Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Carter pakking

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Carter pakking

Bericht door André »

. . . in het kader van het lekvrij maken van mijn 1.9 Td het volgende . . . . kan een carterpanpakking na 14 jaar spontaan gaan lekken ? dus eigenlijk gewoon door veroudering ? het lijkt mij geen slijtdeel en het draait niet :ie
Ik heb nog steeds olie staan aan de voorkant van het blok precies op de scheiding van het carter en de carterpan.

André
Piotr
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2008, 22:07

Re: Carter pakking

Bericht door Piotr »

Hoi, Bij mijn bus lekte ook op dat punt ongeveer.Maar was bij de vacuumpomp de o-ring uitgedroogd !

Mijn bussie ook 14 jaar oud. Maar een 1.9d is toch zelfde systeem.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Carter pakking

Bericht door bartt4 »

Zou wel kunnen pakking kost geen drol pan er onder weg halen is ook niet echt de moeite. Maar inderdaad zou antwoord 1 ook mogelijk zijn.
Zou zelf eens goed de boel schoon spuiten bij was straat met hogedruk. dan kijken waar spoor komt.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Carter pakking

Bericht door André »

. . . . . . heb de boel al aardig schoongeveegd en het spoor komt niet bij de vacuumpomp weg, althans niet na een 1/2 uur rijden. Dan is alles bij de pomp en er onder nog droog maar staat er al een rand olie op de carterpan/pakking.
Ik zelf heb het eigenlijk, bij andere auto's dan, nog nooit echt mee gemaakt dat die pakking kapot gaat vandaar ook de vraag en bedankt voor de bevestiging !

@ pjotr, heb jij die o-ring zelf vervangen ? hoe heb jij de pomp er uit gehaald ? je hebt er nauwelijks ruimte !

@bartt4, Bus ziet er echt super uit !!! kom hem nog wel eens van dichtbij bekijken, kunnen we meteen een opvoersessie doen ! Cat is inmiddels leeg !

André
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Carter pakking

Bericht door André »

. . . . . . . kom ik dus net van de dealert vandaan, en wat denk je . . . kost een carterpakking 93 euro :ie :ie je begrijpt dat ik die wel even heb laten liggen en dat ik met vloeibare pakking aan de slag ga !
Blijkt er een hele rubbere spatplaat aan vast te zitten, het is dus als het ware een plaat die tevens je carter afdicht !!!!
Hoe verzinnen ze het :muur :muur

André
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Carter pakking

Bericht door bartt4 »

is ook bij andere zaken wel te krijgen rond de 35 euro, maar idd een vloeibaar pakking kan ook dan wel de boel heel goed schoonmaken en ontvetten.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie