Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startproblemen met T4 1.9 TD Westaflia

vragen over de T4
Plaats reactie
Bartacus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2007, 13:59

Startproblemen met T4 1.9 TD Westaflia

Bericht door Bartacus »

Hallo!

Deze week heb ik onze Westy uit de stalling gehaald en kwam er achter dat het starten wat moeilijk ging. Nadat ik de sleutel van het contact omdraaide begonnen verschillende lampjes in het dashbord snel achter elkaar te knipperen en was er een tikkend geluid te horen. Het lampje van het voorgloeien ging niet branden.

Contact sleutel losgelaten en opnieuw geprobeerd, voorgloeilampje ging nu wel branden. Toen sloeg de motor wel aan maar met moeite. We hebben er dit paasweekeinde langere stukken mee gereden maar het starten blijft moeizaam. Ook de cv komt maar met moeite in beweging....

Wat zou de reden kunnen zijn? Ik kreeg al een tip dat de accu kapot zou kunnen zijn. Iemand nog andere tips...?

Groeten,

Bart
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

Zekerste weten dat je accu aan vervanging toe is.
dat ratelende/klikkende geluid is je startrelais wat onvoldoende spanning krijgt om echt kontakt te maken.

Iemand met eenzelfde accu die in de omgeving woont ??? misschien kan je die lenen om het zeker te weten.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Of je min kabel van de accu naar het chassis...
Dat is het eenvoudigste na te kijken, draai daarvan alle bouten en moeren eerst los en dan weer vast misschien is dan ook het probleem over.
Anders ben je vrees ik inderdaad aan een andere accu toe.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Bartacus
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2007, 13:59

Bericht door Bartacus »

Tja, als het loopt als een eend en het kwaakt als een eend, dan zal het waarschijnlijk wel een eend zijn....

Morgen maar eens naar een nieuwe accu gaan kijken...

Bedankt voor jullie hulp!
Plaats reactie