Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koelvloeistof lekkage?
koelvloeistof lekkage?
Hoi beste lezers,
Vandaag onderweg brande het lampje van koelvloeistof.Gestopt onderweg en gekeken was inderdaad koelvloeistof iets onder de niveau.Ik moeste nog 20km rijden dus dach als ik eenmaal thuis ben vul ik het wel bij,Maar toen ik thuis was was het koelvloeistof helemaal weg.Kon heel klein beetje nog aan de slangen zien.Ik weet het dat er veel kinderziektes zijn met de waterpomp.Daarna heb ik het olie pijl getrokken maar die was wel schoon,en daarna keek ik ook onder de olie vuldop en daar was aan het binnenkant donkergrijze drap ?. Anwb gebeld die kwam en die heeft hem ook gecontroleerd maar nergens was lekkage te zien.Motor liep gewoon netjes zoals het hoort ook geen witte rook en nergens een geurtje te bekennen.
help help ! wat kan het zijn ??? Anwb wist het ook niet ben bang dat er iets mis is met de koppaking
t5 net 2dagen en 400km gereden en dit probleem
oja het gaat over een 2.5TDI 174Pk uit 09-2003 met ruim 2tonnen op de teller
Vandaag onderweg brande het lampje van koelvloeistof.Gestopt onderweg en gekeken was inderdaad koelvloeistof iets onder de niveau.Ik moeste nog 20km rijden dus dach als ik eenmaal thuis ben vul ik het wel bij,Maar toen ik thuis was was het koelvloeistof helemaal weg.Kon heel klein beetje nog aan de slangen zien.Ik weet het dat er veel kinderziektes zijn met de waterpomp.Daarna heb ik het olie pijl getrokken maar die was wel schoon,en daarna keek ik ook onder de olie vuldop en daar was aan het binnenkant donkergrijze drap ?. Anwb gebeld die kwam en die heeft hem ook gecontroleerd maar nergens was lekkage te zien.Motor liep gewoon netjes zoals het hoort ook geen witte rook en nergens een geurtje te bekennen.
help help ! wat kan het zijn ??? Anwb wist het ook niet ben bang dat er iets mis is met de koppaking
t5 net 2dagen en 400km gereden en dit probleem
oja het gaat over een 2.5TDI 174Pk uit 09-2003 met ruim 2tonnen op de teller
Seref
Zelfs al is je bus van 2003 of 2004, het wordt in coullance door Pon vergoed. Had hetzelfde bij 63000 km begin dit jaar (bus is van eind 2003 afgeleverd feb 2004). Is zonder problemen door Pon vergoed.
Zou er niet te lang mee doorrijden, lijkt me niet goed voor de auto en op een gegeven moment gaat hij echt veel koelvloeistof verbruiken 300 ml / 100km
Groet Eric P
Zelfs al is je bus van 2003 of 2004, het wordt in coullance door Pon vergoed. Had hetzelfde bij 63000 km begin dit jaar (bus is van eind 2003 afgeleverd feb 2004). Is zonder problemen door Pon vergoed.
Zou er niet te lang mee doorrijden, lijkt me niet goed voor de auto en op een gegeven moment gaat hij echt veel koelvloeistof verbruiken 300 ml / 100km
Groet Eric P
Hoe zit dat dan?peter T5 schreef:Dat is een dus een defecte waterpomp, ik heb het zelfde gehad koelvloeistof weg en grijze smurrie in de vulopening/vuldop van de olie. Ik neem aan dat je nog garantie hebt, dus even naar de leverancier van je auto.
Ik neem aan dat het koelsyteem los staat van de olie?
Bij een lekke koppakking zou er koelvloeistof in de olie kunnen komen.
Hoe kom je dan aan grijze drap onder de vuldop?
Dat kan altijd i.v.m condens vermengt met olie!
Ik hoor het graag!
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Bedankt voor het meedenken.
Maar ik weet niet of het vergoed word door de pon want mijn t5 heeft wel ruim 2tonnen op de teller.En ik heb hem gekocht zonder garantie zo als gezien en bereden.Maar nu staat ie bij een garage en ze gaan het vanavond ff checken of het inderdaad het waterpomp is en dan hoor ik het.En ik weet niet of er al ooit de waterpomp vervangen is of nog de 1epomp er op zit heb wel de serviceboekjes doorgelezen maar staat er niks van op...
HELP HELP
en wat zal dit gein wel gaan kosten dus dan de waterpomp he
Mvg Seref ex 795
Maar ik weet niet of het vergoed word door de pon want mijn t5 heeft wel ruim 2tonnen op de teller.En ik heb hem gekocht zonder garantie zo als gezien en bereden.Maar nu staat ie bij een garage en ze gaan het vanavond ff checken of het inderdaad het waterpomp is en dan hoor ik het.En ik weet niet of er al ooit de waterpomp vervangen is of nog de 1epomp er op zit heb wel de serviceboekjes doorgelezen maar staat er niks van op...
HELP HELP
en wat zal dit gein wel gaan kosten dus dan de waterpomp he
Mvg Seref ex 795
Hallo,
ik heb afgelopen zondag hetzelfde gehad tijdens een retourtje Breda.
Maandag bij de dealer werd geconstateerd dat de waterpomp vervangen moest. worden.
Een paar uurtjes werk en er wordt gekeken wat Pon gaat doen i.vm. coulance.
Ik ben zeer benieuwd. Ik heb aangegeven dat ik in geen geval de volle mep ga betalen. Je mag toch verwachten dat na 2.5 jaar zulke vitale onderdelen nog niet stuk gaan. T5,2004,66000 km.
ik heb afgelopen zondag hetzelfde gehad tijdens een retourtje Breda.
Maandag bij de dealer werd geconstateerd dat de waterpomp vervangen moest. worden.
Een paar uurtjes werk en er wordt gekeken wat Pon gaat doen i.vm. coulance.
Ik ben zeer benieuwd. Ik heb aangegeven dat ik in geen geval de volle mep ga betalen. Je mag toch verwachten dat na 2.5 jaar zulke vitale onderdelen nog niet stuk gaan. T5,2004,66000 km.
Zoals vermeld heb ik het ook gehad, bus was bijna 3 jaar oud, en er werd door Pon niet moeilijk gedaan: binnen 2 uur de bevestiging van coulance..
Wat betrefd het verdwijnen van de koelvloeistof: het leek erop dat die de olie inging daar het olieverbruik behoorlijk toe nam moest ca 500 - 800 km rijden voordat hij gemaakt kon worden. Heb toen ook extra olie moeten toevoegen. Deze zal samen met de koelvloesitof via de ERG klep wel de uitlaat ingegaan zijn.
Het lijkt erop dat niet allen het aantal kilometers bepalend is voor het uitvalen van de pomp, maar ook de leeftijd: na ca 2.5 - 3 jaar begeven de meesten het.
Dus gewoon zeuren bij de dealer en deze laten zeuren bij Pon: is gewoon een kinderziekte die makelijk verholpen kan worden.
Groet Eric P

Wat betrefd het verdwijnen van de koelvloeistof: het leek erop dat die de olie inging daar het olieverbruik behoorlijk toe nam moest ca 500 - 800 km rijden voordat hij gemaakt kon worden. Heb toen ook extra olie moeten toevoegen. Deze zal samen met de koelvloesitof via de ERG klep wel de uitlaat ingegaan zijn.
Het lijkt erop dat niet allen het aantal kilometers bepalend is voor het uitvalen van de pomp, maar ook de leeftijd: na ca 2.5 - 3 jaar begeven de meesten het.
Dus gewoon zeuren bij de dealer en deze laten zeuren bij Pon: is gewoon een kinderziekte die makelijk verholpen kan worden.
Groet Eric P
Hoi beste lezers,
eindelijk is mijn t5 weer klaar en rijd weer geweldig.
Inderdaad het was de waterpomp die dit probleem oorzaakde.Waterpomp+longlive olie+oliefilter+koelvloeistof zijn geheel vernieuwd en mijn t5 loopt weer super.Ze hebben nu meteen de nieuwe waterpomp op gemonteerd deze waterpompen zitten op t5's van na 2007 vertelde de monteur
Mvg Seref
eindelijk is mijn t5 weer klaar en rijd weer geweldig.
Inderdaad het was de waterpomp die dit probleem oorzaakde.Waterpomp+longlive olie+oliefilter+koelvloeistof zijn geheel vernieuwd en mijn t5 loopt weer super.Ze hebben nu meteen de nieuwe waterpomp op gemonteerd deze waterpompen zitten op t5's van na 2007 vertelde de monteur
Mvg Seref
mijn bus is van 1/1/2007 heb ik dan ook een nieuwe waterpompSeref795 schreef:Hoi beste lezers,
eindelijk is mijn t5 weer klaar en rijd weer geweldig.
Inderdaad het was de waterpomp die dit probleem oorzaakde.Waterpomp+longlive olie+oliefilter+koelvloeistof zijn geheel vernieuwd en mijn t5 loopt weer super.Ze hebben nu meteen de nieuwe waterpomp op gemonteerd deze waterpompen zitten op t5's van na 2007 vertelde de monteur
Mvg Seref
zijn er trouwens wjwers die nog steeds hun oude waterpomp onder hun bus hebben zitten ??
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
Monteur vertelde dat oude waterpompen van deze t5's van ijzer waren en als ze kapot gingen en je reed er mee door dat er meer kans was op schade omdat het van ijzer was maar de nieuwe waterpompen zijn van plastic en dus minder kans op schade indien ze kapot gaan heb ik kunnen begrijpen van de monteur
maar de waterpomp is en blijft een zwakke punt bij de t5's
bij t4's was het niet zon zwakke punt heb 10jaar t4 gereden en geen enkel probleem met het waterpomp gehad
Mvg Seref 795
maar de waterpomp is en blijft een zwakke punt bij de t5's
bij t4's was het niet zon zwakke punt heb 10jaar t4 gereden en geen enkel probleem met het waterpomp gehad
Mvg Seref 795