Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
gloeilampje flikkert t4 25 tdi
gloeilampje flikkert t4 25 tdi
goedemorgen iedereen een vraagje : mijn voorgloeilampje flikkert bij draaiende motor waar kan dit op wijzen
- Multivan Generation
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Ik lees al enige tijd dit forum met veel plezier. Nu heb ik precies hetzelfde probleem. Ik heb een 75kw 2.5 liter TDI uit 2003. Voorgloei lampje knippert ook en remlichten doen niks.
Mijn vraag is of dit probleem makkelijk zelf op te lossen is en waar de remlichtschakelaar zich dan bevind. (eventueel foto?)
Bedankt!

Ik lees al enige tijd dit forum met veel plezier. Nu heb ik precies hetzelfde probleem. Ik heb een 75kw 2.5 liter TDI uit 2003. Voorgloei lampje knippert ook en remlichten doen niks.
Mijn vraag is of dit probleem makkelijk zelf op te lossen is en waar de remlichtschakelaar zich dan bevind. (eventueel foto?)
Bedankt!

-
Ik had hetzelfde probleem. Ik verdacht eerst de motorsturingsunit (relais 137) maar die blijkt het nu gelukkig niet te zijn(216 euro). Na deze kolom te hebben gelezen toch maar even naar de remlichtschakelaar gekeken (remlichten werkten normaal) en inderdaad een ingebrand contactje gevonden. Beetje opgeschuurd, spul weer gemonteerd en ,wonder boven wonder, het voorgloeilampje knippert niet meer! Vraag me af wat voor logica hier achter zit?
Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor de tip, ik had er zelf nooit opgekomen. Mijn bus is overigens een 1900 TD uit ' 96, dus het werkt op meerdere types.
Mvg. Hans
Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor de tip, ik had er zelf nooit opgekomen. Mijn bus is overigens een 1900 TD uit ' 96, dus het werkt op meerdere types.
Mvg. Hans
-
lampje
ik heb het al eerder gemeld. er zit helemaal boven je zekeringen in de zekeringenkast nog een 15 amp zekering. Je moet even goed kijken helemaal boven in. die was bij mij ook kapot.Als deze kapot is doen je remlichten en een aantal andere uncties het ook niet meer.Controleer eerst even .Ik dacht dat hij er later ingezet was maar de dealer wist mij te vertellen dat hij orgineel is.
Dick
Dick
-
zekering
Klopt Rene Maar achter deze 15 amp zekering zitten nog twee zekeringen die er mee te maken hebben .En deze regelen weer . gloeispiraal /remlichten verlichting achter en nog een paar instrumenten.Ik heb ze toen allemaal vervangen en alles werkte weer normaal. Controleren kan natuurlijk geen kwaad.
Dick
Dick
Re: gloeilampje flikkert t4 25 tdi
zekering 20 vervangen,probleem opgelost.
er zat een 10A in dat heb ik er ook weer in gedaan.
een zekering kan spontaan kapot gaan,of is er dan meer aan de hand?

er zat een 10A in dat heb ik er ook weer in gedaan.
een zekering kan spontaan kapot gaan,of is er dan meer aan de hand?