Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
150000km beurt meer als 1000 euro?
150000km beurt meer als 1000 euro?
Hallo allemaal even een vraagje. Heb een t5 174 pk. Vandaag een afspraak gemaakt met de dealer voor een beurt en die wist me te vertellen dat er 2 koppelingen (ivm dynamo en compressor?) vervangen moeten worden bij 150000km. De beurt kost dan incl btw iets meer als 1000 euro. IS DIT NORMAAL? Graag jullie reacties. bij voorbaat dank
Het vervangen van de koppelingen is normaal bij die kilometerstand. Het bedrag is echter niet normaal. Waarschijnlijk heeft je dealer een heel duur gebouw en een heel team van medewerkers op kantoor en in de showroom.
De kosten hiervan moeten allemaal opgebracht worden door de klant.
Aangezien ze met de verkoop van auto's te weinig verdienen om dat moois allemaal te kunnen bekostigen, worden deze kosten verhaald op de klanten in de werkplaats.
Ik zou je adviseren om te zoeken naar een onafhankelijke werkplaats of een MAN-truckservicecentre. Deze hebben een veel lagere overhead dan een "normale" dealer en kunnen dus ook lagere kosten berekenen.
De kosten hiervan moeten allemaal opgebracht worden door de klant.
Aangezien ze met de verkoop van auto's te weinig verdienen om dat moois allemaal te kunnen bekostigen, worden deze kosten verhaald op de klanten in de werkplaats.
Ik zou je adviseren om te zoeken naar een onafhankelijke werkplaats of een MAN-truckservicecentre. Deze hebben een veel lagere overhead dan een "normale" dealer en kunnen dus ook lagere kosten berekenen.
Dit is vrij normaal, denk ook niet dat een andere dealer het veel goedkoper kan. Het vervangen van deze dingen zijn pakket prijzen.
Deze prijzen worden door PON samen gesteld en zal per dealer weinig aan veranderd kunnen worden.
Bij MAN-truckservicecentre hanteren ze deze prijzen niet omdat deze hier niet toe verplicht omdat ze geen officieel dealer zijn maar een service punt.
Kunnen wel officieel dealer zijn in de verkoop maar in de werkplaats zijn ze het niet.
Hebben op het werk pas een paar nota's vergeleken met de officieele pakketprijzen van Pon, hier uit bleek dat 3 van de 4 nota's bij de Man duurder uit vallen.
Deze prijzen worden door PON samen gesteld en zal per dealer weinig aan veranderd kunnen worden.
Bij MAN-truckservicecentre hanteren ze deze prijzen niet omdat deze hier niet toe verplicht omdat ze geen officieel dealer zijn maar een service punt.
Kunnen wel officieel dealer zijn in de verkoop maar in de werkplaats zijn ze het niet.
Hebben op het werk pas een paar nota's vergeleken met de officieele pakketprijzen van Pon, hier uit bleek dat 3 van de 4 nota's bij de Man duurder uit vallen.