Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Certificaat van overeenstemming

vragen over de T5
Plaats reactie
Jesugumi
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jul 2009, 18:58
Locatie: Odda Noorwegen
Contacteer:

Certificaat van overeenstemming

Bericht door Jesugumi »

Mijn T5 77 kw 1.2 van 2004 heb ik geexporteerd naar Noorwegen. Om deze te registreren in Noorwegen heb ik een certifikaat van overeenstemming (CVO) nodig. Weet iemand hoe ik kom hier aan kom of kan iemand mij hieraan helpen?
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: Certificaat van overeenstemming

Bericht door daimen »

kijk even op norsk.nl bij het forum even zoeken
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Certificaat van overeenstemming

Bericht door Kobus »

De importeur kan je dit document ook leveren; mits er geen sprake is van onwil...
Ik heb al meerdere keren (naar Nederland) geimporteerd, maar er werd nooit naar het CvO gevraagd. Misschien dat de eisen in Noorwegen anders liggen. Of ik word altijd geloofd op mijn blauwe ogen... :ie
stop the rat race
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Certificaat van overeenstemming

Bericht door Guus NLB »

Nee, dat wordt in Nederland ook niet gevraagd. In België bijvoorbeeld weer wel: daar heet het gelijkvormigheidsattest of conformiteitsverklaring. Moet je altijd bij je hebben, samen met het kentekenbewijs, ook bij brommers, motoren enz.
Wordt in feite al door de fabriek meegeleverd en niet door de importeur.
Jesugumi
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jul 2009, 18:58
Locatie: Odda Noorwegen
Contacteer:

Re: Certificaat van overeenstemming

Bericht door Jesugumi »

Bedankt allemaal. Inmiddels heb ik via de importeur het volgende antwoord gekregen:

" Een CVO (Europese verklaring van Gelijkvormigheid) bestaat niet voor bedrijfswagens.
Wel kunnen wij u een kopie sturen van de Nederlandse Typegoedkeuring.
Dit is het document waarmee wij in Nederland bij de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer/Overheid) de auto hebben kunnen registreren.

Het bevat de technische beschrijving van de auto en bevat waarschijnlijk alle gegevens die men ook in Noorwegen nodig zal hebben voor registratie van de auto. "

Het document is me toegestuurd en hiermee ga ik proberen de bus door de keuring hier te lozen.
Plaats reactie