Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto

vragen over de T4
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto

Bericht door Pieter E »

Hallo Roger, ja ik had Pieter al gepmd. Het aanbod was mooi, maar een lwb is voor mij echt niet handig, omdat ik de lengte niet nodig heb maar wel een een wijk met korte parkeervakjes woon.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja....maakt die 30cm nog zo veel uit?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

Re: eerste auto

Bericht door pieter 762 »

een bus is sowieso ruim bemeten, de LWB is de baas boven baas :knipoog

ik ben met deze bus overal geweest, ook in de steden en woonwijken. Kan niet zeggen dat het parkeren met de LWB lastiger is of in bepaalde gevallen onmogelijk. Maarja, je weet wie het zegt, ik ben de verkoper he

Die 200 cm vloer heeft mij in staat gesteld er op te slapen, fietsen moeiteloos recht te vervoeren, op vakantie kon altijd alles mee, zelfs dat beetje extra. EN ik vind dat de LWB heerlijk "easy going" over neerlands wegen vlijt. Tja, da's mijn mening

Maar op dit forum zijn meer LWB rijders en die wonen niet allemaal in Friesland hoor. Moet je Matje eens vragen ! Die komt echt overal !

Blijven zoeken Pieter, ik deed er destijds een jaar over voordat ik 'm had.
Veel suc6
gr Pieter (V.)
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: eerste auto

Bericht door Doka Driekus »

Ik was eerlijk gezegd ook huiverig voor die paar centimeter extra lengte. Ik heb toentertijd ook een LWB van een weetjeweller over mogen nemen maar die extra centimeters hebben tot nu toe nooit voor problemen gezorgd.

Tja, ik kan niet voor je beslissen maar ik zou het aanbod van Pieter toch serieus overwegen als ik jou was.

Groeten,
Erik
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto

Bericht door Pieter E »

ik snap jullie, maar ik moet er ook mee in parkeergarages. nu zijn de met de hoogte al vervelend, lengte is dan ook niet handig. ik snap dat het niet de wereld uitmaakt, maar ik heb liever een kwb
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: eerste auto

Bericht door rick_k »

Die 30 cm maakt aardig wat uit met inparkeren ja. Wij hadden een lange wielbasis en nu heb ik een korte wielbasis maar in krappe situaties is het wel makkelijker.

Ook zit je als particulier vaak net een groep lager dan LWB, ook niet onbelangrijk.

mvg Rick
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: eerste auto

Bericht door dennisvt4 »

ik kom ook overal met de bus ook in parkeer garages . kort of lang ze zijn toch evenhoog dus je kan niet elke garage in

soms ff zoeken naar een plekje maar is toch altijd gelukt
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: eerste auto

Bericht door Harm »

Het lengteverschil is volgens mij 40 cm.
Ik heb ook een lange T4 en eigenlijk nog nooit parkeerproblemen gehad. In parkeergarages kom ik overigens nooit, ik kan me voorstellen dat juist daar een lange T4 eerder vop problemen stuiten kan met die soms idioot smalle geleidebochten.
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto

Bericht door Pieter E »

Nog een klein vraagje, dan zal ik dit topic met rust laten. Het viel me op dat deze bus (met de nieuwe bak met r rechtsonder ipv linksboven zoals bij de oude bak) vrij stroef schakelde. Van de oude bakken, dus met r linksboven, ben ik juist gewend dat ze heel soepel schakelen. Was dit een toevalligheid, of schakelen alle bakken van de 2e generatie stroever?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto

Bericht door Roger B. (11)61 »

is niet de leeftijd maar de motor die bepaald waar de achteruit zit in de bak (baktype)

stroef schakelen moet je maar eens op zoeken hier, kan verschillende oorzaken hebben, koppeling die niet goed vrij komt, schakelstangen/gewrichten vervuild en droog, te weinig olie in de bak, slechte (oude) olie in de bak...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: eerste auto

Bericht door Harry 341 »

Pieter E schreef:Hallo Roger, ja ik had Pieter al gepmd. Het aanbod was mooi, maar een lwb is voor mij echt niet handig, omdat ik de lengte niet nodig heb maar wel een een wijk met korte parkeervakjes woon.
Hier is de bestrating pas vervangen,de heren even een kratje gegeven.Mijn buurvrouw heeft nu een vak waar haar twingo precies in past....en de bus heeft een vak waar ie ruim in staat :bifun :bifun :bifun :lach :knipoog
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto

Bericht door Multivan Generation »

Harry 341 schreef:Hier is de bestrating pas vervangen,de heren even een kratje gegeven.Mijn buurvrouw heeft nu een vak waar haar twingo precies in past....en de bus heeft een vak waar ie ruim in staat :bifun :bifun :bifun :lach :knipoog
:sjaal
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto

Bericht door Roger B. (11)61 »

echte vakken met stoepbanden er omheen of andere kleur klinkers als belijning?

in dat laatste geval......trekt men zich daar bij jullie in de buurt wat van aan dan waar die streep staat????
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: eerste auto

Bericht door Harry 341 »

Vakken met witte klinkers,en ja...die vakken lukt aardig.
Behalve op tijden dat de school begint/eindigt....want vingerplanten kunnen niet parkeren.... :gif
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto

Bericht door Multivan Generation »

Harry 341 schreef:Vakken met witte klinkers,en ja...die vakken lukt aardig.
Behalve op tijden dat de school begint/eindigt....want vingerplanten kunnen niet parkeren.... :gif
Heb je al eens een http://www.google.nl/images?hl=nl&q=vin ... 0&bih=1054 met een rijbewijs gezien?

:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie