Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

TIPS ombouw 88pk (gechipt nu 118pk ) koppeling naar 102pk

vragen over de T4
Plaats reactie
Yolanda&Ronald
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2009, 22:45

TIPS ombouw 88pk (gechipt nu 118pk ) koppeling naar 102pk

Bericht door Yolanda&Ronald »

Hoi hoi, ben dus sinds vandaag actief lid van deze site en heb paar techinische vraagjes:
sinds de chiptuning van 88 pk naar 118 pk een slippende koppeling, koppeling zat al erg hoog dus lag er toch al wel aan te komen ;o) Mijn vraag is kan er gewoon een zwaardere koppelingsplaat in van een 102 pk of moet er dan ook een ander vliegwiel of koppelingshuis in? Weet niet goed te benoemen maar men weet wel wat ik bedoel te vragen lijkt me.
Hoor daar verschillende verhalen over dus dacht vraag het maar even aan de weetjewellers :)
Bus is van 1ste eigenaar pas geleden gekocht en is vanaf dag 1 dealeronderhouden en erg kalmpjes bereden en heeft 110.000 km gereden.
Distributie riem moet nu ook vervangen worden is nog niet gebeurt.
Wil er minimaal een 5-6 jaren plezier van hebben dus alle tips zijn welkom wat te doen.
Ben zelf niet echt kei in mailen maar zal waar nodig reageren ;0)
Alvast bedankt!!

Groetjes Ronald
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: TIPS ombouw 88pk (gechipt nu 118pk ) koppeling naar 102pk

Bericht door Roger B. (11)61 »

:wjw op het forum...........
al je vragen zijn al vaker behandeld, even de zoekfunktie gebruiken.

zoekfunctie vind je bovenaan in de tweede blauwe balk, links, naast geplande meetings.

Stijn heeft laatst een 102pk koppeling in zijn origineel 88 pk geplaatst, bekijk zijn recente topics hierover maar eens
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Yolanda&Ronald
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2009, 22:45

Re: TIPS ombouw 88pk (gechipt nu 118pk ) koppeling naar 102pk

Bericht door Yolanda&Ronald »

Roger B. schreef::wjw op het forum...........
al je vragen zijn al vaker behandeld, even de zoekfunktie gebruiken.

zoekfunctie vind je bovenaan in de tweede blauwe balk, links, naast geplande meetings.

Stijn heeft laatst een 102pk koppeling in zijn origineel 88 pk geplaatst, bekijk zijn recente topics hierover maar eens

Hallo Roger, dankjewel voor jouw reactie, zal het gaan opzoeken, weet niet eens of ik jou zo antwoord maar dat zie ik dadelijk gauw genoeg. Mocht het niet lukken dan meld ik me wel weer, heb al gezocht met zoekwoord koppeling maar toen was het wel erg veel wat er allemaal stond :)

Nogmaals dankjewel!
Plaats reactie