Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

.......

vragen over de T4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

.......

Bericht door Harry 341 »

..........
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 22 feb 2010, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: welke banden....

Bericht door J.F.A. »

Het is natuurlijk een keus die je zelf moet maken gezien het prijs kaartje wat aan banden hangt. Michelin in duurder dan conti , dus moet je zelf bepalen welke band je kiest. Denk dat wat betreft het slijten van banden ook een beetje van je rijstijl afhangt. Zelf heb ik de keuze gemaakt om michelin te nemen daar deze meer comfort bieden voor mijn camper. Type agilis.
Groet Fred
Laatst gewijzigd door J.F.A. op 18 feb 2010, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: welke banden....

Bericht door Roger B. (11)61 »

de agilis is waarschijnlijk niet in zijn maat leverbaar.....

hoe de personenwagen banden van conti zijn weet ik niet, een bedrijfwagenband van conti wilde ik nog niet gratis onder mijn auto (gaan wel lang mee)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: welke banden....

Bericht door Harry 341 »

Hoezo Roger..is ie keihard af zo?Of veel lawaai?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: welke banden....

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik heb vancocontact onder verschillende auto's gereden: Peugeot partner, seat inca, seat Alhambra, VW T5 (leenbus) en onder een gehuurde vito.

-veel lawaai
-minste of geringste vocht op de weg blokkeren als je al naar het pedaal kijkt en zelfs met een peugeot partner 1,9 D (jaja zonder T) spinnen bij optrekken als het wegdek niet kurkdroog was

maar wel lange levensduur (keihard rubber)

schijnt dat de huidige vancocontact (iets?) minder slecht is :groteogen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: welke banden....

Bericht door harry t5 191 »

@Roger zegt:

-minste of geringste vocht op de weg blokkeren als je al naar het pedaal kijkt.
Heb jij geen ABS dan? :ie
Conti`s doen het bij mij niet slecht!
Maar mijn eerste keus is toch ook Michelin.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: welke banden....

Bericht door Roger B. (11)61 »

ABS? op de Partner niet, is op contis geleverd (vancocontact) en bij versleten banden is er wat beters onder gekomen.
Op de seat inca ook niet, auto van de baas, reed met conti banden en bleef ook nieuwe contis krijgen
Op de Alhambra (ook van de baas, ook blijvende contis) wel ABS, maar daar merk je wel aan dat ie zou willen blokkeren en effect is het zelfde...bagger grip
Op de leen T5 ook en zelfde verhaal als Alhambra, ABS grijpt in, maar feit blijft dat ie weinig grip bij remmen op vochtig wegdek had.
en die T4 had geen ABS

Mijn eigen T5 werd gelukkig op Bridgestone geleverd en bij vervangen van de banden de dealer gezegd dat ik GEEN conti wilde, kom je de bus ophalen staat ie op conti's....de volgende dag bus alsnog opgehaald op Bridgestones (vermoed dat de leasemaatschappij in eerste instantie contis gezegd had ofzo)

Mijn T4 reed op veel te lage pirelli 17" daar heb ik goedkoop wanli op gelegd, doe ik ook nooit meer, 17"er af gerost en 16"op pirelli eronder en komend voorjaar eens zien wat ik er op leg. Staat nu op 15"nokian WR-C

Maar zoals ik al zei, de nieuwe Vanco schijnt beter te zijn, maar nog steeds op kilometers gericht en niet op comfort /uitmuntende rijeigenschappen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: welke banden....

Bericht door Ron Mokum 383 »

Ik heb Michelin Agiles 215-65-16 ± 3 mnd. op mijn voor wielen en bevallen tot nog toe GOED, voor heen conti's type 1 en 2 gehad maar ik moet ze niet meer, met type 1 had ik vlakke kanten op mijn achterbanden, dacht eerst dat het de lagers waren.
Dus 2 nieuwe banden de man verzekerde mij dat de nieuwe conti's type 2 beter waren.
Nu dus mijn ervaring tussen die 2: Conti's glijden eerder op een glad wegdek dan de Agiles en ze zijn stiller!
Dit is mijn ervaring, doe er je voordeel mee.

Succes Ron.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: welke banden....

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ron Mokum 383 schreef: Conti's glijden eerder op een glad wegdek dan de Agiles en ze zijn stiller!

Succes Ron.
ik neem aan dat de Agiles stiller is, want zoals je het getikt hebt staat er dat de conti stiller is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33926
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: welke banden....

Bericht door Multivan Generation »

ik heb ook vanco's gehad, en die maakten me veel herrie :ie

Om welke bandenmaat gaat het Harry, waarnaar je op zoek bent?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: welke banden....

Bericht door Roger B. (11)61 »

235/50/18

zie viewtopic.php?f=2&t=25476#p155216" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: welke banden....

Bericht door Ron Mokum 383 »

Roger B. (11)61 schreef:
Ron Mokum 383 schreef: Conti's glijden eerder op een glad wegdek dan de Agiles en ze zijn stiller!

Succes Ron.
ik neem aan dat de Agiles stiller is, want zoals je het getikt hebt staat er dat de conti stiller is

Ja Roger ik bedoel de Agilis :toppie
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Fokko
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:05

Re: welke banden....

Bericht door Fokko »

vóór opnieuw gekozen voor conti winter 2.
Vredestein comtrac winter verplaatst naar achterwielen, omdat de brede lamellen in korte bochten/op rotondes veel geluid maakten, alsof de wielen loszaten/vierkante wielen effect.
Bandenmaat 205/65 15, m+s met sneeuwvlokken en blijven zomer en winter eronder. Conti's hadden na zo'n 38.000 km vóór nog 3 a 4 mm profiel, maar dat vond ik te weinig voor Duitsland in de sneeuw. beide merken kwamen er in testen (Promobil) goed/zeer goed uit, vooral Continental.

Fokko
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: welke banden....

Bericht door Roger B. (11)61 »

wel even onderscheid maken tussen de WINTER en de ZOMER banden, vancocontact en agilis zijn zomerbanden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: welke banden....

Bericht door bartt4 »

mijn voorkeur gaat uit naar de michelin. en die zijn ook nog mits je ff zoekt goedkoper dan continental. Conti is wel beter geworden en de laatste vanco type 8 is ook stukken beter. Maar kan nog niet tippen aan de michelin. Wil je wat goedkoper maar toch de soepelheid van michelin kijk dan ook eens om kleber of bf goodrich. zijn namlijk 100% produkt van michelin met de zelfde karkasopbouw
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie