Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

PARTIKEL FILTER PROBLEMEN

vragen over de T5
Plaats reactie
hans12

PARTIKEL FILTER PROBLEMEN

Bericht door hans12 »

HALLO Ik heb problemen met mijn partikel filter

allereerst brande het lampje met de filter op m,n dashboard
dit was vrij normaal dit deed hij vaker na bepaalde korte ritten ,maar deze keer bleef hij branden totdat het spiraal lampje ging knipperen
en nadertijd aan de rechterkant van dash board ging mijn lampje met motor teken ook aan ,volgens het boekje had deze te maken met uitlaatgassen

vervolgens ben ik naar volkswagen garage huiskes kokkeler geweesd ,ze vertelden mij om deze te ui te lezen ,over een uur later kwam iemand mij vertellen dat ik een lange rit moest maken en niet onder de 2 toeren moest rijden het beste ,ik vertelde dat ik al nadertijd 500 km afgelegd had en wel rond de 3500 toeren ze vertelden mij dat het niet goed was gebeurd ,en weer langs gereden ,toen moest goed onderzocht worden als het aan de pompverstuivers lagen dan was het een heel duur reparatie 1 pomp bverstuiver zou 550euro kosten en het beste kun je alle 5 vervangen als het eenmaal het voorkant was gedemonteerd in het slechste geval plus man uren ,ben van plan het hele partikel filter te gaan slopen
en leeg maken weg met dit rotzooi krijg ook af en toe uitlaat gassen geur in mijn cabine .
Pim 328

Re: PARTIKEL FILTER PROBLEMEN

Bericht door Pim 328 »

Dan moeten ze eerst bij de dealer maar eens via de tester je roetfilter leeg gaan rijden.
Dan kan jij niet meer doen omdat ze dit via een speciale procedure op de tester moeten doen.

Ten tweede: als je je roetfilter leeghaald dan blijven de storingslampjes op je dashbord continu branden.
Ga je dan een keer duitsland in en de politie houd je aan en ze zien dit dan heb je een heel groot probleem, je pleegt dan namelijk een milieu delict en daar staan hele hoge boetes voor.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
hans12

Re: PARTIKEL FILTER PROBLEMEN

Bericht door hans12 »

oei wat moet dan anders gaan doen !!! mischien weet donald hier wel anders een oplossing volgens mij had hij ook het zelfde probleem toen als ik me goed k0an herinneren
Pim 328 schreef:Dan moeten ze eerst bij de dealer maar eens via de tester je roetfilter leeg gaan rijden.
Dan kan jij niet meer doen omdat ze dit via een speciale procedure op de tester moeten doen.

Ten tweede: als je je roetfilter leeghaald dan blijven de storingslampjes op je dashbord continu branden.
Ga je dan een keer duitsland in en de politie houd je aan en ze zien dit dan heb je een heel groot probleem, je pleegt dan namelijk een milieu delict en daar staan hele hoge boetes voor.
Plaats reactie