ach een goed lopende roetmeting valt wel mee, het is een hoop kabaal maar de motor draait "maar"4750 toeren (daar begint mijn MX5 pas te trekken en die gaat door tot tegen de 7000rpm)
Wat pas ECHT vervelend klinkt is een roetmeting zoals ik die twee weken geleden mee gemaakt heb:
motor kwam nieteens tot 4500 toeren (2,5 TDI) en braakte een ontzettende dikke zwarte kwalm uit te uitlaat en begon akelige tikgeluiden te produceren......
Keurmeester keek verschrikt en zette de motor uit (goed voor de turbo zie ander topic

)
Nogmaals motor gestart, liep normaal zoals het hoort...
Nogeens proberen, weer geen vermogen bovenin om verder dan 4300-4500 toeren te komen en weer die tikgeluiden....
Keurmeester had vooraf gevraagd of olie goed was en riem, dus kan die man niets kwalijk nemen, doet ook maar zijn werk.
Nou heeft de motor sinds de inbouw al dat ie dieselklopgeluid heeft en flink rookt bij doortrekken/optrekken dus helemaal lekker loopt ie niet, behalve af en toe, dan klopt ie niet en komt er ook geen rook uit, zo ook een uurtje na de roetmeting op de A12, geen getik, flink gassen geen rook en beter trekken...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon