Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

handleiding california

vragen over de T4
Plaats reactie
Wil Syncro
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jun 2009, 21:30

handleiding california

Bericht door Wil Syncro »

hallo, kan iemand mij aan een handleiding helpen van een westfalia california, of foto reportage
anders gaat het inbouwen nie meevallen nie.
groetjes wil.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: handleiding california

Bericht door chv »

Hoi Wil (of Dave),

Als je het instructieboekje bedoelt: Ik denk niet dat je daar echt veel aan hebt maar die kun je downloaden bij http://www.poptop.nl.
Verder kan ik je aanraden de "So wird's gemacht" serie van H.R. Etzold uitgegeven door Delius Klasing Verlag, nr 75 (ISBN 3-7688-0738-X) gaat over de caravelle en transporter van 1990 tot en met 2003 met onder andere een hoofdstuk over de Westfalia inrichting .
En de serie "Jetzt helfe ich mir selbst" van Th. Lautenschlager van uitgeverij Motor Buch Verlag, sonderband 174 (ISBN 3-613-02637-6 of ISBN 978-3-613-02637-7) gaat over het zelf bouwen van campers op T4 basis met als uitgangspunt de Westfalia opbouw.

Ook hebben Peter Multivan en de Berrie & Rene's uitgebruide fotoreportages gemaakt van hun ombouwkunsten (even zoeken in de historie of ze persoonlijk benaderen)
Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Wil Syncro
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jun 2009, 21:30

Re: handleiding california

Bericht door Wil Syncro »

Beste Charles,

Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg.
maar in de reportages die jij noemt krijg ik de afbeeldingen niet te zien, wel heb ik dit al tientallen keren vaker gelezen dat die afbeeldingen niet te zien zijn, maar ik heb nog nergens gelezen waarom die afbeeldingen niet te zien zijn, of wat je hier aan kunt doen.
dit vindt ik wel vreemd, ik heb het ook al eens vaker in het forum gevraagd, maar dan antwoord daar niemand op.

De boeken die jij noemt vindt ik zo niet op marktplaats, dus die zou ik ik duitsland moeten bestellen zeker, of heb jij of iemand anders toevallig iets gebruikt liggen, of andere informatie hier over.

Met vriendelijke groet
Wil syncro.
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: handleiding california

Bericht door Reny »

http://shopping.kelkoo.nl/ssc-100801-vw ... velle.html

Is in ieder geval de bovenste :knipoog (even google gebruikt op het isbn nummer)

Verder zijn (voorzover ik het begrijp) de foto's van Peter (multivan) ergens geplaatst waar van provider/server/organisatie/host (of zoiets dus) wordt gewisseld. Daarom zijn ze niet zichtbaar. Ik geloof dat hetzelfde opgaat voor die van René en Berrie.

Nu is Peter op vakantie maar misschien kun je René/Berrie persoonlijk (via :mail ) bereiken?

In ieder geval wel succes met de verbouw :werkaanT4
fotogalerij 1120
Wil Syncro
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jun 2009, 21:30

Re: handleiding california

Bericht door Wil Syncro »

Beste Reny,

Dank je voor de reactie, maar moet ik niet een boekje hebben van een california.
ik dacht dat een caravelle een soort multyvan is.
california betekent toch camper of heb ik dat fout????? ik begrijp die termen allemaal nog niet zo goed.
Met vriendelijke groet,
Wil Syncro.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: handleiding california

Bericht door chv »

Hai Wilsyncro,

Destijds bouwde Westfalia voor Volkswagen de caravelle's om tot kampeerbusjes, die VW California Coach noemde. Het verschil tussen een caravelle en een multivan weet ik niet precies maar er zijn ongetwijfeld deskundigen op de site die je dat wel kunnen vertellen.

Ik heb beide boeken nieuw gekocht. Het T4 boek dacht ik via amazon.com op internet en het ombouwboek in Duitsland gekocht maar zie de link van Reny dat had ook via internet gekund.
Ik heb ze niet liggen maar gebruik beide boeken af en toe zelf en wil ze niet kwijt.
Maar nieuw kosten ze niet de wereld en zij zijn allebei goed verkrijgbaar, binnen enkele dagen in huis.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Wil Syncro
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jun 2009, 21:30

Re: handleiding california

Bericht door Wil Syncro »

Hoi Charles,

dus dit boek:

VW Transporter T4/ Caravelle ab Baujahr 1996. Jetzt helfe ich mir selbst - Dieter Korp
Auteur: Dieter Korp, ISBN: 3613021927

gaat over het ombouwen naar camper????

Met vriendelijke groet
Wil syncro.

ps. is het wel met afbeeldingen, want aan duitse tekst alleen heb ik niet zoveel.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: handleiding california

Bericht door chv »

Hai Wil Syncro,
Nee. Er stond:
"Verder kan ik je aanraden de "So wird's gemacht" serie van H.R. Etzold uitgegeven door Delius Klasing Verlag, nr 75 (ISBN 3-7688-0738-X) gaat over de caravelle en transporter van 1990 tot en met 2003 met onder andere een hoofdstuk over de Westfalia inrichting .
En de serie "Jetzt helfe ich mir selbst" van Th. Lautenschlager van uitgeverij Motor Buch Verlag, sonderband 174 (ISBN 3-613-02637-6 of ISBN 978-3-613-02637-7) gaat over het zelf bouwen van campers op T4 basis met als uitgangspunt de Westfalia opbouw."
Dus die laatste moet je hebben. En ja, natuurlijk staan er veel foto's in want zo'n boek maken zonder verduidelijkende plaatje is bijna onmogelijk (en onverkoopbaar).
Waar woon je? Als dat in de buurt van Den Haag is mag je rustig een keer langs komen om beide boeken in te zien hoor.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Wil Syncro
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jun 2009, 21:30

Re: handleiding california

Bericht door Wil Syncro »

Hoi Charles,

nog maal bedankt voor de informatie.
Ik heb het meteen besteld bij autoboeken service nederland.
Nu zal het zo klaar zijn.
:yes :driveT5 :werkaanT4


Met vriendelijke groet.
Wil Syncro.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: handleiding california

Bericht door chv »

Bedoel je het bestellen van je boeken of het bouwen van je interieur? ;-)
In elk geval succes er mee.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: handleiding california

Bericht door Multivan Generation »

@ Wil,
we zijn nu op vakantie in Noorwegen,
maar als we weer thuis zijn,
zorg ik ervoor dat je de benodigde informatie in PDF toegestuurd krijgt..

stuur me even een mailtje dan kan ik dat reply-en.

En dat we op vakantie zijn is nu net de reden dat er niet gereageerd wordt :-)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Wil Syncro
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jun 2009, 21:30

Re: handleiding california

Bericht door Wil Syncro »

Hoi Charles en peter,

dank jullie voor de mail

Charles, waarschijnlijk zal het boek er eerder zijn, maar week 34 willen we er een weekje mee op vakantie naar zeeland , dus dat zou toch moeten kunnen he' :ikrij

Peter nog een fijne vakantie, en als je een pdf hebt van het camper bouwen zie ik het graag tegenmoet. :werkaanT4

Groetjes Wil Syncro.
Plaats reactie