Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
moter tdi 1900
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
moter tdi 1900
dee meeste weten al dat ik en 2400d heb
maar de moter is normaal verkocht,dus was ik op zoek achter en moter ,maar en 2500tdi
MAAR die is zo moeilijk te vinden,en als je ene vind is hij verkocht,
nu heeft ne vriend van mij en moter staan,1900tdi met intercooler ,met computerdoos ,kabelboom,alles er op en er aan,maar die moter komt uit en golf 3
hij beweert nu dat het in mijn transporter past,juist de stangen van de versnellingen moet aan gepast worden........dat beweert hij
nu wil ik toch jullie mening hier over.
maar de moter is normaal verkocht,dus was ik op zoek achter en moter ,maar en 2500tdi
MAAR die is zo moeilijk te vinden,en als je ene vind is hij verkocht,
nu heeft ne vriend van mij en moter staan,1900tdi met intercooler ,met computerdoos ,kabelboom,alles er op en er aan,maar die moter komt uit en golf 3
hij beweert nu dat het in mijn transporter past,juist de stangen van de versnellingen moet aan gepast worden........dat beweert hij
nu wil ik toch jullie mening hier over.
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: moter tdi 1900
Komt wel iets meer bij kijken dan "enkel de schakelstangen"
Die motor past trouwens ook niet op de versnellingsbak die je nu hebt.
Dan kan je beter een complete 2,5TDI erin hangen (compleet met bijhorende versnellingsbak )
2,5TDI's zijn er genoeg te vinden hoor , gewoon even het internet afschuimen ...
Die motor past trouwens ook niet op de versnellingsbak die je nu hebt.
Dan kan je beter een complete 2,5TDI erin hangen (compleet met bijhorende versnellingsbak )
2,5TDI's zijn er genoeg te vinden hoor , gewoon even het internet afschuimen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: moter tdi 1900
... Zo , na 1 minuut surfen op het net , hier is de eerste 2,5TDI al : http://www.jsparts.nl/artikel/225/motor ... 102pk-acv/" onclick="window.open(this.href);return false;
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: moter tdi 1900
ik kwam overlaatst een tegen 800 euro, alles bij ook versnellingsbak enzo
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: moter tdi 1900
Ben daar destijds ook mee bezig geweest. Maar komt meer bij kijken dan alleen motor.TRANSPRTER schreef:dee meeste weten al dat ik en 2400d heb
maar de moter is normaal verkocht,dus was ik op zoek achter en moter ,maar en 2500tdi
MAAR die is zo moeilijk te vinden,en als je ene vind is hij verkocht,
nu heeft ne vriend van mij en moter staan,1900tdi met intercooler ,met computerdoos ,kabelboom,alles er op en er aan,maar die moter komt uit en golf 3
hij beweert nu dat het in mijn transporter past,juist de stangen van de versnellingen moet aan gepast worden........dat beweert hij
nu wil ik toch jullie mening hier over.
spruitsuk met turbo etc past bijna niet tegen schutbord vanwege de hoek waarmee demotor in de bus hangt. Die is namelijk anders dan in een vw volf.(schuiner)
Bak zal niet 1 2 3 passen en ook verhoudingen komen niet lekker uit. bak nemen van 1.9 td en daar lange 5 in zetten is optie.
Kabelboom van de tdi motor is te kort en zal dus verlengt moeten worden etc.
Hoe oud is je bus? ik wa sgeloof ik niet eens aan de ombouw begonnen maar zocht een 2.5 tdi op zijn er genoeg in de verkoop voor hele schappelijke prijzen.
Een 1.9 tdi zou ik niet aan beginnen of je moet echt weten waar je aan begint. Ik ben er destijds mee gestopt.
RUBBEREXPRESS
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: moter tdi 1900
hij is van jaar 90, maar is van de zomer volledig vernieuwd,daar mee bedoel ik,onderaan ingespoten,roest weg aan de wielkasten,andere bumpers van het laatste model,verlaging
en herschilderd,
ik zocht meest achter total losse,want dan is het makkelijk over te bouwen,
die van 800€ ben ik tegen gekomen, gebeld maar was te laat
1700€vind ik wat te veel, had eerder gedacht rond800a1000€
ik zocht het meest op kappaza en 2de hands
maar adresjes zijn altijd welkom
en herschilderd,
ik zocht meest achter total losse,want dan is het makkelijk over te bouwen,
die van 800€ ben ik tegen gekomen, gebeld maar was te laat
1700€vind ik wat te veel, had eerder gedacht rond800a1000€
ik zocht het meest op kappaza en 2de hands
maar adresjes zijn altijd welkom
Re: moter tdi 1900
. . . . ik ben ook nog steeds aan het kijken naar een sterkere motor.
Ik hoorde van een collega, ex VW monteur, dat de 1e type 1,9tdi motoren die de cpu in de motorruimte hebben in principe in de T4 moeten passen zonder al te veel aanpassingen.
Nu zij hij wel dat het bij mijn T4 zou moeten kunnen waar u gewoon een 1,9 TD in zit dus misschien is dat een ander verhaal dan jou motor.
André
Ik hoorde van een collega, ex VW monteur, dat de 1e type 1,9tdi motoren die de cpu in de motorruimte hebben in principe in de T4 moeten passen zonder al te veel aanpassingen.
Nu zij hij wel dat het bij mijn T4 zou moeten kunnen waar u gewoon een 1,9 TD in zit dus misschien is dat een ander verhaal dan jou motor.
André
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: moter tdi 1900
het feit dat de motor in een T4 schuiner hangt dan in een golf (waar de motor dan wellicht uit komt) betekend dat je waarschijnlijk problemen kunt krijgen met de olieaanvoer omdat het hele carter schuin hangt en de aanzuigzeef wellicht hoger in de olie hangt dan bij een golfje.... tevens zal je peilstok niet meer kloppen.
voor 800-1000 een mTDI inclusief Vbak denk ik dat een droom is, als je dat vindt zal er wel iets mis mee zijn vrees ik
voor 800-1000 een mTDI inclusief Vbak denk ik dat een droom is, als je dat vindt zal er wel iets mis mee zijn vrees ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: moter tdi 1900
probleem is ook nog je spruitsuk met turbo kwijt te kunnen komt tegen je schutbord aan vanwege dat je blok meer gekantelt ligt.
Ben er zelf mee bezig geweest en er vanaf gestapt. tuf wel lekker met me 1,9 tdtje rochelt lekker fluit rookt maar brengt me overal whahaha
Ben er zelf mee bezig geweest en er vanaf gestapt. tuf wel lekker met me 1,9 tdtje rochelt lekker fluit rookt maar brengt me overal whahaha
RUBBEREXPRESS
Re: moter tdi 1900
En je kunt niet een nieuw spruitstuk maken? Lijkt mij niet zo'n groot probleem. Bij mijn 205jes moest ik vaak ook nieuwe spullen maken om er een ander blok in te plakken.
Past het originele spruitstuk van een T4 dan niet meer op een TDI kop?? Kun je het spruitstuk niet kantelen met een vulplaat?? Ja, ik heb wat geoefend met motoren inbouwen...
mvg Rick
Past het originele spruitstuk van een T4 dan niet meer op een TDI kop?? Kun je het spruitstuk niet kantelen met een vulplaat?? Ja, ik heb wat geoefend met motoren inbouwen...
mvg Rick
Re: moter tdi 1900
ja ik ook vele projecten gehad (kadett combo met 2.0 16v turbo motor en 6 bak van 4x4 calibra) maar je moet ook kabelboom zelf aan passen geschikte bak vinden etc. ik zou gewoon ander busje zoeken of door rijden met wat je heb
RUBBEREXPRESS
- Multivan Generation
- Berichten: 33895
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: moter tdi 1900
Als je een niet-elektronische brandstofpomp zou monteren,
en een carter van een T4,
en dan nog de werken aan de versnellingsbak,
kabelbomen etc.
Dan zou het moeten kunnen.
Gaat wel veel inventiviteit en geld kosten
en een carter van een T4,
en dan nog de werken aan de versnellingsbak,
kabelbomen etc.
Dan zou het moeten kunnen.
Gaat wel veel inventiviteit en geld kosten
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...