werd me gevraagd nogmaals mijn ombouw van me bus te plaatsen. Doe mijn bijde busjes plaatsen. Kijk en huiver en ook nog wat verder werk van mij.
bus nummer 1 was bij aanschaf rood en reed voorheen bij een snoepkraam en rook bij aanschaf dan ook naar spekkies en zoetigheid.
Na een tijd grijskenteken gereden te hebben en dat zoals we weten werd afgeschaft deze omgeboud tot simpel campertje met knus maar profesories interieurtje.
gewoon van triplex en wat vloerbedekking
Ook de buitenkant aangepakt, en zo is ook mijn kleur ontstaan. limoen groen. opvallend en herkenbaar en redelijk uniek op een t4 al ben ik er wel een paar tegen gekomen zo op internet.
Voorkant aangepast en de deuren achter strak gemaakt, Rooster in scherm van mercedes sprinter
na leuke tijd werd toch de bodem erg krokant, Een ooit slecht gerepareerde schade was nu zodanig dat ik afscheid nam van me groene monster,en me oog viel op een ex politiebus van 1995 met kapotte moter
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
mijn t4 projecten en nog wat voorgaande projecten van me
mijn t4 projecten en nog wat voorgaande projecten van me
RUBBEREXPRESS
Re: mijn t4 projecten en nog wat voorgaande projecten van me
Aan gezien in me oude bus een nog goede motor zat deze gebruikt voor me nieuwe bus. Alleen me oude bus was een 1.9 en de andere een 1.9 td.
Deze 1.9 dus verbouwd tot turbodieseltje.
wat ik kom gebruiken omzetten en de rest van de oude gesloopt en in onderdelen verkocht.
Tijdje gereden en ondertussen een westfalia interieur van een t3 busje gevonden voor weinig in denhaag.
deze dus in me bus gezet en aan gepast.
Tja wit is maar wit,Dus kleur uitzoeken. Maar denken overleggen met vriendin en die zei doe maar lekker weer "busjegroen"zo noemen wij dus deze kleur.
Deze 1.9 dus verbouwd tot turbodieseltje.
wat ik kom gebruiken omzetten en de rest van de oude gesloopt en in onderdelen verkocht.
Tijdje gereden en ondertussen een westfalia interieur van een t3 busje gevonden voor weinig in denhaag.
deze dus in me bus gezet en aan gepast.
Tja wit is maar wit,Dus kleur uitzoeken. Maar denken overleggen met vriendin en die zei doe maar lekker weer "busjegroen"zo noemen wij dus deze kleur.
RUBBEREXPRESS
Re: mijn t4 projecten en nog wat voorgaande projecten van me
Tja en dan wil ik wel weer net wat anders dan anders. Dus denken en tja golf 4 koplampen dat word het.
Passen meten lassen knippen, kloppen, slijpen,
schuren & plamuren
rest van de bus natuurlijk ook meenemen
knippers van golf 4 in de spatbord
Passen meten lassen knippen, kloppen, slijpen,
schuren & plamuren
rest van de bus natuurlijk ook meenemen
knippers van golf 4 in de spatbord
RUBBEREXPRESS
Re: mijn t4 projecten en nog wat voorgaande projecten van me
en dan naar de spuitcabine
na afplakken kan het beginnen. en ja daar is het groene weer.
terug en in vers glimmend jasje
langsaam opbouwen en het word weer een geheel
Zwarte raam omlijsting maken
Zonneklep op de kop getikt
Ondertussen ook 17 inch gevonden en deze aan gepast aan de bus. zodat het een geheel word.
en het eind resultaat.
Ondertussen wel voorzien van nieuwe motor.
Nade ombou van 1.9 naar turbo diesel hier dik 50000km probleemloos mee gereden.
Tot op een ochtend start, rij , en ratel olielampje en tja goed mis.
Overdruk ventiel van de oliedruk zat verstopt. spaantje van boorgat vanwege retour leiding voor de olieleiding van de turbo, die bij een 1.9 niet aanwezig is en dus geboord moest worden.
had blok wel gespoeld destijds, maar is toch een spaan blijven steken.
Kortom blok stuk en had ook al dik 4 ton gereden.
Gekozen voor een revisie motor en deze gekocht bij schaap & bron in joure. Meteen ook brandstofpomp en verstuivers gereviceerd. Nieuwe koppeling gemonteerd en had nog frisse bak liggen.
Na inrijden van de nieuwe motor, pomp weer wat verder open en nog wat aanpassings gedaan voor paar extra pktjes.
Rij er nog steeds iedere dag met plezier in me busje, kriebeld wel soms om wat anders of toch weer wat aanpassen aan deze. T5 gp kop in een t4 of dergelijke spookt soms door me koppie.
maar met me huidige werk te druk voor ditsoort projecten en dus zal het nog wel ff zo blijven.
na afplakken kan het beginnen. en ja daar is het groene weer.
terug en in vers glimmend jasje
langsaam opbouwen en het word weer een geheel
Zwarte raam omlijsting maken
Zonneklep op de kop getikt
Ondertussen ook 17 inch gevonden en deze aan gepast aan de bus. zodat het een geheel word.
en het eind resultaat.
Ondertussen wel voorzien van nieuwe motor.
Nade ombou van 1.9 naar turbo diesel hier dik 50000km probleemloos mee gereden.
Tot op een ochtend start, rij , en ratel olielampje en tja goed mis.
Overdruk ventiel van de oliedruk zat verstopt. spaantje van boorgat vanwege retour leiding voor de olieleiding van de turbo, die bij een 1.9 niet aanwezig is en dus geboord moest worden.
had blok wel gespoeld destijds, maar is toch een spaan blijven steken.
Kortom blok stuk en had ook al dik 4 ton gereden.
Gekozen voor een revisie motor en deze gekocht bij schaap & bron in joure. Meteen ook brandstofpomp en verstuivers gereviceerd. Nieuwe koppeling gemonteerd en had nog frisse bak liggen.
Na inrijden van de nieuwe motor, pomp weer wat verder open en nog wat aanpassings gedaan voor paar extra pktjes.
Rij er nog steeds iedere dag met plezier in me busje, kriebeld wel soms om wat anders of toch weer wat aanpassen aan deze. T5 gp kop in een t4 of dergelijke spookt soms door me koppie.
maar met me huidige werk te druk voor ditsoort projecten en dus zal het nog wel ff zo blijven.
RUBBEREXPRESS
andere projecten en paar van me vorige auto's
Me patrol helaas is niet meer.
me combo omgebouwd met 2.016v turbo calibra motor
Zal nog wat foto's plaatsen tzt van deze projecten mocht er interessen zijn
RUBBEREXPRESS
Re: mijn t4 projecten en nog wat voorgaande projecten van me
viel reuze mee t3 interieur in bouwen. Wou gewoon een lowbudget campertje. En dat is gelukt. Had interieur met bank koelkast etc uit t3 voor nog geen 300 euro.
Verder passen meten beetje bij vormen. En nu met plezier er dagelijks van genieten.
Verder passen meten beetje bij vormen. En nu met plezier er dagelijks van genieten.
RUBBEREXPRESS