Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Middenspiegel lager plaatsen
Re: Middenspiegel lager plaatsen
andere buiten spiegels misschien?

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Hoi Matje,
Het probleem van buitenspiegels is dat ze verkleinen (want bol i.v.m. de dode hoek). De toegevoegde waarde van de binnenspiegel is dat die veel minder verkleint en dus prettiger is om te kijken/in te schatten hoe ver weg dan wel hoe snel de aanstormende achterligger is bijvoorbeeld.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Het probleem van buitenspiegels is dat ze verkleinen (want bol i.v.m. de dode hoek). De toegevoegde waarde van de binnenspiegel is dat die veel minder verkleint en dus prettiger is om te kijken/in te schatten hoe ver weg dan wel hoe snel de aanstormende achterligger is bijvoorbeeld.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
Hallo,
Ik vind het net als jullie lastig achteruit kijken met de kast ervoor.
Het lijkt mij dat je lengte niet zoveel uit maakt, het is de plaats van de spiegel (en de kast).
Hebben jullie de hoofdsteunen op de achter bank erop zitten?
Ik laat de hoofd steunen op de achterbank eraf. Dit geeft wel iets meer zicht en het is minder werk om het bed uit te klappen.
Ben ook benieuwd naar de ervaringen van de lager geplaatste spiegel.
Chiel
Ik vind het net als jullie lastig achteruit kijken met de kast ervoor.
Het lijkt mij dat je lengte niet zoveel uit maakt, het is de plaats van de spiegel (en de kast).
Hebben jullie de hoofdsteunen op de achter bank erop zitten?
Ik laat de hoofd steunen op de achterbank eraf. Dit geeft wel iets meer zicht en het is minder werk om het bed uit te klappen.
Ben ook benieuwd naar de ervaringen van de lager geplaatste spiegel.
Chiel
Chiel 1040
Ik heb de hoofdsteunen er ook afgehaald, beter zicht naar achteren
Ik ben niet zo groot (1.70) en mis ook een stuk zicht, ik ben alleen bang dat het verplaatsen van de spiegel niet gaat helpen omdat er gewoon niet veel ruimte is vanwege de bovenkastjes.
Maar als iemand het uitprobeert en het werkt ben ik wel een volgzaam tiep en verplaats hem ook

Ik ben niet zo groot (1.70) en mis ook een stuk zicht, ik ben alleen bang dat het verplaatsen van de spiegel niet gaat helpen omdat er gewoon niet veel ruimte is vanwege de bovenkastjes.
Maar als iemand het uitprobeert en het werkt ben ik wel een volgzaam tiep en verplaats hem ook

fotogalerij 1120
rij de hele zomer met een bagagebak achterop de fietsendrager en heb dus binnendoor helemaal geen zicht maar kan niet zeggen dat ik er last van heb. die jongens met die bedrijfsbussen hebben toch ook alleen maar de buitenspiegels en die hebben ook nergens last van (want die rijden altijd op de linkerbaan
)
maar hoewel ik er niks aan heb zet ik de spiegel na het weghalen van de afdekking voor de voorruit (wij hebben zo'n aluminiumfolie gedoe voor 's nachts) altijd wel weer recht.
misschien wel een idee om het zomers maar helemaal weg te halen
zal het vandaag (we gaan weer naar het noorden) eens proberen.
binnenspiegel is toch niet verplicht als je er niks door kan zien of wel?

maar hoewel ik er niks aan heb zet ik de spiegel na het weghalen van de afdekking voor de voorruit (wij hebben zo'n aluminiumfolie gedoe voor 's nachts) altijd wel weer recht.
misschien wel een idee om het zomers maar helemaal weg te halen
zal het vandaag (we gaan weer naar het noorden) eens proberen.
binnenspiegel is toch niet verplicht als je er niks door kan zien of wel?
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Reny je kan OOK op een kussen gaan zitten , ben je een stukkie groter ???Reny schreef:Ik heb de hoofdsteunen er ook afgehaald, beter zicht naar achteren![]()
Ik ben niet zo groot (1.70) en mis ook een stuk zicht

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- sgsdebruijn
heb nog niets besteld zal wel volgende week worden. hou jullie op de hoogte als ik wat geprobeerd heb,
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
@Laurens,:
Alleen als je geen rechter buitenspiegel hebt, is een binnenspiegel verplicht. (en andersom: als je geen rechter buitenspiegel hebt moet je wel een binnenspiegel hebben)
Qua plaats van de binnenspiegel: je ziet soms in klassiekers dat de binnenspiegel op het dashboard gemonteerd staat. Is misschien ook een optie?
In elk geval voor Reny, zie je eindelijk wat wij altijd zien :-)) (trouwens: zit je nieuwe dakrubbertje d'r al op?)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Alleen als je geen rechter buitenspiegel hebt, is een binnenspiegel verplicht. (en andersom: als je geen rechter buitenspiegel hebt moet je wel een binnenspiegel hebben)
Qua plaats van de binnenspiegel: je ziet soms in klassiekers dat de binnenspiegel op het dashboard gemonteerd staat. Is misschien ook een optie?
In elk geval voor Reny, zie je eindelijk wat wij altijd zien :-)) (trouwens: zit je nieuwe dakrubbertje d'r al op?)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Charles Vos
Mijn linkerbuitenspiegel verkleint niet. Ja, pas naast de deling die je zie door die streep. Ik rij nogal veel met karretjes en als je dan moeite heb met inschatten van verkeer wat achter aan komt rijden, dan spiegel je gewoon te kort (is mij zo geleerd maar goed, meningen daarover kunnen verschillen).
Maar op het dahshboard plaatsen, dan zie je helemaal niks meer want dan heb je helemaal een ontzettende dooie hoek achter je bus, omdat je achterraam niet veel lager zit dan je dashboard zelf is.
mvg Rick
Maar op het dahshboard plaatsen, dan zie je helemaal niks meer want dan heb je helemaal een ontzettende dooie hoek achter je bus, omdat je achterraam niet veel lager zit dan je dashboard zelf is.
mvg Rick
@Charles, nee het rubber zit er nog niet om heen, de planning is volgende week.
Bedankt Koos en Charles , ik vond eigenlijk dat ik al een hele grote meid was

Bedankt Koos en Charles , ik vond eigenlijk dat ik al een hele grote meid was

fotogalerij 1120
Ach, grootsheid kan in heel kleine dingen zitten ;-)
Met vriendelijke groet,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Charles Vos
Neeeeeeee, niet wat jij denkt.
Jullie vrouwen zijn toch ook allemaal het zelfde ;-)
Ik bedoelde het abstract.
Met vriendelijke groet,
Charles
PS We raken een beetje off-topic
PPS Van je stadgenoten moet je het maar hebben! ;-)
Jullie vrouwen zijn toch ook allemaal het zelfde ;-)
Ik bedoelde het abstract.
Met vriendelijke groet,
Charles
PS We raken een beetje off-topic
PPS Van je stadgenoten moet je het maar hebben! ;-)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Charles Vos
- sgsdebruijn
Van de week even een lijmsetje halen bij de dealer, kost 8 euro daarmee kan ik de bevestiging opniew plakken op de voorruit.
Dus van het weekend plaats van de spiegel bepalen en er maar opzetten.
Dus van het weekend plaats van de spiegel bepalen en er maar opzetten.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Contacteer:
tipje?
Doe wel de zonnekleppen eerst naar beneden.
Dan weet je een beetje de positie waar je niet moet komen
Doe wel de zonnekleppen eerst naar beneden.
Dan weet je een beetje de positie waar je niet moet komen

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...