Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
Aloa Weetjewellers,
Zojuist de achterlichten geplaatst (Dit is helemaal goed gegaan. ) maar komen ze weer met een nieuw probleem.
De bus wilde gisteren niet starten.
De bus start wel als je je vinger op het slangetje houd welke bij de rode pijl staat.
Nu zit er een spijker in dit slangetje gedrukt. Dit is al geruime tijd het geval dat deze spijker erin zit.
Nu lijkt het mij dat dit niet zo hoort en dat er een langere slang aan hoort welke ergens heen loopt.
Kan iemand aangeven waar dit slangetje voor dient en waar deze heen behoort te lopen?
Het is by the way een 1.9TD.
Alvast bedankt.
Zojuist de achterlichten geplaatst (Dit is helemaal goed gegaan. ) maar komen ze weer met een nieuw probleem.
De bus wilde gisteren niet starten.
De bus start wel als je je vinger op het slangetje houd welke bij de rode pijl staat.
Nu zit er een spijker in dit slangetje gedrukt. Dit is al geruime tijd het geval dat deze spijker erin zit.
Nu lijkt het mij dat dit niet zo hoort en dat er een langere slang aan hoort welke ergens heen loopt.
Kan iemand aangeven waar dit slangetje voor dient en waar deze heen behoort te lopen?
Het is by the way een 1.9TD.
Alvast bedankt.
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
In originele toestand word dat slangetje niet gebruikt , en is dus gewoon afgesloten.Badmuts20 schreef:Aloa Weetjewellers,
Zojuist de achterlichten geplaatst (Dit is helemaal goed gegaan. ) maar komen ze weer met een nieuw probleem.
De bus wilde gisteren niet starten.
De bus start wel als je je vinger op het slangetje houd welke bij de rode pijl staat.
Nu zit er een spijker in dit slangetje gedrukt. Dit is al geruime tijd het geval dat deze spijker erin zit.
Nu lijkt het mij dat dit niet zo hoort en dat er een langere slang aan hoort welke ergens heen loopt.
Kan iemand aangeven waar dit slangetje voor dient en waar deze heen behoort te lopen?
Het is by the way een 1.9TD.
Alvast bedankt.
Je kan dit eventueel gebruiken om een turbodrukmeter op aan te sluiten.
Maar je moet dit nu dus wel afsluiten.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
Oke dat is duidelijk.
Hoe kun je hem het beste afsluiten?
En kan door het niet goed afgesloten zijn van dit slangetje veroorzaken dat de bus niet wil starten?
Hoe kun je hem het beste afsluiten?
En kan door het niet goed afgesloten zijn van dit slangetje veroorzaken dat de bus niet wil starten?
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
gewoon een metalen stiftje of zo in dat slangetje en een klemmetje erop , als het maar afdicht , maakt eigenlijk niet zoveel uit wat er inzitBadmuts20 schreef:Oke dat is duidelijk.
Hoe kun je hem het beste afsluiten?
En kan door het niet goed afgesloten zijn van dit slangetje veroorzaken dat de bus niet wil starten?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
boutje in dat rubber slangetje en slangklemmetje er omheen (zoals Pascal al zei, was me net voor)
als je zegt dat ie nu wel start als je dat slengetje dicht houdt en niet als je dat slangetje open laat......... ja dan veroorzaakt dat open slangetje dat ie niet start........ kan me alleen niet voorstellen waarom
als je zegt dat ie nu wel start als je dat slengetje dicht houdt en niet als je dat slangetje open laat......... ja dan veroorzaakt dat open slangetje dat ie niet start........ kan me alleen niet voorstellen waarom
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
te veel frisselucht in egr?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
oke,
Maken we in iedergeval het slangetje wat beter dicht.
En kijken wel of hij het blijft doen. Slaat hij niet aan dan ligt het waarschijnlijk ergens anders aan.
Maken we in iedergeval het slangetje wat beter dicht.
En kijken wel of hij het blijft doen. Slaat hij niet aan dan ligt het waarschijnlijk ergens anders aan.
Re: Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
Dat slangetje moet je verlengen tot in de kabine.
dan hoef je niet uit te stappen om je vinger op het slangetje te houden.
dan hoef je niet uit te stappen om je vinger op het slangetje te houden.
Re: Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
Dat is helemaal niet nodig.
Ik heb de tip gegeven om de vinger op het slangetje te houden en dan heel snel naar het contactslot te rennen en dan te starten
Afijn vraag me wel af of het aan dat kleine beetje lucht wat mogelijk ontsnapt kan liggen.
Te veel frisse lucht in de EGR lijkt me ook zo niet het geval.
Denk eerder dat er druk ontsnapt dan dat hij lucht aanzuigt.
Want als ik het goed zie dan komt de zwart slang vanaf de turbo. Er zal dus wat druk in de slang aanwezig zijn.
Ze starten de bus ook altijd met de choke. Maar is dit is toch niet altijd nodig?
Kan het misschien aan de EGR klep liggen?
Ik heb de tip gegeven om de vinger op het slangetje te houden en dan heel snel naar het contactslot te rennen en dan te starten
Afijn vraag me wel af of het aan dat kleine beetje lucht wat mogelijk ontsnapt kan liggen.
Te veel frisse lucht in de EGR lijkt me ook zo niet het geval.
Denk eerder dat er druk ontsnapt dan dat hij lucht aanzuigt.
Want als ik het goed zie dan komt de zwart slang vanaf de turbo. Er zal dus wat druk in de slang aanwezig zijn.
Ze starten de bus ook altijd met de choke. Maar is dit is toch niet altijd nodig?
Kan het misschien aan de EGR klep liggen?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Bus wil niet starten wel na vinger op slangetje
de choke is een koude start versneller (zoekfunctie (TIP)) en nee bij de huidige temperaturen is dat niet echt nodig
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon