Ik had voor Henk (of iemand anders die het weet) nog een vraagje
Maar die zit natuurlijk buiten lekker in de zon
Mijn vraag was over de stekker met de 3 draden op de radiateur.
Er zit inderdaad daar een stekker met 3 draden.
1 rood 1 wit/rood en een met zwart. als ik het goed zie...
Gaan deze naar de temparatuursensor?
Tinus
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Help koeling motor (wil net op vakantie)
Hoi Tinus
Kleuren kloppen.
Als je de stekker van de thermoschakelaar afhaald, verbind je de rode met die met zwart.
Dat is als het goed is de langzamere stand. Rode met rood/wit is de snelle.
Wel ff op contact, dan kun je het gewoon proberen. Neem een stukje stug draad dan blijft het in de stekker vast zitten en valt er niet uit.
Zo kun je dus ook zien of de zekering goed is.
mvg Henk
Kleuren kloppen.
Als je de stekker van de thermoschakelaar afhaald, verbind je de rode met die met zwart.
Dat is als het goed is de langzamere stand. Rode met rood/wit is de snelle.
Wel ff op contact, dan kun je het gewoon proberen. Neem een stukje stug draad dan blijft het in de stekker vast zitten en valt er niet uit.
Zo kun je dus ook zien of de zekering goed is.
mvg Henk
Laatst gewijzigd door Henk T op 29 apr 2007, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Westfalia California 2,4 1995
Mislukt...
:alarm :alarm :alarm :alarm
Het is mislukt...
Ben een stukje op vakantie geweest maar weer terug...
Weer de bus aan de kook nog geprobeerd om deze door te verbinden.. maar ook dit werkt niet echt..
Als het de eerste keer met doorverbinden lukt draait de vin prima maar... als ik hem los laat en moet het kabeltje er nog een in doen werkt de vin niet meer.
Het is net of ik een soort relais hoor klikken.. kan dat?
Mogelijk werkt deze niet goed...
Tinus
Het is mislukt...
Ben een stukje op vakantie geweest maar weer terug...
Weer de bus aan de kook nog geprobeerd om deze door te verbinden.. maar ook dit werkt niet echt..
Als het de eerste keer met doorverbinden lukt draait de vin prima maar... als ik hem los laat en moet het kabeltje er nog een in doen werkt de vin niet meer.
Het is net of ik een soort relais hoor klikken.. kan dat?
Mogelijk werkt deze niet goed...
Tinus
Tinus, bovenstaande was het bij een maatje van me ook, zat dacht ik wel meer naar de bestuurder als boven koplamp.feike844 schreef:misschien de 2 hoofdzekeringen?
deze bevinden zich onder de motorkap, boven de linkerkoplamp, klein zwart kastje waar 2 dikke rode draden naar toe lopen.
succes mvg Feike
Weet je zeker dat ze goed zijn? volgens mij een soort koperstrippen, in ieder geval geen normaal ogende zekeringen.
Ook even alle stekerverbindingen loshalen, schuurpapiertje, contact spray of imal of zo en evt wat vaseline (tegen volgende corrosie) erop.
Als je de tempsensor al overbrugt heb met zelfde resultaat, dan moet het uit de hoofd aansturing komen!
kijk ook eens op http://freenet-homepage.de/t4-knowledge ... efault.htm
Succes.
Noodoplossing is ook direct 12 volt naar die ventilatoren, zodat ze altijd draaien....wel schakelaartje tussen zetten.
In ieder geval zou ik morgenochtend langs de dealer/ een garage gaan, want kokende motoren kunnen nog veel meer schade veroorzaken!
HG Ron.
Klaar
Ik heb de T4 bij de garage gehad en we zijn toen met vakantie gegaan...
Raar maar waar het was een kappotte zekering.
Ik heb toch alle zekeringen nagekeken
Zittten er nog meer zekeringen op bij de ventilatoren dan die bij de koplamp?
Dit voor als het nog eens voorkomt als we weer op reis willen
Tinus
Raar maar waar het was een kappotte zekering.
Ik heb toch alle zekeringen nagekeken
Zittten er nog meer zekeringen op bij de ventilatoren dan die bij de koplamp?
Dit voor als het nog eens voorkomt als we weer op reis willen
Tinus
Hoi Tinus
Vervelend allemaal zo, ben blij voor je dat het is opgelost.
Volgens de autovraagbaak, zou zekering 13, die van de claxon ook voor de koelluchtventilator zijn, maar dan voor de naloop.
Alleen hoe je dan de ven aan het lopen kreeg met doorverbinden terwijl de zekering kapot was, is mij een raadsel.
Vervelend allemaal zo, ben blij voor je dat het is opgelost.
Volgens de autovraagbaak, zou zekering 13, die van de claxon ook voor de koelluchtventilator zijn, maar dan voor de naloop.
Alleen hoe je dan de ven aan het lopen kreeg met doorverbinden terwijl de zekering kapot was, is mij een raadsel.
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Westfalia California 2,4 1995
Ja klopt de ven draaide ook maar even en dan stopte hij weer en kreeg ik m niet meer aan..
Maar goe hij doet het weer..... garage kosten 47.50...
Zulke dure zekeringen heb ik nog nooit gezien
Maar welke zekering was het dan... binnen in de bus heb ik ze allemaal er uit gehad ennagekeken.
En ook de 2 grote bij de koplamp achter het zwarte kastje.
Ze leken mij nog prima...
Maar goe hij doet het weer..... garage kosten 47.50...
Zulke dure zekeringen heb ik nog nooit gezien
Maar welke zekering was het dan... binnen in de bus heb ik ze allemaal er uit gehad ennagekeken.
En ook de 2 grote bij de koplamp achter het zwarte kastje.
Ze leken mij nog prima...