Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe t5 besteld

vragen over de T5
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

nieuwe t5 besteld

Bericht door ronconnie »

vandaag de cross polo van mn vrouw ingeruild op een nieuwe multivan op geel kenteken,alle optie,s en met de nieuwe neus en 200 pk 2 liter biturbo diesel motor,dsg bak kortom alles er op en eraan,afleverdatum eind september en modeljaar 2010.
met de vorige multivan heb ik ong. alles kapot gehad wat er kapot kon,dus hopen dat deze t5 wel heel blijft.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Henk250 »

Nah,dat is me nogal wat.

Veel plezier ermee.!!


:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Donald4Motion »

:bifun Ronconnie,

Ik moet dan altijd aan dit soort quote´s denken

[quote]ik heb een ferrari 360 modena van bj 2001 met een heerlijke f1 versnellingsbak,dus ik weet ook wat echt hard rijden inhoud,verder ben ik beroepschauffeur geweest,met een vrachtwagen en op een autobus,dus het rijtijdenbesluit dat kan ik uit mn hoofd,dit geld trouwens alleen voor beroepsgoederenvervoer en niet voor prive personen.[quote]

:toppie Ik zet de Fanta alvast klaar :knipoog
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Kobus »

Heb je de "nieuwe neus" besteld zonder er een plaatje van te hebben gezien? Zal ongetwijfeld wel goed komen, maar er zijn vast een paar mensen heel benieuwd......
stop the rat race
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Pascal-141 »

ronconnie schreef: met de nieuwe neus en 200 pk 2 liter biturbo diesel motor,dsg bak .

Ik heb toch mijn vragen bij de levensduur van deze kleine blokjes in een bestelwagen (die dan eigenlijk gemaakt word om zware lasten te vervoeren en aanhangers te trekken )
De 174PK uit een 2500cc blok ging al met veel moeite (lees : veel problemen en kapotte onderdelen aan die blokken)
En nu nog eens 200PK uit een zo'n klein 2000cc 4 cilindertje ? hmmmm... :nuts

Ik blijf toch nog vol ongeduld uitkijken naar een dikke 2.7 of 3.0 V6 diesel
("There is no substitute for cubic inches" ... )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Bart(2)
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 dec 2008, 14:36

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Bart(2) »

is die al te bestellen?????
webben ze al specs en prijzen??

gr. Bart
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door ronconnie »

de nieuwe t5 is idd snel leverbaar en bestelbaar,eerste auto,s komen na de fabrieksvakantie van de lopende band en zijn dan live te bewonderen,ik heb er geen moeite mee om ongezien te bestellen .
de 6 cil. waar we allen op hebben gehoopt komt er niet in en de 5 cil is ook gesneuveld ivm de emissie eisen van de overheid
ook ik heb enigzind mn twijfels over het 2 liter blok maar hoop dat ze bij vw deze x wel hun best hebben gedaan.

wel jammer dat er uit de reactie,s blijkt dat sommige mensen er slecht tegen kunnen als iemand een leuke verzameling auto,s heeft staan,deze mensen zijn van harte welkom als de nieuwe t5 er is.

groet,

ron.
993 tt
kjn gts
360 f1
vw golf gti mk1

p.s voor de liefhebbers,weer binnen de 10 uur met de kjn naar spanje,1500 km.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Multivan Generation »

ronconnie schreef:vandaag de cross polo van mn vrouw ingeruild op een nieuwe multivan op geel kenteken,alle optie,s en met de nieuwe neus en 200 pk 2 liter biturbo diesel motor,dsg bak kortom alles er op en eraan,afleverdatum eind september en modeljaar 2010.
met de vorige multivan heb ik ong. alles kapot gehad wat er kapot kon,dus hopen dat deze t5 wel heel blijft.
Klinkt een beetje alsof er geen keuze is tussen alles of niets...

Alle opties?
Kun je eens het lijstje opsommen.
Ben wel eens benieuwd....

Enne zonder afgunst hoor (ik ga nooit een T5 rijden, omdat ik ze niets vind), maar wat moet dat allemaal gaan kosten, als ik dat mag vragen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Leo45 »

ik heb inmiddels wel al ruim 10000 in een T5 automaat 130pk mogen rijden en het heeft me wel over de brug geholpen.
Volgend jaar nog 1x met de camper weg en daarna gaan we de camper verkopen voor een T5.
Of het een automaat wordt weet ik nog niet. Maar we gaan de komende jaren anders op vakantie dat weten we wel.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door ronconnie »

multivan generation,

ik heb ook een paar t4 en gehad en smaken verschillen,de laatste t5 multivan die ik heb gehad was een erg fijne auto om mee te rijden.

de nieuwe die ik heb besteld is een 200 pk multivan highline zwart mett. dan heb je al heel wat leuke extra dingen zoals dubb. elc. schuifdeuren met afstands bediening,extra airco achterin,ander dashboard,en nog veel meer leuke dingen.

daarbovenop heb ik besteld; sport pakket met andere wielen en stabistangen,schuifdak,vol leder pakket,aut versnellingsbak,
elec. wegzwenkbare trekhaak,org. vw koelbox achterin,6 losse stoelen,voice ex systeem,duurste audio af fabriek,navigatie af fabriek,blutooth telefoon voorbereiding met stuurbediening,en ik ben zeker nog iets vergeten

verder worden de ramen achter de bestuurder donkerder getint en gaan we in overleg met de dealer gekeken of abt er een snelle chip voor kan leveren met behoud van de fab. garantie.

deze bus kost op geel kenteken bijna 80.000 euro

groet,

ron.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Multivan Generation »

klinkt leuk...

Die audio af-fabriek.... Tsja is dat een soundpakket?
Ik heb pas after-market systemen gezien die dezelfde look and feel hebben maar ongeveer 2000 euro goedkoper zijn.

Het remsysteem is dat 16 of 17"?

De DSG bak die er eerst geleverd werd in de VW producten kon maximaal 450 Nm aan dacht ik.
Misschien iets om rekening mee te houden?

Maar liever een DSG bak als een automaat !!

Ik ben benieuwd naar het plaatje als hij voor de deur staat...

Zijn er al afbeeldingen in omloop met de nieuwe snoet?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bart(2)
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 dec 2008, 14:36

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Bart(2) »

is de automaat een DSG??????
kun als optie schakelen op het stuur?

gr. Bart :ikrij
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Rotor »

Even iets over de dsg bak:
DSG is een speciaal type automatische versnellingsbak met dubbele koppeling. DSG is de afkorting van Direktschaltgetriebe.
Eind 2007 kwam Volkswagen met een vernieuwde DSG-versnellingsbak. De nieuwe versie is 7-traps en kleiner en lichter dan de oude door de droge koppelingen die zijn toegepast. De platen worden niet meer gekoeld met olie zoals bij zijn voorganger waardoor hij zuiniger is dan de 6-traps versie. Daarnaast schakelt de nieuwe DSG nog weer iets sneller. Groot nadeel van de 7-traps versie is echter dat hij nog minder koppel aan kan dan de 6-traps. Het maximale koppel bedraagt 250 Nm en daarom zal voor alle motoren die krachtiger zijn die 6-traps versie nog gewoon gebruikt worden.
Dus Peter wel een automaat!!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Multivan Generation »

liever een dsg bak als een automaat, daarmee bedoelde ik dat de automaat veel problemen geeft, en van de DSG bak hoor je daarover eigenlijk niet.

ook is de opbouw geheel anders.
Ik weet ook wel dat een DSG-bak een automaat is,
maar compleet onvergelijkbaar met de automische bak die nu geleverd werd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Rotor »

Okee Peter, het staat een beetje verwarrend, dus je bedoeld: beter een DSB automaat dan de oude automaat.
Gr Ton.
Plaats reactie