Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
climatronic defect
climatronic defect
hallo,
ik ben nieuw hier op het forum, ik ben de trotse eigenaar van een t5 multivan 174pk bj 10-2003.
ik volg het forum al enige tijd maar heb het tot nu toe nog niet nodig gehad.
nu heb ik alleen het volgende probleem dat de clima wel werkt alleen de airco pomp niet aangaat, dus ik heb alleen warme lucht.
ik heb de airco al opnieuw laten vullen deze was niet lek maar nu werkt hij nog steeds niet.
ook is de auto uitgelezen maar de gaf geen storingen.
alle oplossingen zijn welkom
groeten piet
ik ben nieuw hier op het forum, ik ben de trotse eigenaar van een t5 multivan 174pk bj 10-2003.
ik volg het forum al enige tijd maar heb het tot nu toe nog niet nodig gehad.
nu heb ik alleen het volgende probleem dat de clima wel werkt alleen de airco pomp niet aangaat, dus ik heb alleen warme lucht.
ik heb de airco al opnieuw laten vullen deze was niet lek maar nu werkt hij nog steeds niet.
ook is de auto uitgelezen maar de gaf geen storingen.
alle oplossingen zijn welkom
groeten piet
- Rolf T5 54
Re: climatronic defect
Hallo Piet,
Welkom op het forum.
Bij deze dingen moet je vooraan beginnen;
- draait de compressor wel ?
- tussen de motor en de aircocompressor zit een rubberen koppeling ( een hele korte distributieriem ;-)
- als deze koppeling defect is dan draait de compressor niet mee met de motor
- deze koppeling moet bij 120 d km vervangen worden.
Eerst dit controleren dan verder zoeken
suc6
Welkom op het forum.
Bij deze dingen moet je vooraan beginnen;
- draait de compressor wel ?
- tussen de motor en de aircocompressor zit een rubberen koppeling ( een hele korte distributieriem ;-)
- als deze koppeling defect is dan draait de compressor niet mee met de motor
- deze koppeling moet bij 120 d km vervangen worden.
Eerst dit controleren dan verder zoeken
suc6
hallo,
de riem/snaar is nog heel en de pomp kan je draaien.
en de kmstand is 80.000 dus de koppeling is het denk ik niet. waarschijnlijk wordt hij niet aangestuurd door de clima.
gr piet
de riem/snaar is nog heel en de pomp kan je draaien.
en de kmstand is 80.000 dus de koppeling is het denk ik niet. waarschijnlijk wordt hij niet aangestuurd door de clima.
gr piet
Draaien beide koelventilatoren wel als je de airco aanzet.
Is dit niet het geval dan is hoogstwaarschijnlijk de aansturing naar de koelluchtventilatoren kapot.
Dit ging bij de eerste modeljaren wel eens kapot en hierop is zelfs een terugroepactie geweest.
Trouwens als storingsgeheugen wordt afgevraagd dan staat dit meestal ook in het geheugen.
Is dit niet het geval dan is hoogstwaarschijnlijk de aansturing naar de koelluchtventilatoren kapot.
Dit ging bij de eerste modeljaren wel eens kapot en hierop is zelfs een terugroepactie geweest.
Trouwens als storingsgeheugen wordt afgevraagd dan staat dit meestal ook in het geheugen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
de vinnen gaan ook niet draaien.
pim wat bedoel jij met de aansturing? de display in de auto?
pim wat bedoel jij met de aansturing? de display in de auto?
Nee ik bedoel dan het regelapp. wat op je chassis zit dit zit aan bestuurderszijde bijna recht onder je radiateur.
Dit stuurt de ventilatoren aan, en als deze niet werken zal de airco het ook niet doen.
Dit stuurt de ventilatoren aan, en als deze niet werken zal de airco het ook niet doen.
pim weet je zeker dat er een terugroep van is geweest? of modificatie.
wat dit is namelijk niet gebeurt. ik ben de eerste eigenaar.
want dan heb ik wat te vertellen bij de dealer!!
Waarom zou Pim je verkeerde feiten geven?piet6230 schreef:pim weet je zeker dat er een terugroep van is geweest? of modificatie.
Wat Pim zegt,klopt altijd als een bus,nooit aan twijfelen!!

Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Is een terugroepactie op geweest in 2005 volgens mij is die inmiddels wel vervallen.
Dit wil zeggen dat auto's die dit nooit hebben gehad er nu ook geen meer kunnen krijgen, althans het zou niet gratis zijn.
Maar als je dealer hier een beetje laks mee is geweest zou ik er natuurlijk wel wat van zeggen.
Ik weet niet of je de bus wel altijd in onderhoud hebt gehad bij de dealer, want voor deze actie zijn de bezitters niet aangeschreven maar dit werd uitgevoerd bij een onderhoudsbeurt.
Dit wil zeggen dat auto's die dit nooit hebben gehad er nu ook geen meer kunnen krijgen, althans het zou niet gratis zijn.
Maar als je dealer hier een beetje laks mee is geweest zou ik er natuurlijk wel wat van zeggen.
Ik weet niet of je de bus wel altijd in onderhoud hebt gehad bij de dealer, want voor deze actie zijn de bezitters niet aangeschreven maar dit werd uitgevoerd bij een onderhoudsbeurt.
de bus is altijd in onderhoud geweest bij de dealer. maar of het vervangen hebben met het onderhoud is natuurlijk de vraag!
weet iemand toevallig of ik de castrol edge 5w-30 longlife 04 met de code 504.00/ 507.00 kan gebruiken in mijn bus? hij is van 10-2003 en er zit geen roetfilter op ook geen achteraf ingebouwde.
weet iemand toevallig of ik de castrol edge 5w-30 longlife 04 met de code 504.00/ 507.00 kan gebruiken in mijn bus? hij is van 10-2003 en er zit geen roetfilter op ook geen achteraf ingebouwde.
vandaag de bus weer opgehaald bij de dealer.
het bleek dat de vrijloop koppeling tussen de airco pomp kapot was, nu is het weer lekker cool binnen
mvg piet
het bleek dat de vrijloop koppeling tussen de airco pomp kapot was, nu is het weer lekker cool binnen
mvg piet
- Donald4Motion
volgens mij is dit hetzelfde als gewoon uit want het wordt gelijk klam en klef in de tuutappie schreef:staat ie niet op ECO????