Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

centrale vergrendeling

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

centrale vergrendeling

Bericht door sjaak »

:T44EVER :driveT4 Probleempje met centrale vergrendeling,van T4 2003.Is origineel af fabriek aanwezig.Helaas sinds vorige week doet tie nix meer,dus niet via afstandbediening,maar ook niet door met de sleutel een van de deuren te sluiten.Kan geen zekering vinden alhoewel ik toch in die richting zat te denken.Mijn vraag is heeft er iemand een tip?wie weet waar ik de zekering kan vinden??
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: centrale vergrendeling

Bericht door Roger B. (11)61 »

op de downloadpagina van peter's site (http://www.eldiape.com" onclick="window.open(this.href);return false;) staan veel schema's, daar zul je de cpv ook wel in vinden... helaas zijn de schama's vreemd benaamd, dus moet je ze allemaal bekijken voor je de goeie hebt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: centrale vergrendeling

Bericht door kurt&oxana »

zekering nr 10 bovenste rij , t'is een zekering van 15 Amp
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: centrale vergrendeling

Bericht door sjaak »

Nog steeds geen oplossing voor mijn probleem,nog even verduidelijken wat ineens het probleem is.Alles heeft steeds goed gewerkt maar van de ene op de andere dag doet de centrale vergrendeling nix meer.Dus niet via de sleutel maar ook niet door een van de sloten te bedienen.Tevens gaat dus het alarm er niet op.Dit vind ik een beetje trikkie als de bus volgende week bij een of ander bungalowpark moet overnachten.wie o wie heeft een tip???bijvoorbeeld waar nog een zekering kan zitten??Alvast bedankt voor het meedenken. :driveT4 :T44EVER :wjw :bonk
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: centrale vergrendeling

Bericht door Roger B. (11)61 »

vertel eens wat meer over je bus....(bouwjaar, motor enz)
dat alarm, is dat af fabriek(was dat er voor T4 wel?) of later er in gebouwd?
de afstandbediening is dat een originele VW klapsleutel of een los kastje/aftermarket klapsleutel? (en heeft de dealer je toch een achteraf ingebouwd systeem als af fabriek verkocht?)

het originele stuurapparaat van de CVP wordt ook nog door zekering 14 gevoed,maar dat is een geschakelde spanning, zou je verwachten dat het dat niet kan zijn.....

kan ook dat je CPVunit geen massa heeft, kijk eens naar het massapunt tussen stuurkolom en relaisplaat of daar alles ok is en geen draden los zitten

Druk alle stekkers achterop de zekeringskast eens goed aan, om uit te sluiten dat daar iets geen contact maakt

is het probleem plotseling vanzelf gekomen of is er recent voordat het probleem zich voordeed iets aan je bus gedaan (onderhoud, reparaties, aanpassingen?

ik weet niet hoe je zekering 10 gechecked hebt, maar het komt wel vaker voor dat een zekering op het oog goed lijkt, maar toch geen verbinding heeft.....stop er een goede in of meet of je aan beide kanten spanning hebt op de zekering. Geen voeding lijkt me de meest voor de hand liggende oorzaak omdat zowel de AB als de sleutel niet werken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: centrale vergrendeling

Bericht door Multivan Generation »

sjaak schreef:Nog steeds geen oplossing voor mijn probleem,nog even verduidelijken wat ineens het probleem is.Alles heeft steeds goed gewerkt maar van de ene op de andere dag doet de centrale vergrendeling nix meer.Dus niet via de sleutel maar ook niet door een van de sloten te bedienen.Tevens gaat dus het alarm er niet op.Dit vind ik een beetje trikkie als de bus volgende week bij een of ander bungalowpark moet overnachten.wie o wie heeft een tip???bijvoorbeeld waar nog een zekering kan zitten??Alvast bedankt voor het meedenken. :driveT4 :T44EVER :wjw :bonk
Dus als ik het goed begrijp,
draai je de sleutel om, en de cv doet de rest van de deuren dan niet op slot?
Gaat de deurpen zelf wel naar beneden?
Wat gebeurt er, als je het bij het rechter portier probeert, gaan ze dan wel allemaal op slot?

Doet je binnenverlichting het goed?
Anders een deurcontact wat niet detecteert, dat de deur dicht zit..

Ik zou ook de kabelboom tussen portier en zekeringkast eens minutieus bekijken om er geen sluiting gemaakt wordt.

Moet toch te vinden zijn? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: centrale vergrendeling

Bericht door HenkK »

Ik heb hier een schema van T4 na 96, hier zit de centrale vergerendeling op zekering 21 - 15 A
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: centrale vergrendeling

Bericht door HenkK »

toevoeging, ging iets te snel
Op zekering 21 zit verder

binnen verlichting
Laadruimte verlichting
Make-up spiegel
Klokje
CV
Radio
In een ander schema is het inderdaad zek 10 deze zit halverwege onder relaisplaat
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: centrale vergrendeling

Bericht door Roger B. (11)61 »

je moet het schema van "Zentralverriegelung mit funkfernbedienung ab Mai 2000" hebben voor zijn T4 (2003 met afstand bediende CPV)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: centrale vergrendeling

Bericht door sjaak »

:T44EVER :driveT4 :wjw Alvast bedankt voor de reakties,het probleem is van het ene op het andere moment onstaan.Ik ga morgen eens het een en ander checken.Nog een vraagje,waar vind ij het cvp stuurapparaat,het betreft trouwens een 2.5Tdi van 2003.102 pk.Het is een originele afstandbedienig en klalpsleutels.Maakt niet uit welke deur wordt geopend met de sleutel,je hoort niets schakelen. :werkaanT4 :bonk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: centrale vergrendeling

Bericht door Multivan Generation »

Zit achter de klokkenwinkel..

Kijk eens hier:
http://www.eldiape.com/comfortmodule/comfortmodule.htm

Dan zie je hoe je er zonder schade bij kunt komen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: centrale vergrendeling

Bericht door sjaak »

:driveT4 :T44EVER :klappen Hij doet weer!Heb in de bijrijdersdeur een andere kabelboom gemonteerd.Hier zaten zeker 5 kapotte draden in!!Dus niet alles bij VW is degelijk.Nu doet dus het raam het ook weer nadat ik ook nog de raammotor heb vervangen.Toen op zoek naar nog een beetje verborgen zekering die onder de zekeringkast zit maar verstopt ondert een grote zwarte kap(zie je dus lastig als je geen daglicht hebt) nieuwe zekering van 15 ampere in midelste plek en hij doet het weer als vanouds.Bedankt voor het meedenken. :wjw
Plaats reactie