Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto, poging 2

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

geloof me, bij de T4 komt het NIET daardoor (kan het wel versnellen) maar door de klemmetjes die door je lak heen schuren en het metaal dus bloot leggen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Aha ok dan, dan moet ik dus op zoek naar klemmetjes vrije spatlappen, dat wordt MI :P
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

daar schiet je ook niet veel mee op, als je al zoiets kunt vinden moet je daar waarschijnlijk parkers voor in je spatbordrand schroeven, en ook dat is dan de bron van roestvorming.

nogmaals, het is al heel vaak gezegd de afgelopen 2 pagina's....GEEN spatlappen is de beste remedie om roest te voorkomen elke manier op op een T4 spatlappen te monteren is een bron van roestvorming voor zover ik weet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

OK, ik had al zo'n beetje begrepen dat jullie het licht afraden :knipoog . Ik ga die man in ieder geval even bellen dat ik die lappen laat zitten, en misschien dat ik ze er op laat zetten bij iemand die ik weet dat wel met boren het goed kan afwerken (ken iemand daarvoor). Als het goed gebeurd en goed afgewerkt wordt, dan hoeft het mijns inziens niet te roesten, maar dat van de klemmetjes begrijp ik.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

Pieter E schreef: Als het goed gebeurd en goed afgewerkt wordt, dan hoeft het mijns inziens niet te roesten,
Ik help het je hopen :knipoog
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door harry t5 191 »

Pieter E komt er nog wel achter dat de meeste tips op :wjw behoorlijk onderbouwd zijn!
Maar goed,eigenwijs is ook wijs!

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Ron---63--- »

Als ik jou was zou ik de spatlappen gewoon monteren Pieter, dan weten we tenminste dat we over een tijdje weer een leuk lang topic hebben hihi :lach :lach
De mijne gaat 1 keer per maand onder de wasstraat door. Met de hand wassen heb ik simpelweg geen tijd voor. Het blijft tenslotte ook een vervoermiddel he, hoe mooi je bus ook is...
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door offline »

Pieter, is het een idee om die spatlappen wel gewoon te kopen en niet te monteren.

Dan heb je ze namelijk wel, en gaat je spatbordrand niet roesten door het monteren, win win situatie dus :yes :toppie

Offline
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door RPS »

He jammer hij is een soort van overtuigd :nuts .ik was al even bang dat we met z'n allen 22 pagina's nodig hadden om het duidelijk te maken :bonk :bifun :bifun
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

He zeg nu moeten jullie ook niet overdrijven. Uiteindelijk mag ieder het zelf weten, en zijn er ook andere weetjewellers met spatlappen die jullie ook niet 'moeten' overtuigen. Ik ben heel blij met jullie tips, maar heb in een draadje over spatlappen ook wjwellers gezien die nergens last van hebben. Ik stel voor het wat wel/niet spatlappen betreft hierbij te laten.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door bartt4 »

ik heb ze niet maar zou ze wel willen, Maar heb nog niet de juiste gevonden :T44EVER :driveT4 :jump
RUBBEREXPRESS
conny845
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 jan 2007, 11:38
Locatie: schiedam

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door conny845 »

Reijm Bestelauto's in Nieuwerkerk aan de IJssel hebben wij onze bus gekocht 6 jaar geleden tot op heden geen problemen maar is een echte verkoper Maar goeie bus die t4 2.5 tdi je moet geluk hebben succes verder
vr groet conny
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Bij Reijm ben ik ook geweest ja, maar toen was er een bus net weg. Dat leken me inderdaad ook redelijk nette mensen daarzo.
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Pieter E »

Morgen mag ik eindelijk mn busje gaan halen, heb er zin in :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto, poging 2

Bericht door Multivan Generation »

wij zijn ook erg benieuwd naar de smile op je gezicht na een rondje sturen :lach :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie