bij en turbo ,komt er electronica bij te pas.
kan dat geplaatst worden op en gewone diesel
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
turbo
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: turbo
wat bedoel je met te warm.de cillinderkop is nu nieuw
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: turbo
Door een turbo te plaatsen wordt de thermische belasting op je blok groter. Door extra druk (turbo) en extra brandstof (hitte) in te spuiten wordt je blok heter. De 2.4 D blokken zijn hier erg gevoelig voor.
Rene
Rene
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: turbo
kan dat verholpen worden door intercooler-oliekoeler enz.maar het moet betaalbaar blijven
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: turbo
Door het plaatsen van een intercooler breng je de temperatuur van de gecomprimeerde lucht naar beneden. De thermische belasting op je blok wordt wel minder, maar houdt er rekening mee dat inwendig ook het een en ander anders is als een gewone 2.4D.
Bij de turbo uitvoeringen worden de zuigers gekoeld door olie vernevelaars onder de zuigers. Een 2.4D heeft dat niet. Zo zijn er nog meer zaken die anders zijn, of dit tet blok (levensduur) ten goede komt betwijfel ik ten zeerste.
Gewoon een TDI erin, dat is veel bedrijfs zekerder.
René
Bij de turbo uitvoeringen worden de zuigers gekoeld door olie vernevelaars onder de zuigers. Een 2.4D heeft dat niet. Zo zijn er nog meer zaken die anders zijn, of dit tet blok (levensduur) ten goede komt betwijfel ik ten zeerste.
Gewoon een TDI erin, dat is veel bedrijfs zekerder.
René
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: turbo
bedankt voor de info.