Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
is een 2400 d te tunen ?
is een 2400 d te tunen ?
Is er bij een 2400 d van 1996 iets aan het motor vermogen tedoen?
ja te verhogen dan he.
en zonder turbo te plaatsen,
ik weet niet of er iets met de pomp te ritselen is ,ik hoef er niet meteen 180 pk uit te persen, maar een paar pktjes mis ik toch wel noch al
ja te verhogen dan he.
en zonder turbo te plaatsen,
ik weet niet of er iets met de pomp te ritselen is ,ik hoef er niet meteen 180 pk uit te persen, maar een paar pktjes mis ik toch wel noch al
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: is een 2400 d te tunen ?
je kunt de roetstop wat verdraaien en het roken een klein beetje verminderen door een intercooler te plaatsen, en dan houd het ver op
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: is een 2400 d te tunen ?
ik lees hieronder dat iemand probeert er een turbo op te zetten. Maar of je er dan nog lang/fijn mee rijd is de vraag!
Re: is een 2400 d te tunen ?
Heeft een intercooler niet alleen functie icm een turbo? want lucht die niet door een turbo is geweest hoef je ook niet te koelen lijkt me?Roger B. (11)61 schreef:je kunt de roetstop wat verdraaien en het roken een klein beetje verminderen door een intercooler te plaatsen, en dan houd het ver op
Re: is een 2400 d te tunen ?
Wat is een roetstop ? en waar zit die? hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.Roger B. (11)61 schreef:je kunt de roetstop wat verdraaien en het roken een klein beetje verminderen door een intercooler te plaatsen, en dan houd het ver op
en van die intercooler dacht ik ook dat die enkel bij een turbo effect had,het is toch gewoon rijwind wat die aanzuigt zou een intercooler die lucht nogmeer afgekoeld krijgen?
nu ik er zo over nadenk zou idd toch wel eits kunnen schelen.
in ieder geval het proberen waard
Re: is een 2400 d te tunen ?
Roetstop is de vollast aanslag van de brandstofpomp oftewel je regel met die schroef de hoeveelheid diesel die de motor bij volgas krijgt.
Als je de schroef (zit bij de verstuiverleidingen, waarschijnlijk kan je hem zien van bovenaf, schroefje met een borgmoertje waarschijnlijk met gele verf gemerkt) indraai (rechtsom) krijgt ie meer diesel, linksom is minder diesel.
Nadeel van meer diesel is dat de verbranding HETER word en daar houdt een 2.4 diesel niet zo van. Je merk het met het rijden ook nauwelijks, want het blijven gewoon trage hufters.
mvg Rick
Als je de schroef (zit bij de verstuiverleidingen, waarschijnlijk kan je hem zien van bovenaf, schroefje met een borgmoertje waarschijnlijk met gele verf gemerkt) indraai (rechtsom) krijgt ie meer diesel, linksom is minder diesel.
Nadeel van meer diesel is dat de verbranding HETER word en daar houdt een 2.4 diesel niet zo van. Je merk het met het rijden ook nauwelijks, want het blijven gewoon trage hufters.
mvg Rick
Re: is een 2400 d te tunen ?
trage hufters ?
ja klopt traag istie , maar hoeveel moet of kan ik 'm verstellen? waar moet ik op letten?
ja klopt traag istie , maar hoeveel moet of kan ik 'm verstellen? waar moet ik op letten?
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: is een 2400 d te tunen ?
ik zou beginnen met en kwart slag .maar automatisch ga je toerental veranderen,.dan moet je die ook afstellen.
als je eens gas geeft en hij rookt LICHTJES is het goed.maar als je rijd en hij rookt te zwart.dan staat hij te ver open
maar normaal is er aan de vijs en zegel aan.als je hem opendraait tot aan de zegel.zul je geen problemen hebben(als die er nog op is )
als je eens gas geeft en hij rookt LICHTJES is het goed.maar als je rijd en hij rookt te zwart.dan staat hij te ver open
maar normaal is er aan de vijs en zegel aan.als je hem opendraait tot aan de zegel.zul je geen problemen hebben(als die er nog op is )
Re: is een 2400 d te tunen ?
Jep alvast bedankt voor de tip en de uitleg jullie allen.
morgen meteen proberen.
en als jullie eens volgas over de autobahn scheuren en er komt een zwarte t4 langs vliegen dan zou ik dat wel eens kunnen zijn.
morgen meteen proberen.
en als jullie eens volgas over de autobahn scheuren en er komt een zwarte t4 langs vliegen dan zou ik dat wel eens kunnen zijn.
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: is een 2400 d te tunen ?
make my daywiel t5 schreef:Jep alvast bedankt voor de tip en de uitleg jullie allen.
morgen meteen proberen.
en als jullie eens volgas over de autobahn scheuren en er komt een zwarte t4 langs vliegen dan zou ik dat wel eens kunnen zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: is een 2400 d te tunen ?
Gaan we racen?
Re: is een 2400 d te tunen ?
Tjah, als ik met de aanhanger rij wil ie niet harder dan 140...
mvg Rick
mvg Rick
Re: is een 2400 d te tunen ?
Maar ik krijg 'm wel boven de 140 hoor,
het gaat hier mog wel eens flink berg af .
maaaar ja dan gaat het ook weer berg op
en dan zeker met die aanhanger.dan wil noch wel eens een vrachtwagen toeteren.
het gaat hier mog wel eens flink berg af .
maaaar ja dan gaat het ook weer berg op
en dan zeker met die aanhanger.dan wil noch wel eens een vrachtwagen toeteren.
Re: is een 2400 d te tunen ?
euhm 2400d, zit met 140 tegen de rode toeren of niet???wiel t5 schreef:Maar ik krijg 'm wel boven de 140 hoor,
het gaat hier mog wel eens flink berg af .
maaaar ja dan gaat het ook weer berg op
en dan zeker met die aanhanger.dan wil noch wel eens een vrachtwagen toeteren.
1995 2.4D in ieder geval wel
Ben je niet bang dat je straks aan het werk kan??
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Re: is een 2400 d te tunen ?
Aaaah nou begrijp ik ook waarom er steedt witte vlaggetjes onder mijn motorkap uit komen