Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
automaat of gewoon versnellingsbak ??
automaat of gewoon versnellingsbak ??
Hallo,ik ben in gedachten (weer) een nieuwe transporter te gaan kopen,nu lijkt mij een 96 kw automaat wel wat,wie kan mij tips geven over voor en nadelen, en hoe is de duurzaamheid ?
alvast bedankt voor jullie reactie(s).
alvast bedankt voor jullie reactie(s).
reactie
Zowel de automaat als de handmatige zesbak hebben zo hun eigenaardigheden. Onder bepaalde omstandigheden kan de automaat onnodig met hoge toerentallen blijven draaien of schokkend op het gaspedaal reageren. Dit komt echter niet bij alle automaten voor!
De handgeschakelde zesbakken kunnen nogal stroef schakelen van de 2 naar de 3. Hiervoor schijnt geen oplossing te bestaan. Ook dit komt niet altijd voor!
Doorgaans functioneren beide transmissies naar behoren, maar je kunt een exemplaar treffen met bovengenoemde verschijnselen.
De handgeschakelde zesbakken kunnen nogal stroef schakelen van de 2 naar de 3. Hiervoor schijnt geen oplossing te bestaan. Ook dit komt niet altijd voor!
Doorgaans functioneren beide transmissies naar behoren, maar je kunt een exemplaar treffen met bovengenoemde verschijnselen.
dat is geen fijn vooruit zicht haha,,en dat voor dik 40000 eurie,s,je zou het net weer treffen dat je een slechte krijgt ff,
ondanks bedankt voor je reactie.
iemand anders nog slechte ervaring ??
ik dacht zelf eens een automaat te nemen,maar ben van mezelf vrij kritiesch en verwacht wel wat voor m,n geld,niet meer dan logisch toch ?!
:alarm
gr.Henry
ondanks bedankt voor je reactie.
iemand anders nog slechte ervaring ??
ik dacht zelf eens een automaat te nemen,maar ben van mezelf vrij kritiesch en verwacht wel wat voor m,n geld,niet meer dan logisch toch ?!
:alarm
gr.Henry
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Ik rij zelf met een 130 pk automaat en het bevalt mij zeer goed.
Eerst was hij wat traag maar nu ik hem goed heb ingereden is hij wat vlotter geworden. Schakelt sneller over nu van de 1ste naar 2de versnelling.
Duurde in het begin wat lang. En hoe langer ik hem heb hoe leuker ik het vind worden. Trekt echt lekker. Leuk bij het stoplicht soms.
Zie je de mensen raar kijken als ze je met een personen auto niet bij kunnen houden
En dan doe ik nog rustig aan. Het wil echt goed vooruit :klappen
Eerst was hij wat traag maar nu ik hem goed heb ingereden is hij wat vlotter geworden. Schakelt sneller over nu van de 1ste naar 2de versnelling.
Duurde in het begin wat lang. En hoe langer ik hem heb hoe leuker ik het vind worden. Trekt echt lekker. Leuk bij het stoplicht soms.
Zie je de mensen raar kijken als ze je met een personen auto niet bij kunnen houden

VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Mijn bus rijd bijna 1 op 11, maar hij weegt dan ook net iets meer dan 2 ton.
Kwa geluid is de 5 cilinder heel stil, wel heb ik het cabinepluspakket genomen met extra geluidsisolatie en vloerbedekking in de cabine.
Hij is zelfs stiller dan mijn Renault Twingo die ik hiervoor had.
Mensen vinden mijn bus stil dus dat zegt al wat en heb niet eens een tussenwand.
zie onderstaande link met meer foto's, mijn bus is volledig aangepast.
http://www.weetjewel.com/t5_tips_en_tru ... singen.htm
Kwa geluid is de 5 cilinder heel stil, wel heb ik het cabinepluspakket genomen met extra geluidsisolatie en vloerbedekking in de cabine.
Hij is zelfs stiller dan mijn Renault Twingo die ik hiervoor had.

Mensen vinden mijn bus stil dus dat zegt al wat en heb niet eens een tussenwand.
zie onderstaande link met meer foto's, mijn bus is volledig aangepast.
http://www.weetjewel.com/t5_tips_en_tru ... singen.htm
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
automaat
Ik heb zelf een 6 bak en heb ook voor die keuze gestaan.
Mijn collega heeft een automaat ook een 6 bak.
toch vind ik de handbak veel rustiger rijden.
als ik 140 rij maakt hij maar 2500 toeren, de automaat 3000
Ook vind ik dat hij met inhalen op de 80 km weg te ver terug schakelt.
Ik zet de mijne in z'n 4 en ben er echt snel voorbij.
Ook vind ik de handbak stiller.
Mijn collega heeft een automaat ook een 6 bak.
toch vind ik de handbak veel rustiger rijden.
als ik 140 rij maakt hij maar 2500 toeren, de automaat 3000
Ook vind ik dat hij met inhalen op de 80 km weg te ver terug schakelt.
Ik zet de mijne in z'n 4 en ben er echt snel voorbij.
Ook vind ik de handbak stiller.
kijk dat is interessant nieuws,daar kan ik wat mee,ik ga eerst test rijden in alle 2 en maak dan wel een keus want ik vind het risico een beetje groot worden zo,ik had voor mijn huidige auto een bmw 530d automaat en dat liep joh
haha,echt super,vandaar ook dat ik dacht een automaat terug te kopen.
bedankt voor je reactie.

bedankt voor je reactie.

- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Je hebt trouwens ook een Sport stand erop zitten, dan trekt hij hem hoog door in de toeren (over de 3000). In de D stand heb je dat niet.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
idd,dat is wel
kikken natuurlijk haha,,zeg,, maar wat een aanpassingen heeft jouw bus joh,geweldig voor jouw dat dit mogelijk is,(zal een lieve cent gekost hebben) maar de aanpassingen zijn perfect in orde gemaakt,zo is er voor iedereen een kans om in zo,n blitze t5 te crossen haha.
mooi gedaan en succes met de bus.

mooi gedaan en succes met de bus.

- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: automaat
Hoi evertvinkevertvink schreef:Ik heb zelf een 6 bak en heb ook voor die keuze gestaan.
Mijn collega heeft een automaat ook een 6 bak.
toch vind ik de handbak veel rustiger rijden.
als ik 140 rij maakt hij maar 2500 toeren, de automaat 3000
Ook vind ik dat hij met inhalen op de 80 km weg te ver terug schakelt.
Ik zet de mijne in z'n 4 en ben er echt snel voorbij.
Ook vind ik de handbak stiller.
Als ik met mijn t5 automaat, 140 km/u rijdt maakt hij 2600 toeren.
groetjes
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. 

- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel