Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vraagje over de CV van de T4
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
vraagje over de CV van de T4
k'heb een vraagje :
bij de originele centrale vergrendeling van de T4 , zit daar ook een soort "sturing" bij ? Of zit dat ingebouwd in een van de "motoren" die onder de sloten hangt in de deuren ?
Met andere woorden : bestaat de CV enkel uit :
1.de bedrading (voering) vanaf de zekeringskast naar de beide motoren
2.de motoren zelf
?
Of hoort er nog wat anders bij ook ? (bvb een relais of sturingsdoos in de zekeringskast )
bij de originele centrale vergrendeling van de T4 , zit daar ook een soort "sturing" bij ? Of zit dat ingebouwd in een van de "motoren" die onder de sloten hangt in de deuren ?
Met andere woorden : bestaat de CV enkel uit :
1.de bedrading (voering) vanaf de zekeringskast naar de beide motoren
2.de motoren zelf
?
Of hoort er nog wat anders bij ook ? (bvb een relais of sturingsdoos in de zekeringskast )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: vraagje over de CV van de T4
Zit regelapparaat bij, die zit achter je tellerunit.
Regelapparaat is tevens ontvanger voor je sleutel.
René
Regelapparaat is tevens ontvanger voor je sleutel.
René
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: vraagje over de CV van de T4
Het betreft een CV zonder afstandbediening , heb je dan ook die ontvanger /regelapparaat?Berrie en Rene schreef:Zit regelapparaat bij, die zit achter je tellerunit.
Regelapparaat is tevens ontvanger voor je sleutel.
René
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: vraagje over de CV van de T4
Net even het elektrische schema bekeken, maar er wordt idd onderscheidt gemaakt tussen een wagen met cv zonder afstandbediening en met afstandbediening.
In het eerste geval is er geen regelunit te zien ( wat mij eigenlijk wel logisch lijkt)
In het tweede geval zie je inderdaad de regelunit achter het instrumentenpaneel zitten.
Dus antwoordt op je vraag is dat er geen extra dingen aanwezig zijn. Alleen maar draden......
René
In het eerste geval is er geen regelunit te zien ( wat mij eigenlijk wel logisch lijkt)
In het tweede geval zie je inderdaad de regelunit achter het instrumentenpaneel zitten.
Dus antwoordt op je vraag is dat er geen extra dingen aanwezig zijn. Alleen maar draden......
René
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13 jul 2009, 09:15
Re: vraagje over de CV van de T4
ben ook bezig met de cv
heb 2 dikke klapsleutels gekocht met een ontvanger,die ik tussen de ontvanger/alarm die er nu in zit, moet zetten
alleen heb ik geen orginele vw cv met afstandbediening,maar is er achteraf ingezet..
zit die regelaar dan ook achter de tellerunit of is er een kans dat ie totaal ergens anders zit?
alvast bedankt!
heb 2 dikke klapsleutels gekocht met een ontvanger,die ik tussen de ontvanger/alarm die er nu in zit, moet zetten
alleen heb ik geen orginele vw cv met afstandbediening,maar is er achteraf ingezet..
zit die regelaar dan ook achter de tellerunit of is er een kans dat ie totaal ergens anders zit?
alvast bedankt!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: vraagje over de CV van de T4
ga er maar van uit dat die elders is ingebouwd. meestal links of rechts bij de deur doorvoer in de buurt, bij mij ligt ie bovenop de kabelzooi achter de zekeringkast omdat daar ook alle signalen zijn aangesloten/afgetakt. Toen ik de bus kocht was de afstandbediening kapot (ook achterafmontage, Gemini) heb op ebay een setje klapsleutels met ontvanger gekocht en die Gemini eruit geknipt en de nieuwe er aan geknoopt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13 jul 2009, 09:15
Re: vraagje over de CV van de T4
heb em gevonden
zat bij mij ook achter de zekeringen bovenop alle kabels...
maar nu....
ik heb de klapsleutels ook op Ebay gekocht, de verkoper zegt dat ik m'n huidige cv plus alarm (Getronic) gewoon kan laten zitten en deze ertussen moet zetten. (alarm concept, KS2-G)
linkje : http://cgi.ebay.de/KS2-G-3ZV-Klappschlu ... 286.c0.m14
moet ik nu alle pompjes uit alle deuren aansluiten op mijn nieuwe ontvanger? of enkel die uit de bestuurders deur? (volgens m'n beste duits en de gebruiksaanwijzing moet ik alleen de bestuurderskant aansluiten, maar hoe sluit de rest dan? ze zijn niet in serie geschakeld want als ik met de sleutel sluit reageerd er geen enkel ander pompje op...)
ik snap niet goed hoe m'n alarm (die in de oude onvanger zit) wordt aangestuurd??
kan iemand dit is logisch uitleggen aub?

zat bij mij ook achter de zekeringen bovenop alle kabels...
maar nu....
ik heb de klapsleutels ook op Ebay gekocht, de verkoper zegt dat ik m'n huidige cv plus alarm (Getronic) gewoon kan laten zitten en deze ertussen moet zetten. (alarm concept, KS2-G)
linkje : http://cgi.ebay.de/KS2-G-3ZV-Klappschlu ... 286.c0.m14
moet ik nu alle pompjes uit alle deuren aansluiten op mijn nieuwe ontvanger? of enkel die uit de bestuurders deur? (volgens m'n beste duits en de gebruiksaanwijzing moet ik alleen de bestuurderskant aansluiten, maar hoe sluit de rest dan? ze zijn niet in serie geschakeld want als ik met de sleutel sluit reageerd er geen enkel ander pompje op...)
ik snap niet goed hoe m'n alarm (die in de oude onvanger zit) wordt aangestuurd??
kan iemand dit is logisch uitleggen aub?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: vraagje over de CV van de T4
Ik heb geloofik exact de zelfde klapsleutels.........
Kan je dus al vertellen dat ze erg zwak van constructie zijn, ik heb er eentje over gebroken door de veerkracht van het contactslot met starten..... het stuk waar de sleutel in scharniert zit maar met een dun stukje vast aan de rest van de behuizing (omdat de rest van de dikte eraf kan ivm batterij wissel) dat dunne stukje brak dus omdat je de sleutel aan de rest van de behuizing vasthoudt bij het starten... Secondenlijm houdt hem nu al bijna een jaar in elkaar. bij lege batterij zie ik wel verder (nieuwe set is bijna goedkoper dan nieuwe batterijtjes
)
ik begrijp dat je alarm nu ook je CPV aanstuurt? dus alarm aanzetten = alle deuren dicht / alarm uitzetten = alle deuren open?
wil je dit in de toekomst dan apart gaan doen? --> alarm met de ene afstandbediening en deuren met je klapsleutel?
Heb je wel cpv in de auto nu (eventueel alleen via portierslot links bediend)?
Probeer even duidelijk aan te geven wat er nu in zit, welk systeem wat aanstuurt en wat jouw wensen zijn
Kan je dus al vertellen dat ze erg zwak van constructie zijn, ik heb er eentje over gebroken door de veerkracht van het contactslot met starten..... het stuk waar de sleutel in scharniert zit maar met een dun stukje vast aan de rest van de behuizing (omdat de rest van de dikte eraf kan ivm batterij wissel) dat dunne stukje brak dus omdat je de sleutel aan de rest van de behuizing vasthoudt bij het starten... Secondenlijm houdt hem nu al bijna een jaar in elkaar. bij lege batterij zie ik wel verder (nieuwe set is bijna goedkoper dan nieuwe batterijtjes

ik begrijp dat je alarm nu ook je CPV aanstuurt? dus alarm aanzetten = alle deuren dicht / alarm uitzetten = alle deuren open?
wil je dit in de toekomst dan apart gaan doen? --> alarm met de ene afstandbediening en deuren met je klapsleutel?
Heb je wel cpv in de auto nu (eventueel alleen via portierslot links bediend)?
Probeer even duidelijk aan te geven wat er nu in zit, welk systeem wat aanstuurt en wat jouw wensen zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13 jul 2009, 09:15
Re: vraagje over de CV van de T4
pffffffffff, wat een gezeik zeg
heb em aangesloten maar hij werkte niet naar behoren, ik gebeld en nu schijnt m'n orginele cv niet goed te werken waardoor deze het ook niet doet.
als ik m'n bestuurderskant sluit, gaat de rest niet dicht, ook als ik de andere kant sluit reageerd er helemaal niks...?
ik heb em wel zover gekregen dat ie alles sloot (de nieuwe cv met klapsleutels) maar dan stuurde ie m'n alarm niet aan....na veel denken ,bellen en nog meer denken heb ik alles er weer uitgegooid, want ik moest waarschijnlijk altijd mijn afstandbediening erbij houden om m'n alarm uit te kunnen schakelen, dus klapsleutels EN afstandbediening, pffffffffff ,dan liever een gewone sleutel plus afstandsbediening...
dus voor mij is het opgelost
heeft iemand nog een idee, oplossing om op een andere simpelere manier je normale afstandbediening en sleutel (orginele vw cv maar afstandbediening plus alarm is er volgens mij achteraf ingezet) te vervangen door klapsleutels?
...ik ga surfen, doe ik toch iets liever als sleutelen...

heb em aangesloten maar hij werkte niet naar behoren, ik gebeld en nu schijnt m'n orginele cv niet goed te werken waardoor deze het ook niet doet.
als ik m'n bestuurderskant sluit, gaat de rest niet dicht, ook als ik de andere kant sluit reageerd er helemaal niks...?
ik heb em wel zover gekregen dat ie alles sloot (de nieuwe cv met klapsleutels) maar dan stuurde ie m'n alarm niet aan....na veel denken ,bellen en nog meer denken heb ik alles er weer uitgegooid, want ik moest waarschijnlijk altijd mijn afstandbediening erbij houden om m'n alarm uit te kunnen schakelen, dus klapsleutels EN afstandbediening, pffffffffff ,dan liever een gewone sleutel plus afstandsbediening...
dus voor mij is het opgelost
heeft iemand nog een idee, oplossing om op een andere simpelere manier je normale afstandbediening en sleutel (orginele vw cv maar afstandbediening plus alarm is er volgens mij achteraf ingezet) te vervangen door klapsleutels?
...ik ga surfen, doe ik toch iets liever als sleutelen...

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: vraagje over de CV van de T4
geen klapsleutels, wel AB in de sleutel.
Getronics heeft ab-behuizingen waar je een sleutelbaard in kunt monteren zodat je een sleutel-met-ab hebt. Geen klapsleutels helaas
Heb je nu deze afstandbediening?:

dan kun je daar deze behuizing voor kopen:

het binnenwerk is voor beide behuizingen gelijk, tot 8 zenders en/of noodsleutels zijn in de alarmmodule te programmeren.
de importeur van GT is Rho Delta
Getronics heeft ab-behuizingen waar je een sleutelbaard in kunt monteren zodat je een sleutel-met-ab hebt. Geen klapsleutels helaas
Heb je nu deze afstandbediening?:

dan kun je daar deze behuizing voor kopen:

het binnenwerk is voor beide behuizingen gelijk, tot 8 zenders en/of noodsleutels zijn in de alarmmodule te programmeren.
de importeur van GT is Rho Delta
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: vraagje over de CV van de T4
Heb je ook een beschrijving hoe je de handzender kunt programmeren?
Mijne reageert erg slecht en overweeg een nieuwe aan te schaffen
René
Mijne reageert erg slecht en overweeg een nieuwe aan te schaffen
René
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: vraagje over de CV van de T4
jaaaa heb ik wel gehad, maar ik denk dat die al eens bij het oud papier gekomen is, al 5 jaar geen GT meer in de auto van mijn vader en al 9 jaar niet meer in de mijne...........
(als ik goed zoek kan ik misscihen wel die behuizinge nog ergens vinden misschien trouwens.............)
Mail even met RhoDelta, die weten dat vast wel...
je moest een dipswitch in de unit omzetten en dan op contact en dan de knopjes bedienen/noodsleutel insteken meen ik, maar hoe precies is me te lang geleden.
(als ik goed zoek kan ik misscihen wel die behuizinge nog ergens vinden misschien trouwens.............)
Mail even met RhoDelta, die weten dat vast wel...
je moest een dipswitch in de unit omzetten en dan op contact en dan de knopjes bedienen/noodsleutel insteken meen ik, maar hoe precies is me te lang geleden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: vraagje over de CV van de T4
Oke, zoek ook nieuw kunstof behuizing, een van de knopjes is afgebroken ( wel gelijmd,) maar om daar nu alleen een nieuwe voor te kopen.
Rene
Rene