Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Problemen Versnellingsbak T4

vragen over de T4
Plaats reactie
geruis
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 feb 2009, 21:27

Problemen Versnellingsbak T4

Bericht door geruis »

Beste mensen,

Een tijdje terug hield op de snelweg ineens de vijfde versnelling van onze T4 Camper uit 1992 ermee op. 1 t/m 4 doen het nog wel, maar de bak maakt wel rare geluiden.
Nu hoorde ik dat soms de 5 relatief makkelijk te repareren is.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die advies kunnen geven over wat te (laten) doen?
Wat kost eigenlijk een nieuwe (revisie) bak? En waar haal ik die het best vandaan?
Veel vragen, hopelijk weet iemand antwoord.

Groeten,
Gerard
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Re: Problemen Versnellingsbak T4

Bericht door rolf768 »

Hallo Gerard,

Weet niet waar je woont , maar in Wognum zit WesterWognum die kan alleen de 5e versnelling er uit halen.
Dit ligt denk ik wel aan wat voor bak je hebt, anders moet je ze maar eens bellen op 0229-573760.
Een reviesie bak ben je algauw € 1200 kwijt.
gr Rolf 768 :driveT4 :T44EVER :wjw
Gebruikersavatar
iven
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mei 2009, 20:48

Re: Problemen Versnellingsbak T4

Bericht door iven »

Hallo Gerard,

Ik heb het zelfde probleem gehad, ook mijn 5e versnelling sprong er steeds uit, ik zat toen achter keulen en als ik de pook vasthield dan bleef hij er wel in.

Dat wa echter funest want ik heb ongeveer 450 km de pook vastgehouden, zere arm en toen de bak losging bleken mijn geleiders versleten.

Dze heb ik dus moeten vervangen, Niet echt moeilijk want de 5e versnelling zit achter het deksletje op de kop van de bak.

Alles weer in elkaar gezet, maar probleem niet weg.
Toen op advies van iemand op weetjewel :wjw iets dunnere olie in de bak en goed op peil gebracht. 2o km rijden en de 5 springt er niet meer uit.

Daarna heeft onze T4 alweer 2 vakanties en ongeveer 30000 km :driveT4 probleemloos achter de rug .

Dus in jouw geval, gewoon olie bijvullen en rijden. :wjw


niet te hard :T4politie
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Problemen Versnellingsbak T4

Bericht door Tinus »

Klopt niet genoeg olie in de versnellingsbak dan springt de 5de versnelling er uit..

Heb er zelf ook ervaring mee gehad,, ff bijgevuld (met gewone versnellingsbakolie) en geen probleem meer gehad.

Is in iedergeval makkelijker ff te doen dan de gehele bak laten reviseren...
T4 California Event 2.5TDI 2002
geruis
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 feb 2009, 21:27

Re: Problemen Versnellingsbak T4

Bericht door geruis »

Bedankt voor de reacties!

Jammer dat ik nu pas lees over vervangen van de bakolie: had veel geld kunnen schelen.
Ik was nu 900 euro kwijt bij Autrans in Dronten, excl montage.
Volgens mijn garageman waren meerdere lagers versleten: niet helemaal gek na 270 duizend km.
De bus schakelt nu wel weer prima, al krijg ik hem niet altijd makkelijk in z'n 2...

Ga maar niet teveel meer denken wat ik had kunnen besparen, nu lekker camperen / genieten :ikrij !

Groeten
Gerard
Plaats reactie