Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Edwin t4 1.9d 1993 1X

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
transporter4
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 jul 2009, 04:21

Edwin t4 1.9d 1993 1X

Bericht door transporter4 »

Hallo, Ik ben Edwin uit Hellevoetsluis (zh) en heb sinds februari een T4 1.9d zonder turbo met motorcode 1X, het is een korte versie met dubbele cabine waardoor het gewicht laag blijft (1500kg).

Zeer fijn rijdende bus met een laag verbruik 1:15, maar een te hoog toerental in de hoogste versnelling!

Ik heb hier gelezen dat er ander tandwielset te verkrijgen is, maar vraag me af of het motortje daar sterk genoeg voor is?

Zou ook wel willen weten of er met weinig problemen een turbo op te schroeven is om zo wat extra koppel te krijgen.

Heb al te veel onderhoud gepleegd om nu de bus weer in te ruilen dus dat ga ik niet doen.

Ook vraag ik me af of er iemand hier mijn bovenste fuseekogels wil vervangen, want dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.

Heb wel zelf mijn aandrijfashoezen vervangen, las hier dat de fuseekogels los moesten, maar hoefde helemaal niet, schokbreker los en omhoog duwen, wiel uit sturen, naafbout los en de 6 boutjes op de bak en je kunt de aandrijfas er uit halen.

Verder erg tevreden over de bus en zou graag nog wat leuke dingetjes er aan doen, met name in het interieur, heb al wat dingen gelezen op het forum.

mvg

Edwin
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Edwin t4 1.9d 1993 1X

Bericht door Reny »

Hoi Edwin
welkom op :wjw

Ik zou je specifieke vragen stellen op het T4 gedeelte, niet iedereen leest even trouw het voorstel gedeelte :knipoog

Veel plezier op het forum :toppie
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Edwin t4 1.9d 1993 1X

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier op dit forum! :zwaai

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie