Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Belastingdienst

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Belastingdienst

Bericht door André »

wjw-ers

Vandaag even bezoek gehad van de belastingdienst Haaglanden :ie . . . of ze even de camper mochten zien om te controleren of hij wel voldeed aan de eisen voor het camperkenteken :groteogen
Ik zelf was niet thuis maar het thuisfront heeft alles op aanvraag van de ambtenaar even laten zien, overal zijn foto's van gemaakt en alles wordt dus toch wel even genoteerd !!
Gelukkig voldoet mijn auto aan de eisen maar het blijft toch even spannend. Het koelkastje onder de btb-seat wordt wel aangemerkt als bergruimte dus dat is weer mee genomen.
Tevens wordt er ook op gelet of het een beetje originele auto is, misschien dat ze kritischer zijn met eigenbouw ? . . . die van mij is een Westfalia ombouw en dat werd gezien zo van "dan zit dat wel goed" . . . . . . .
Wat ik wel netjes vind is dat de ambtenaar zich legitimeerd en een kaartje achter laat met naam etc. . . . . . . ga het wel even vanavond controleren . . . . toch maar. Best vervelend als hij van de week in eens niet meer voor de deur staat :alarm
Dus voor die genen die nog aan het werk zijn aan de auto :politie . . . u is gewaarschuwd !!

André
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Belastingdienst

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat is toch al een tijdje bekend dat de belastingdienst onaangekondigd komt controlleren of je camper in het dagelijks gebruik ook nog steeds aan de inrichtingseisen voor campertarief voldoet?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Belastingdienst

Bericht door bartt4 »

rij nu bijna 5 jaar camper en nog nie gezien. ze moge komen hoor hij voldoet aan alle eisen. heb de :koffie klaar hoor als ze komme.
Fotos prima maar wil wel de fotos zien na de tijd strakkies gebruiken ze ze zelf voor ombouw whahaha
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Belastingdienst

Bericht door Roger B. (11)61 »

bartt4 schreef:rij nu bijna 5 jaar camper en nog nie gezien.
volgens mij doen ze het pas sinds er (erg) veel nieuwe camperombouwen gedaan worden (ivm goedkoper rijden nu je niet meer met grijs kunt rijden) en waarschijnlijk steekproefmatig.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Belastingdienst

Bericht door stn1 »

zijn er natuurlijk genoeg die m ombouwen voor camper. En vervolgens de slaapbank en kookdeel in de garage zetten. Heb je wel weer veel ruimte maar geen camper meer.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Belastingdienst

Bericht door spyke »

stn1 schreef:zijn er natuurlijk genoeg die m ombouwen voor camper. En vervolgens de slaapbank en kookdeel in de garage zetten. Heb je wel weer veel ruimte maar geen camper meer.
moeten ze je niet snaaien dan kan je alles terugbetalen :muur
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Belastingdienst

Bericht door Multivan Generation »

Het blijft voor mij aardig stil in Apeldoorn.
Ik zal binnenkort weer eens een briefje sturen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Belastingdienst

Bericht door André »

. . . . . moet je zeggen dat ik het wel spannend vond na al die verhalen gelezen te hebben over ambtenaren die toch een andere interpretatie er op na houden.
Maar we hebben het gehad nu .

André
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Belastingdienst

Bericht door René »

Roger B. schreef:
bartt4 schreef:rij nu bijna 5 jaar camper en nog nie gezien.
volgens mij doen ze het pas sinds er (erg) veel nieuwe camperombouwen gedaan worden (ivm goedkoper rijden nu je niet meer met grijs kunt rijden) en waarschijnlijk steekproefmatig.

Ik heb niet alleen via de RDW een camperkenteken aangevraagd maar ook per post bij de belastingdienst het kwarttarief aangevraagd met 5 foto's.

Hefdak omhoog,
Tafel op en stoelen gedraaid,
Keukenblok open,
Ligbed in het dak en ligbed beneden getoond.

Heb tot op heden nog geen controle gehad.
ziet er wel uit als origineel California natuurlijk.

Berrie
Plaats reactie