Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

airconditioning

vragen over de T4
Plaats reactie
Birgitte
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2009, 12:37

airconditioning

Bericht door Birgitte »

airconditioning blijkt standkachel te zijn...
Laatst gewijzigd door Birgitte op 29 jul 2009, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
jpbART
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jul 2009, 09:53

Re: Airconditioning

Bericht door jpbART »

Hallo Brigitte,

Heb je de riemen gecontroleerd of na laten kijken?
Als je wat talkpoeder aan de binnenkant van de multiriem doet en het geluid is weg heb je je probleem gevonden.
Versleten riem of niet de juiste spanning.

JP
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Airconditioning

Bericht door Harry 341 »

Ook goedemiddag....het "even voorstellen" forum al gezien?
Maar evengoed welkom op weetjewel!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Airconditioning

Bericht door Roger B. (11)61 »

twee vragen om onduidelijkheden te voorkomen.

met "als ik de airconditioning aan zet" bedoel je dat het geluid alleen hoorbaar is als de AC knop ingedrukt is, of bedoel je als je de aanjagermotor inschakelt?

Wat bedoel je met slepend geluid? een scherp joelend hoog piepgeluid of eents dat aanloopt een een droog schuurgeluid maakt?

verder zie Harry's opmerking.....ook welkom
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Airconditioning

Bericht door Harry 341 »

Het is dus de ventilator bij de schuifdeur....verrot...Wie o wie kan zeggen waar zo'n ding te koop is?????
SPOED!!!!!!!!!!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Airconditioning

Bericht door Roger B. (11)61 »

je bedoelt de middenkachel? die onder de vloer it, bij de schuifdeur rechts aanzuigt en bijna in het midden van de "laadvloer" middels zo'n uit-trekbaar (al lijkt me dat in een camper niet echt prettig) rooster uitblaast?

ebay proberen?
caravelle zoeken op de sloop?
dure dealerbestelling doen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Airconditioning

Bericht door Harry 341 »

Roger,als ik het goed begrijp is dit dus NIET de airco maar de fan van de interieur kachel zoals die bij campers op die plaats zit?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Birgitte
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2009, 12:37

Re: Airconditioning

Bericht door Birgitte »

Bedankt Harry, voor je inzet. Ik ben dus bij de garage geweest, er ligt vloeistof op de bodem en maakt enorm veel lawaai, waarschijnlijk is de moter van de airco overleden. Ik wilde net vragen of je wel ns zo'n ding tegenkomt, maar je hebt al een oproepje gedaan zag ik zojuist, fijn hoor...

Hij wilde niet starten gisteren, op een of andere manier leeggelopen :bonk . Het zou zo moeten zijn dat de accu voor de huishoudaccu's wel oplaadt tijdens het rijden, maar niet leeg kan trekken (apperaten die op stroom van de huishoudaccu's gaan, houden er dan mee op). Het lijkt alsof dit wel gebeurd is. Ook zou de display in de auto uit moeten gaan (volgens het boekje), dit is ook niet het geval. Helaas had de garage geen tijd om hier naar te kijken.

De camper lijkt niet zo'n zin te hebben in de vakantie als ik, k hoop dat ik nu alles gehad heb en de reis voorspoedig verloopt, met of zonder airco...

groetjes,

Birgitte

p.s hoe krijg ik een fotootje bij mijn naam?
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Airconditioning

Bericht door Reny »

Hoi Birgitte,

Ik heb een camper uit 96 zonder airco dus daar kan ik je niet mee helpen, ik heb 2 zwarte luchtin/uitlaten achter de stoelen maar bij mij is dat de ventilatie en de standkachel.

Maar even over je accu's, heb je je huishoudaccu's gemeten? want het kan natuurlijk zijn dat je huishoudaccu's nog gewoon vol c.q. geladen zijn en dat iets anders je startaccu leegtrekt. Ik weet niet of er wat veranderd is aan je camperwat je accu zou kunnen leegtrekken? (in mijn vorige camper was het bij mij de achteruitrijcamera die ik aan de radio had geschakeld :muur ).

Trouwens altijd handig zo'n multimeter in je bus, is simpel en je weet of iets echt leeg is of hoeveel spanning er nog opstaat.

Wel een prettige vakantie trouwens :zwaai
fotogalerij 1120
Plaats reactie