ik volg het forum al enige jaren maar heb nooit een probleem gehad met m'n t4 dus geen aanleiding gehad om hier een vraag te stellen,nu naar 16 jaar trouwe dienst heb ik mijn t4 verkocht en een t5 aangeschaft.
De t5 is een 105 pk gesloten bestel,grijs metallic met 120.000 km en is van 2004, geen import en had 1 vorige eigenaar en heb hem voor 10.000 euro gekocht bij de garage waar ik m'n vorige bus ook vandaan had.
Nu na 70 dagen en circa 2500 km erin gereden te hebben gaf v/d week zomaar uit het niets m'n versnellingsbak de geest,garage gebeld op gehaald en zonder auto thuis afgezet(keurig als je het mij vraagt).
Gevraagd wat het evt. zou gaan kosten maar daar kon hij niks zinnigs over zeggen,zou een losse bout kunnen zijn maar ook een hele defecte bak,wat ie wel wist was dat de bak eronder uit moest en dat ik daar zowieso kosten aan zou hebben.
S'avonds nog even gekeken in de aankoop papieren of er garantie op zat maar daar stond tot mijn grote schrik NVT. :

Ik heb nog even gegoogeld wat je rechten zijn als je een tweedehands auto koopt maar daar las ik verschillende berichten, de 1 zegt je hebt een bovag garantie bewijs nodig en de ander zegt weer dat heb je niet nodig je bent hoe dan ook beschermd mits de auto maar deugelijk was toen je hem kocht.
Wie weet er het fijne van ik wil goed beslagen ten ijs komen.
Groeten Nils