Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

beveiliging tegen diefstal

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

beveiliging tegen diefstal

Bericht door robertTREBOR »

vanwege de zeer slechte kwaliteit van de t5 rijdt ik nog steeds zeer tevreden in mn t4 2002 rond.

deze bus doet het werkelijk altijd en kost helemaal niets qua onderhoud.

helaas lees ik dat er nogal eens een t5 gestolen wordt.

ik wil heden een t5 2.0 bi turbo automaat aanschaffen.

en nw. type motor en nieuw type aut. bak, en dan hopen dat het wel goed is.

welke beveiliging zou je er dan op moeten aanbrengen dat deze niet zomaar binnen 5 min. ook te stelen is ? want zoals ik hier op het forum lees stelt de beveiliging die vw er standaard op aanbrengt niet veel voor.

en als ze een t5 al intressant vinden om te stelen dan zal de t5 type2 wel helemaal een gewilde pikkert worden met al die oostblokkers hier en alle grenzen wagenwijd open.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door robindekeiser »

robertTREBOR schreef:vanwege de zeer slechte kwaliteit van de t5 rijdt ik nog steeds zeer tevreden in mn t4 2002 rond.

deze bus doet het werkelijk altijd en kost helemaal niets qua onderhoud.

helaas lees ik dat er nogal eens een t5 gestolen wordt.

ik wil heden een t5 2.0 bi turbo automaat aanschaffen.

en nw. type motor en nieuw type aut. bak, en dan hopen dat het wel goed is.

welke beveiliging zou je er dan op moeten aanbrengen dat deze niet zomaar binnen 5 min. ook te stelen is ? want zoals ik hier op het forum lees stelt de beveiliging die vw er standaard op aanbrengt niet veel voor.

en als ze een t5 al intressant vinden om te stelen dan zal de t5 type2 wel helemaal een gewilde pikkert worden met al die oostblokkers hier en alle grenzen wagenwijd open.
In privé garage parkeren.
Vriend van mij werkt bij een VW dealer. Hij zegt dat het 9 vd 10 keer auto's zijn zonder alarm. Dus een goed alarm is sterk aan te bevelen!
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door harry t5 191 »

Volgens Robert Trebor; vanwege de zeer slechte kwaliteit van de t5 rijdt ik nog steeds zeer tevreden in mn t4 2002 rond.

deze bus doet het werkelijk altijd en kost helemaal niets qua onderhoud.!

Vind ik erg kort door de bocht.
Rij nu 3 jaar met de t5 en met minder problemen dan m'n vorige t4!
En dat jouw t4 niets kost aan onderhoud? Vertel dat maar in de Efteling.
Zou hem dus dan ook nooit weg doen.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Timmertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2008, 04:24

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door Timmertje »

@ robert: De mijne is gestolen vorige week, ik ga er verder niet op in maar de nieuwe komt boordevol te zitten en sommige systemen dubbel!!

Een bearlock schijnt heel goed te werken, werd mij ook nog verteld door de verzekeringsman die ik hier woensdag op bezoek had..

Weet niet wat er van waar is, Maar hij had het er over dat ze daar gewoon een uur zoet mee zijn om dat te slopen..


Gr
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door RickyT5 »

Beetje raar verhaal dit, even een opsomming:

-T5 is erg slecht, daarom rijd ik nog T4
- T5 wordt veel gestolen
- Ben van plan een nieuwe T5 te bestellen
- Hoe zou ik mijn nieuwe T5 moeten beveiligen?

Ben ik nou gek of kan ik de opbouw en logica in jou verhaal niet vinden? :bonk
Rick
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door Harry 341 »

Robert,jammer dat jij geen t4 meer in de handel hebt.
Je had wel altijd zeer mooie bussen in de verkoop!!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door robertTREBOR »

Hey alle lieve T5 fan's

Na mn T4 wilde ik een automaat kopen, en dan de 174pk met automaat.

Dat deze combinatie niet tot de meest probleemloze behoort behoeft geen betoog toch ?

Collega's van me hebben er ontzetten veel problemen mee gehad, met name ; waterpomp, oliekoelers, versn, bak problemen , en verbruik 1 op 8

Beslist niet bedoeld om alle T5 in kwaad daglicht te zetten, sorrie als dat zo overkomen is !

Gewoon gewacht op de T5 type 2 met nw.type motor en nw type bak niet zo gek toch als je een

T4 hebt die helemaal niets kost , behalve 1x per jaar olie verversen en soms remblokkenset ?

zelfs de waterpomp is nog nooit vernieuwd !! en rijdt vaak bijna 1000 km op tank diesel. 1op 13

Verder leuk dat Harry (een oude klant van me?) reageert ! verkocht 120 stuks T4 per jaar tot denk ca 2004

toen ging de wegenbelasting met 500% omhoog voor de partikulier , heel triest ! en gestopt.

ik zou het vervelend vinden als mn nw t5 type 2 gestolen zou worden, uiteraard betaald de verzekering dit, maar uiteindelijk betalen we het toch zelf,
want de premie gaat gewoon omhoog als het vaak gebeurd.

ik zal een via google kijken wat die "bearlock" precies in houdt.
ik vind die achteraf ingebouwde alarms waar ze cruciale bedrading moeten doorknippen
niet zo'n fraaie optie zeker als zo'n bus weer wat ouder wordt , extra kans op problemen.

zijn er misschien gevallen bekend dat het dievengilde een bus met bearlock probeerde te stelen ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door robertTREBOR »

Denk dat ik die bearlock wel neem , beter dan niets,
maar ook bestelbussen met bearlocks
worden gestolen dussss


http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... f88b5bb7d0
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door SCOTT »

een GPS tracker...

Kan je de bus terug vinden .................
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Lisboa

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door Lisboa »

Makkelijk hoor, de t5 afkraken terwijl je deze zelf niet bezit.
Irrationele gedachtengang noem ik dat, en dan wel overwegen om een T5 aan te kopen?

Voor de T5 had ik een T4 en daarvoor een caddy, ik zou niet voor de T5 gekozen hebben als ik hiervoor slechte ervaringen heb gehad met VW. Onderhoud heb je altijd, heb jij dat niet dan lieg je, maar je kunt beter jezelf voor de gek houden dan een ander.
Dat de T5 in de begin periode een aantal kinderziektes heeft gehad is vervelend maar niet ongebruikelijk en in vele gevallen onder fabrieksgarantie ongedaan gemaakt. Mijn T5 uit 2008 heeft enkele storingen gehad en zijn allen verholpen, al met al op dit forum zeer enthousiaste T4 en T5 eigenaren/bestuurders waaronder ikzelf.

Over de Bearlock, een prima systeem waar je consequent mee moet leren omgaan:

*waardevolle investering
*gebruik hem altijd en overal, verlaat je de bus, Bearlock op slot!
*gebruik hem op de juiste wijze, Bus in z'n achteruit, Bearlock op slot!

Zet je de versnellingsbak in z'n vrij, dan kan je de Bearlock ook op slot zetten, je kunt gewoon schakelen maar qua beveiliging heb je er totaal niets aan! en tijdens het rijden hoor je elke keer als je schakelt een vervelende tik....
Kortom, gebruik 'm maar gebruik 'm goed!

Groeten,

Luuk :T54LIFE
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door SCOTT »

edit
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Damy

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door Damy »

Ik vind het erg kort door de bocht om de T5 slechte kwaliteit te noemen en dan ga jezelf een nieuwe kopen met een nieuw type blok, daar zou zelfs ik niet aan beginnen want de kinderziektes daarvan zou ik eerst wel eens willen zien...
De T5 is een prima bus behoudens de waterpomp, ligt er ook aan hoe je hem behandeld en onderhoud.
Alles is stuk te krijgen, zo had ik een Audi S4 Biturbo en 170.000 km probleemloos mee gereden met de originle gechipte turbo's en dat geloofde niemand, kwestie van met liefde behandelen denk ik.... :nuts
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door Inbouwer »

Zorg gewoon voor een goed alarm. En kijk hierbij verder dan je neus langs is. Geef iets meer geld uit dan het 13 in dozijn alarm. Ik zweer nog steeds bij Clifford alarms. Het is inderdaad niet de alle goedkoopste maar met de "Blackjack" functie heb je wel zekerheid. Ik geef toe dat het wel wat omslachtiger is omdat naast het uitschakelen van het alarm (druk op de handzender) de deuren opgegaan, er nadat de motor gestart wordt nog een code moet worden ingeven, maar het geeft wel een veilig idee.

Zeg nooit nooit, maar ze zullen er een zware kluif aan hebben om de T5 mee te nemen.
Ik heb meerdere installaties ingebouwd en er is 1 poging gedaan om een auto te verplaatsen zonder dat de eigenaar dit wist en dat is niet gelukt.

Van die eigenaar was al eens een T5 gestolen en wilde dit niet nog eens laten gebeuren.

Daarnaast kun je het zo gek maken als je zelf wil. Track en Trace etc.
Kijk als ze met een loden bekleden container komen en ze stoppen hem er op lokatie in, ja dan houdt alles op.
:alarm :alarm :alarm :alarm
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door zeef »

Inbouwer schreef:Zorg gewoon voor een goed alarm. En kijk hierbij verder dan je neus langs is. Geef iets meer geld uit dan het 13 in dozijn alarm. Ik zweer nog steeds bij Clifford alarms. Het is inderdaad niet de alle goedkoopste maar met de "Blackjack" functie heb je wel zekerheid. Ik geef toe dat het wel wat omslachtiger is omdat naast het uitschakelen van het alarm (druk op de handzender) de deuren opgegaan, er nadat de motor gestart wordt nog een code moet worden ingeven, maar het geeft wel een veilig idee.

Zeg nooit nooit, maar ze zullen er een zware kluif aan hebben om de T5 mee te nemen.
Ik heb meerdere installaties ingebouwd en er is 1 poging gedaan om een auto te verplaatsen zonder dat de eigenaar dit wist en dat is niet gelukt.

Van die eigenaar was al eens een T5 gestolen en wilde dit niet nog eens laten gebeuren.

Daarnaast kun je het zo gek maken als je zelf wil. Track en Trace etc.
Kijk als ze met een loden bekleden container komen en ze stoppen hem er op lokatie in, ja dan houdt alles op.
:alarm :alarm :alarm :alarm
Ik heb een DEFA canbus klasse 3 alarm. Hoe kan ik dat het beste upgraden met track & trace?
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: beveiliging tegen diefstal

Bericht door Inbouwer »

zeef schreef:
Inbouwer schreef:Zorg gewoon voor een goed alarm. En kijk hierbij verder dan je neus langs is. Geef iets meer geld uit dan het 13 in dozijn alarm. Ik zweer nog steeds bij Clifford alarms. Het is inderdaad niet de alle goedkoopste maar met de "Blackjack" functie heb je wel zekerheid. Ik geef toe dat het wel wat omslachtiger is omdat naast het uitschakelen van het alarm (druk op de handzender) de deuren opgegaan, er nadat de motor gestart wordt nog een code moet worden ingeven, maar het geeft wel een veilig idee.

Zeg nooit nooit, maar ze zullen er een zware kluif aan hebben om de T5 mee te nemen.
Ik heb meerdere installaties ingebouwd en er is 1 poging gedaan om een auto te verplaatsen zonder dat de eigenaar dit wist en dat is niet gelukt.

Van die eigenaar was al eens een T5 gestolen en wilde dit niet nog eens laten gebeuren.

Daarnaast kun je het zo gek maken als je zelf wil. Track en Trace etc.
Kijk als ze met een loden bekleden container komen en ze stoppen hem er op lokatie in, ja dan houdt alles op.
:alarm :alarm :alarm :alarm
Ik heb een DEFA canbus klasse 3 alarm. Hoe kan ik dat het beste upgraden met track & trace?
door een track en trace module te kopen en te installeren. Je kunt deze gewoon los monteren, los van het alarm.
Ik gebruik zelf de Stealth X1 en ben er erg tevreden over. Bij meerdere klanten ingebouwd en het werkt perfect. Je kunt via internet altijd zien waar je auto is en dat kan eventueel tot 13 maanden terug.
Het is dan ook een uitstekende ritregistratie en ik gebruik het om terug te kunnen zien hoe laat ik bij de klant aan kwam en hoe laat ik weer weg ga.
Er zitten alleen altijd wel kosten aan verbonden per maand voor de data overdacht. Meestal zit dat tussen de 15 en 20 euro in de maand.
Ik vind het gemak en het veilige gevoel dat het systeem mijn biedt het wel waard.

Montage neemt ongeveer 1 a 1,5 uur in beslag.
:alarm :alarm :alarm :alarm :alarm
Plaats reactie