Ik besloot om de bus aan de kant te zetten en even te kijken waar het stuiteren vandaan kwam. De banden waren erg warm en ik meten een druk van 4,2 bar

Ineens dacht ik aan de beurt, daar hebben ze de banden dus op 4 bar gezet en door het rijden werd dat 4,2 bar. Bij mij ging de gedachten al van even te bellen naar de dealer hoe dit nu kan. Je raadt het al niet gedaan en met de buurman over gehad. Deze raden mij aan om te kijken wat er op de band staat en dit aan te houden. Bij de maximale load is dat 50 PSI (3,45 bar). Ik heb alle banden toen op 50 PSI (3,45 bar) gezet en ik denk nu is het wel goed. Aangezien de bus meestal rond de 2700 Kg weegt.
Vandaag moest ik weer naar de andere kant van het land. En op de terugweg een klap en het leek of ik over iets heen reed. Wat bleek van me rechter voorband is aan de binnenzijde een deel van het loopvlak weg (20 x 5 cm).
Mijn mening is dat de dealer in de beurt al mijn banden op 4,0 bar heeft gezet

Ik checkte ook me reserve wiel en die staat op 4,5 bar

Ik denk dat ik morgen maar een goed gesprek met de dealer moet voeren. Een compleet gezin met 3 kids in de wagen en dan loop je kans dat je een vette klapband krijgt omdat de dealer zoveel druk in de banden pompt.