Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Defecte tellerunit T4 2.5 TDI 2000

vragen over de T4
Plaats reactie
PEET4
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 mei 2007, 11:55
Locatie: ROTTERDAM

Defecte tellerunit T4 2.5 TDI 2000

Bericht door PEET4 »

Geachte wjwers,

Gister constateerde ik dat de uitlezing van de kilometers/dagteller en de klok in mijn tellerunit het beiden niet meer deden.
Balen als een stekker daar het hier om een MFA telleruint gaat die ik na heel lang zoeken eindelijk had gevonden (3 jaar geleden).
Daarna MFA handle erin laten bouwenen met buiten temp sensor en helemaal blij hiermee.

Heb de oude tellerunit er nu weer maar weer ingezet, die doet het helemaal.
Staat echter wel op de totaal km stand van toen (en dat is 40000 km lager).

Mjn vraag is of iemand weet of de MFA teller unit te repareren is en zo ja waar.
Het gaat om de 2 dispays van klok en km stand/dagteller, die zijn defect of geven in elk geval niets aan

Ik heb een 2,5 TDI uit 2000 met wijsneus

Alvast dank voor de reacties.

Groetjes,
Peter
(PEET4)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Defecte tellerunit T4 2.5 TDI 2000

Bericht door René »

Hoi Peet,

Kan met vagcom de tellerunit testen, weet alleen niet of de km en de dagteller ook hier iets mee doen (getest worden)
Maar kan het altijd proberen toch?

René
PEET4
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 mei 2007, 11:55
Locatie: ROTTERDAM

Re: Defecte tellerunit T4 2.5 TDI 2000

Bericht door PEET4 »

Rene, hoi.
Dank voor je aanbod.

Ben gister gelijk langs gegaan bij ABC.
Die hebben hem gelijk getest maar uitlezing bleef 0,0.
Normaal zouden er allemal 8tjes moet te zien zijn maar displays gaven niets te zien

Groetjes,
Peter
(PEET4)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Defecte tellerunit T4 2.5 TDI 2000

Bericht door René »

Hee, das jammer zeg.

Hoop dat het gerealiseerd kan worden mbt reparatie.
Rene

ps. weet dat op ebay wel eens wat aangeboden wordt met tellerunit reparatie. zal ff kijken of er nog wat op staat.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Defecte tellerunit T4 2.5 TDI 2000

Bericht door Roger B. (11)61 »

zo moeilijk een een MFA teller voor een TDI na 99 niet te krijgen toch en de rpisj ligt net over de 100 gemiddeld. (ik heb er een voor 78 gekocht)

Maar ik begrijp dat je km teller, je dagteller en je klok geen cijfers te zien geven?

niet ergens een zekering of stekker los? je zou even moeten zoeken maar er is afgelopen jaar, misschien anderhalf jaar een topic hier geweest van iemand die geen cijfertjes meer zag in zijn tellerunit, meen dat dat ook een zekering was
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
PEET4
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 mei 2007, 11:55
Locatie: ROTTERDAM

Re: Defecte tellerunit T4 2.5 TDI 2000

Bericht door PEET4 »

Beste Roger, ik ga mijn electrisch schema nalopen.

Mogelijk een zekering, hopelijk.
Hoewel de uitlezing in eerste instantie nog een paar minime streepjes te zien gaf op beide displays.
Maar daarna was het over.

Hoop dat het nu evt. iets makkelijker zal zijn om aan een telleruinit met MFA te komen mocht ie niet gemaakt kan worden.

Groetjes,
Peter
(PEET4)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Defecte tellerunit T4 2.5 TDI 2000

Bericht door Roger B. (11)61 »

controlleer eerst die twee blauwe stekkers achterop je zekeringkast eens of die nog volledig in de zekeringkast gedrukt zitten....

als ik de mijne omgebouwd heb zal ik gedetailleerder weten hoe e.e.a daar zit :toppie

Als je een MFA teller zoekt kun je op de site van T4-wiki.de vinden welke nummers geschikt zijn. gezien jouw T4 uit 2000 is moet je een teller met MFA en CANBUS hebben (die vind je wel, het zijn die zonder Canbus die moeilijk te vinden zijn en dan 250+ kosten. De canbus loze MFA heeft de MFA in de display van km- of toerenteller, de tellers met canbus en MFA hebben de MFA in het rood midden tussen de twee tellers in de onderste helft (onder de lampjes)

de link naar T4-WIKI over de tellerunits met nummers

MFA teller voor T4 op ebay (meen voor 102 pk)

MFA teller voor 150 pk TDI T4


T4 teller met grote MFA (FIS) voor een 150PK TDI

naar ik begrpen heb is het verschil tussen voor een 150 pk en voor de andere TDI motoren dat de toerenteller bij de 150 pk iets later met rood begint. maar voor de werking zou het geen verschil maken.

deze 3 links vind je alleen in de titel zoekend op T4 en MFA, als je aanvinkt in artikelbeschrijving vind je er vast meer.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie