. laten doen, jr is pas 'n jaar of twee :ie , dat is vragen om problemen :bonk :muur

Groeten van Guus
Plaats reactie