Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ervaring chippen
- Eldert 895
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
- Locatie: Beek-Ubbergen
- Contacteer:
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@ Eldert,
bij een chiptuning via PON is dat normaal.
Dat werkt als een soort aan-uit-schakelaar.
beneden de 2000 rpm zo dood als een pier, dan tot 3000 rpm flink trekken en daarboven is het weer over.
Johan 729 heeft toen eens in mijn bus gereden en heeft het verschil tussen een PON-chip en een fatsoenlijke tuning ervaren.
@ Ron, nee niets gehad , maar je kunt me alsnog mailen
Als je op het knopje email drukt dan zie je het emailadres, maar ik denk dat Henk of een andere moderator een soort beveiliging erop heeft gezet ivm spambots of zo? Effe het adres kijken en aanpassen
groeten Peter
bij een chiptuning via PON is dat normaal.
Dat werkt als een soort aan-uit-schakelaar.
beneden de 2000 rpm zo dood als een pier, dan tot 3000 rpm flink trekken en daarboven is het weer over.
Johan 729 heeft toen eens in mijn bus gereden en heeft het verschil tussen een PON-chip en een fatsoenlijke tuning ervaren.
@ Ron, nee niets gehad , maar je kunt me alsnog mailen

Als je op het knopje email drukt dan zie je het emailadres, maar ik denk dat Henk of een andere moderator een soort beveiliging erop heeft gezet ivm spambots of zo? Effe het adres kijken en aanpassen
groeten Peter
-
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Andelst
www.jdengineering.nl
Werd laatst getipt dat naar dit adres veel auto's van het VAG concern gaan en tevens veel porches.
Ervaring heb ik er "nog"niet mee maar "hij"schijnt wel een goede naam te hebben in het tuning wereldje.
groet Richard
Werd laatst getipt dat naar dit adres veel auto's van het VAG concern gaan en tevens veel porches.
Ervaring heb ik er "nog"niet mee maar "hij"schijnt wel een goede naam te hebben in het tuning wereldje.
groet Richard
Ik heb mn bus laten chippen bij jd engineering , koste zo alles bij elkaar 650 euro. Eerst lezen ze je motor uit en controleren ze alles even daarna zetten ze je bus dan op de rollenbank , tegen de muur hebben ze een lcd scherm hangen waar ze de waardes vanaf kunnen lezen dmv een grafiek . Een soort op maat chip , heb mn T4 laten chippen naar de 202 pk (dankzij eps uitlaat)roet wel een klein beetje maar is en blijft een diesel. En ze draaien meteen even de rollenbank waardes voor je uit,
Zonder de rollenbank is het 550 euro , maar voor die honderd euro zou ik het niet laten

Zonder de rollenbank is het 550 euro , maar voor die honderd euro zou ik het niet laten

- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Ik zag je uitdraai, maar er kwam een vraag naar boven.
Hoe kun je de dip in koppel vanaf 2000 rpm tot aan 2500 rpm verklaren?
Is toch een VTG-lader?
misschien weet er iemand een antwoord op de bij mij gerezen vraag?
En je bent van 175 naar 202 pk gegaan? dat is 27 pk verschil of te wel een toename van 15%, best weinig.. wat is het verschil in koppel?
Alvast dank
Groeten peter
Hoe kun je de dip in koppel vanaf 2000 rpm tot aan 2500 rpm verklaren?
Is toch een VTG-lader?
misschien weet er iemand een antwoord op de bij mij gerezen vraag?
En je bent van 175 naar 202 pk gegaan? dat is 27 pk verschil of te wel een toename van 15%, best weinig.. wat is het verschil in koppel?
Alvast dank
Groeten peter
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Een run op de testbank is gewoon van primair belang bij chippen. Een "tuner" die een chip monteerd , en die geen testbank ter beschikking heeft , is eigenlijk niks meer dan een knutselaar die dan ook nooit kan controleren of alle waardes OK zijn , en kan ook nooit een chip "op maat" maken.Multivan Generation schreef:220 ouderwetse guldens voor een stukje papier?
Ik ben dus zeker van mening dat een testbank onontbeerlijk is bij het betere tuningwerk . :o)
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Volgens mij gaat het om de uitdraai van een 150PK - T4 , Peter , die na de vitaminekuur 202PK behaald.Multivan Generation schreef:Ik
En je bent van 175 naar 202 pk gegaan? dat is 27 pk verschil of te wel een toename van 15%, best weinig.. wat is het verschil in koppel?
Alvast dank
Groeten peter
Da's best stevig gechipt volgens mij.

- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@ Pascal, kijk even naar de beginwaarde in de tabel, juist ja 175 pk, Door bijvoorbeeld de EPS uitlaat en misschien andere zaken.
Misschien zijn jullie het niet met me eens, maar alles valt of staat bij de 'driveability' van een auto.
En een rollenbank is natuurlijk wel erg mooi, maar wel veel geld voor zo'n uitdraai..Je weet dan wel precies wat je gekregen hebt
Misschien zijn jullie het niet met me eens, maar alles valt of staat bij de 'driveability' van een auto.
En een rollenbank is natuurlijk wel erg mooi, maar wel veel geld voor zo'n uitdraai..Je weet dan wel precies wat je gekregen hebt

- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Wordt een leuke topic zo....
Ben vandaag aan het bellen gegaan:
Chipmeister: 400 euro plus pomptiming afstellen (stevige chip)
JD enginering: 550 euro standaard chip, evt op de rollenbank 100 extra. Voor 675 euro chip op maat incl rollenbank.
JOS werkt samen met TJ (TurboJohan): 500 euro incl pompafstelling/ wastegate afstelling en nieuwe LMM van Pierburg
VanVucht tuning: 450 normale chip, 500 op maat chip.
De Ringsleutel: 450 euro chip op maat incl ''ruil Bosch LMM"
Ik zit vaak op TDIclub forum te neuzen en kom tot de conclusie dat Jos erg bekend is en erg goed werk afleverd. Werkt samen met chipmeister en TJ.
De andere bedrijven zullen ook prima zijn maar ik ga ook op intuitie af
JD vond ik erg duur. Heeft wel een rollenbank maar heeft weinig zin bij een automaatbak. De Ringsleutel heeft ook een rollenbank en kwam met zelfde verhaal.
Groet Ron 63
Ben vandaag aan het bellen gegaan:
Chipmeister: 400 euro plus pomptiming afstellen (stevige chip)
JD enginering: 550 euro standaard chip, evt op de rollenbank 100 extra. Voor 675 euro chip op maat incl rollenbank.
JOS werkt samen met TJ (TurboJohan): 500 euro incl pompafstelling/ wastegate afstelling en nieuwe LMM van Pierburg
VanVucht tuning: 450 normale chip, 500 op maat chip.
De Ringsleutel: 450 euro chip op maat incl ''ruil Bosch LMM"
Ik zit vaak op TDIclub forum te neuzen en kom tot de conclusie dat Jos erg bekend is en erg goed werk afleverd. Werkt samen met chipmeister en TJ.
De andere bedrijven zullen ook prima zijn maar ik ga ook op intuitie af
JD vond ik erg duur. Heeft wel een rollenbank maar heeft weinig zin bij een automaatbak. De Ringsleutel heeft ook een rollenbank en kwam met zelfde verhaal.
Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Ja kwam idd door de EPS uitlaat , deze zit van voor tot achter inc katvervanger en een grotere diameter dan de standaard uitlaat. Er zit ook nog een k&n luchtfilter in. (standaard was dit een 150 pk T4)Multivan Generation schreef:@ Pascal, kijk even naar de beginwaarde in de tabel, juist ja 175 pk, Door bijvoorbeeld de EPS uitlaat en misschien andere zaken.
Misschien zijn jullie het niet met me eens, maar alles valt of staat bij de 'driveability' van een auto.
En een rollenbank is natuurlijk wel erg mooi, maar wel veel geld voor zo'n uitdraai..Je weet dan wel precies wat je gekregen hebt
Als er geen EPS uitlaat onder hing , zou ik rond de 175 pk uitkomen.
En de bus rijdt prima , gewoon fff iets oppassen met inhalen . Hopelijk deze maand even verlagen.
Laatst gewijzigd door bruun op 19 jan 2007, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
De dip kon hij er niet uitkrijgen , maar de brandstofpomp stond ook een waarde van 130 ipv van tussen de 30 en 65. Het is idd maar 27 pk , hij kon er meer uithalen maar kwam je in de problemen met de VTG lader . Ik was in het begin van plan om de bus te laten chippen in combi met grotere verstuivers zodat deze ergens rond de 225 a 230 pk uitkwam.Multivan Generation schreef:Ik zag je uitdraai, maar er kwam een vraag naar boven.
Hoe kun je de dip in koppel vanaf 2000 rpm tot aan 2500 rpm verklaren?
Is toch een VTG-lader?
misschien weet er iemand een antwoord op de bij mij gerezen vraag?
En je bent van 175 naar 202 pk gegaan? dat is 27 pk verschil of te wel een toename van 15%, best weinig.. wat is het verschil in koppel?
Alvast dank
Groeten peter
JD Engineering was de enigste die dit afrade( van de 5 chiptuners ), en vertelde meteen dat de VTG Lader te zwak is om zoiets aan te kunnen. Dus toen was deze keuze snel gemaakt.
-
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Andelst