Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto, poging 2

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Rens 79 »

Pieter E schreef:Zow eventjes reageren, was vandaag de hele dag weer erop uit (en helaas jan, geen herfstvakantie voor mij). Maar morgen ga ik die lui uit Purmerend bellen en als ie er nog staat, langs voor een proefrit. Ik ben heel serieus over die bus, dus als hij nog te koop is en de proefrit is in orde, dan is ie waarschijnlijk verkocht :toppie . Verder alleen even kijken hoe de betaling in zn werk gaat, want er moet dan met spoed eerst geld van mn spaar naar gewone rekening en dan door naar dat autobedrijf, morgen ook de ING maar ns even bellen hoe dat in zn werk zal gaan.
Hallo Pieter

Als ik jou was zou ik geen overhaaste beslissingen nemen. :bifun

Ik neem aan dat je er lang voor hebt moeten sparen

En om het dan zo snel over de balk te gooien :politie

Dus denk er nog eens goed over na.

Kon het niet laten dus ff een paar foto's van mijn nieuwe bussie

En het vult zo lekker
SAM_0262 a.JPG
SAM_0260 a.JPG
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door René »

Ik heb ook een slecht voorgevoel bij die bus bij die lui uit purmerend.
Kijk of er iemand die bus kan uitlezen, kijk ook naar de historie mbt onderhoud. Geen boekjes bij die km stand, staan laten!!
ps, kan je nu al vertellen dat er niets bij zit (voorgevoel)

René
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Heb je het over die blauwe bus uit purmerend, of die gele bus waar waarschijnlijk mee geknoeid is en die waarschijnlijk erg zwaar is? Ik wil bij die blauw/groene uit purmerend gaan kijken vandaag en niet bij de gele.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

Berrie en Rene schreef:Ik heb ook een slecht voorgevoel bij die bus bij die lui uit purmerend.
Kijk of er iemand die bus kan uitlezen, kijk ook naar de historie mbt onderhoud. Geen boekjes bij die km stand, staan laten!!
ps, kan je nu al vertellen dat er niets bij zit (voorgevoel)

René
Inderdaad René,
de km-stand kan aangepast zijn op de tellerunit,
maar in de motorcomputer staat de echte daadwerkelijk gereden afstand.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

:yes die bus was super! Proefrit was erg goed, en hij zag er ook nog erg netjes uit. Natuurlijk had hij wel een paar krasjes, maarja dat houd je toch altijd. Verder waren de velgen een beetje aant roesten, waren de rubbers van de achterruit een tikje beschadigd en deed de temperatuursensor een beetje vreemd (eerste helft van proefrit bleef hij op 0 liggen terwijl er wel warme lucht uit de roosters kwam, op de terugrit deed ie het ineens wel).

De bus is gekocht en wordt over 2-3 weken afgeleverd, want we hebben afgesproken dat voor die prijs, zij ook de disbributieriem/spanrollen/waterpomp en als nodig de multiriem(en) vervangen, dat ze de velgen opschuren en spuiten en dat ze de temperatuursensor repareren of vervangen (of natuurlijk het kabeltje daarvan).

Verder wilde ik er spatlappen van het ronde type op hebben, maar hij kon alleen de vierkante nog bij volkswagen bestellen dus hij gaat even kijken of hij er in het universele circuit kan vinden. Voor het geval hij ze niet vinden kan: weet iemand waar je nog aan de ronde spatlappen (vw of universeel) kan komen?

Foto's enzo volgen natuurlijk zo snel mogelijk wanneer ik de bus op ga halen.
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Haha dat kan ik me voorstellen. Het ging om deze uit Purmerend: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=liemdeo13omt. Ik weet niet hoe lang hij er nog op staat want op hun eigen site is hij al verwijderd. Hieronder voeg ik even vast een foto van de advertentie bij.
Bijlagen
bus_purmerend.jpg
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Harry 341 »

Had 'm al gespot op mpl...mooie auto! mooie kleur ook!
Veel plezier ermee.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
dukerider
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 sep 2007, 16:54
Locatie: Wuustwezel Belgium

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door dukerider »

Multivan Generation schreef: Inderdaad René,
de km-stand kan aangepast zijn op de tellerunit,
maar in de motorcomputer staat de echte daadwerkelijk gereden afstand.. :knipoog
Kan je dat even toelichten Peter :nuts
RON
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Rimu »

En dat voor de 20e pagina :klappen :klappen :klappen .
Gefeliciteerd met je :T44EVER aanwinst.

Groet Rinke

P.s. als je zeker wil zijn van de kilometerstand, misschien dan ff langs gaan bij een :wjw die kan uitlezen. je weet maar nooit.
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Haha, ja nog voor pagina 20. Maar de foto's van aflevering zullen waarschijnlijk wel paginaatje 20 halen :knipoog . Verder was deze auto NAP en de online NAP check was in orde, dus het lijkt me dat deze stand wel goed moet kloppen?

Verder weet er iemand wat op mn vraag over de spatlappen?
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Endebendebus »

Gefeliciteerd!!! Veel geluk ermee! :driveT4 :yes
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

advies: zet er geen spatlappen op, ze gaan roest aan de binnenzijde van de voorste spatborden veroorzaken.

Toelichting op kilometerstanden: komt straks :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Egbert&Manon »

Proficiat met je aanwinst :ikrij :driveT4
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Ha allemaal,

Bedankt, ben er ook heel blij mee.

@Multivan, vanwaar roest door spatlappen? De autos met lappen die ik ken hebben daar geen last van..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

okee km-stand controleren in vagcom:


Ga naar 17 instruments, dan naar measuring block en dan basic settings, kies group 2 en voila,
dat is de km-stand in de teller unit.

De km-stand die in de motor computer berekend is en opgeslagen is:
beginscherm van vagcom---> ga naar applications ---> display EDC 15 mileage...

Beiden resultaten zouden dezelfde kilometerstand moeten opleveren.
Is de km-stand van de teller unit lager, dan is er of mee gerommeld (km-stand teruggezet) of ooit een andere teller in gezet omdat er bijvoorbeeld een defect in zat..



Mooie bus hoor :toppie :toppie En dat voor pagina 20...... :jump :jump

Bij een T4 worden ze in de wielboog met klemmetjes vastgezet, dat gaat een beetje jutteren, vocht er bij en je gaat prijs er mee krijgen.. Ik ben toen erg geschrokken toen ik het resultaat er van bij Berrie zijn bus zag :ie :ie
Ik kan je de tip maar geven he... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie