Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

probleem knipperlicht

vragen over de T4
Plaats reactie
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

probleem knipperlicht

Bericht door DirkvW »

Hallo,

Zojuist ben ik boodschappen wezen doen in mijn nieuwe bus. Heen was er niks aan de hand op de terugweg deed mijn knipperlicht voor naar rechts het niet meer. Zowel op het dashboard als aan de buitenkant gebeurde er bij het omhoog zetten van de hendel helemaal niets. Er was ook geen knipperend geluid of iets dergelijks.

Toen ik thuis kwam heb ik de alarmlichten aan gezet en in het begin deden toen ook de linker knipperlichten het. Na ongeveer 5 seconden deden beide kanten van het knipperlicht het weer.

Toen ik daarna het knipperlicht weer aan deed deed deze het ook weer "gewoon".

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Op het forum las ik zojuist dat het een versleten schakelaar kan zijn?

Alvast bedankt.

Groeten,
Dirk
die nog steeds heel blij is met zijn nieuwe bus
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: probleem knipperlicht

Bericht door Roger B. (11)61 »

denk dat je het inderdaad in de schakelaar moet zoeken, je hebt een pre 1996 model toch? met de alarmlichtschakelaar bovenop de stuurkolom? dan zitten beide schakelaars in één onderdeel........schoonmaken zou kunnen helpen, maar ik denk dat vervangen de beste optie is... kun je op een sloop of ebay best betaalbaar vinden denk ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: probleem knipperlicht

Bericht door DirkvW »

Ik heb inderdaad een pre 96 model.

Dank voor de snelle reactie. Ik ga op zoek naar een andere hendel en laat die monteren.


Weet iemand nog een betrouwbaar adres voor onderhoud in de buurt van Utrecht?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: probleem knipperlicht

Bericht door Roger B. (11)61 »

hoe veel gebruikte schakelaars denk je dat je krijgt voor de prijs van een nieuwe, met korting eraf......... overigens hier bij de dealer (in nl) krijg je volgens mij geen korting hoor, hoe groot je wjw sticker ook is.

bij een T4 zonder airbag is het vervangen van die schakelaar niet zo lastig, dat valt wel mee
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: probleem knipperlicht

Bericht door Rotor »

Roger B. (11)61 schreef:hoe veel gebruikte schakelaars denk je dat je krijgt voor de prijs van een nieuwe, met korting eraf......... overigens hier bij de dealer (in nl) krijg je volgens mij geen korting hoor, hoe groot je wjw sticker ook is.

bij een T4 zonder airbag is het vervangen van die schakelaar niet zo lastig, dat valt wel mee
En wat denk je hier van?


Wij begrijpen goed dat u als Transporter liefhebber ook graag zelf aan uw auto werkt en daarom geven wij op vertoon van de weetjewel sticker tot 25% korting.
Dan wordt zelf onderhouden nóg leuker!
Wil je toch liever gebruik maken van 1 van onze speciaal
opgeleide VW bedrijfswagenmonteurs?
Dan geven wij hier op nog eens 15% korting op de arbeid!
Mail voor een vrijblijvende prijsopgave Barry&autoflevo.nl &=@
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: probleem knipperlicht

Bericht door Roger B. (11)61 »

jongens ik weet dat er dealers in den lande zijn die wel korting aan WJW-ers geven, ik zei alleen dat de dichtsbijzijnde hier het niet doet :zwaai :zwaai
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: probleem knipperlicht

Bericht door DirkvW »

Ik ga om te beginnen eens op onderzoek uit. Wat Jan zegt over een nieuwe hendel klinkt mij wel heel logisch in de oren. Maar goed ik weet niets over de prijzen en dergelijke dus dat moet ik eerst maar eens uitzoeken.

Binnenkort moet de bus voor onderhoud naar een garage die laat ik er ook nog maar even naar kijken.
Plaats reactie