Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05 aug 2010, 14:19
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
René, hoe goed is jou duits??
Ben al een uur op zoek op de duitse e-bay, maar met m'n boeren duits, niets dus kom ik er niet uit.
Kun je me een link sturen van de onderdelen.
Hoor graag van je.
Ben al een uur op zoek op de duitse e-bay, maar met m'n boeren duits, niets dus kom ik er niet uit.
Kun je me een link sturen van de onderdelen.
Hoor graag van je.
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T4-Multivan-T ... 2ea28180cc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.de/T4-111kw-Achsschenke ... 3ca593f934" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat nog meer te koop, vul bij de zoekregel in : 151 t4 of de motorcode axg of ahy
http://cgi.ebay.de/T4-111kw-Achsschenke ... 3ca593f934" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat nog meer te koop, vul bij de zoekregel in : 151 t4 of de motorcode axg of ahy
T5 GP Multivan Edition 25
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05 aug 2010, 14:19
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
hey, daar word een mens weer blij van!!
Bedankt, heeft m'n vrouw weer gelijk, ik kan niet zoeken
Maar goed, blijft onder ons.

Bedankt, heeft m'n vrouw weer gelijk, ik kan niet zoeken

Maar goed, blijft onder ons.
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
In princiepe zou je het alleen redden met de naven en de remklauwen om te zetten, maar dat het voordeliger is om alles in 1 keer compleet om te bouwen, maar waarom niet meteen een 150pk motor plaatsen?
René
René
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05 aug 2010, 14:19
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
ik bouw niet in 1 keer om, omdat ik nu weet wat ik onder de motorkap heb.
De bak en steek-assen had ik voor niet te veel.
Andere turbo en spruitstuk heb ik ook voor wijnig op de kop getikt.
Rest mij alleen nog andere verstuivers en de chip aanpassen, grote intercooler zit er al op. :yingyang
Nieuwe onderdelen en aanpassingen aan de auto, gaan toch op de zaak, scheelt BTW en nog een beetje.
Een gebruikt compleet blok met bak e.d. is altijd weer een gok en gratis is het zeker niet.
Daar komt nog eens bij dat het vaak zonder bon is, dus zakelijk niet aantrekkelijk.
De bak en steek-assen had ik voor niet te veel.
Andere turbo en spruitstuk heb ik ook voor wijnig op de kop getikt.
Rest mij alleen nog andere verstuivers en de chip aanpassen, grote intercooler zit er al op. :yingyang
Nieuwe onderdelen en aanpassingen aan de auto, gaan toch op de zaak, scheelt BTW en nog een beetje.
Een gebruikt compleet blok met bak e.d. is altijd weer een gok en gratis is het zeker niet.
Daar komt nog eens bij dat het vaak zonder bon is, dus zakelijk niet aantrekkelijk.
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
Als je het in duistland aanschaft, (zelfde sloperij als 2e linkje geloof ik) dan kun je gerust een gebruikt blokkie aanschaffen.
Als alles er maar bij zit natuurlijk (en bonnetje)
Heb je ook ABS e.d.
René
Als alles er maar bij zit natuurlijk (en bonnetje)
Heb je ook ABS e.d.
René
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
En past dat dan?markomoordrecht schreef:Bak past op een AJT motor, mits er een compleet vliegwiel met koppeling van een 150 pk in gezet word.
Ik bedoel; is er nog ruimte om de grotere diameter kwijt te kunnen?
Is zo maar een afweging hoor...


Voor de rest succes met het project...

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05 aug 2010, 14:19
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
Na een hoop gespeur en goed advies over de remmerij en steekassen heb ik vanmiddag de stuite schoenen aan gedaan en de boel eens uit elkaar getrokken.
Je raad het nooit, De steekassen passen gewoon in de naven!!!!!!!!!!!!!!
Misschien heeft het te maken met het fijt dat m'n bus is ingevoerd vanuit duitsland???? (grotere remmen verplicht????)
Geen idee, maar scheelt een hoop gedoe.
Zo zie je maar, beter dom dan slim, dan heb je nog eens geluk.
Je raad het nooit, De steekassen passen gewoon in de naven!!!!!!!!!!!!!!


Misschien heeft het te maken met het fijt dat m'n bus is ingevoerd vanuit duitsland???? (grotere remmen verplicht????)
Geen idee, maar scheelt een hoop gedoe.
Zo zie je maar, beter dom dan slim, dan heb je nog eens geluk.
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
En wij hebben weer wat geleerd.
René
René
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05 aug 2010, 14:19
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
Beste mensen, rest mij nog 1 vraag!!
Ik heb wel eens gehoort dat je een modivicatie op je 2 ledig vliegwiel kan krijgen zodat deze meer koppel aan kan.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of me hierin kan adviseren??
Ik moet toch aan een heel nieuw vliegwiel en koppeling, dan graag direct goed.
Gr. Marko
Ik heb wel eens gehoort dat je een modivicatie op je 2 ledig vliegwiel kan krijgen zodat deze meer koppel aan kan.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of me hierin kan adviseren??
Ik moet toch aan een heel nieuw vliegwiel en koppeling, dan graag direct goed.
Gr. Marko
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
Met hoeveel koppel wil je gaan rijden ?
Meer als 450nm ?
Meer als 450nm ?
T5 GP Multivan Edition 25
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
Ja, in Engeland zijn vaste vliegwielen te verkrijgen (ipv 2-massa vliegwielen) . Die gaan nooit kapotmarkomoordrecht schreef:Beste mensen, rest mij nog 1 vraag!!
Ik heb wel eens gehoort dat je een modivicatie op je 2 ledig vliegwiel kan krijgen zodat deze meer koppel aan kan.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of me hierin kan adviseren??
Ik moet toch aan een heel nieuw vliegwiel en koppeling, dan graag direct goed.
Gr. Marko

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
Dat vind de versnellingsbak niet zo leuk, en voor het comfort is een 2mv ook beter.
T5 GP Multivan Edition 25
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 05 aug 2010, 14:19
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
Met hoeveel koppel ik wil gaan rijden weet ik nog niet.
Heb nu de kans het in 1 keer heel goed te doen toch!
Onlangs las ik van iemand die had hem bij JD laten chippen en andere verstuivers laten plaatsen.
Die had op de bank 210 pk, bij 200 pk heb ik van een ervaringsdeskundige gehoort, trilt de koppeling al behoorlijk.
Nu heb ik dat ook bij mijn auto dat de koppeling enorm bonk bij te laag toerental en ik kan je zeggen dat is ontzettend irritant.
Vandaar dat ik graag de boel in 1 keer goed aan wil pakken.
Maar om nou met alleen koppelingsplaten te gaan rijden en een vast vliegwiel???
Nee dat komt het comfort zeker niet ten goede.
Misschien is er een aangepast vliegwiel???
Heb nu de kans het in 1 keer heel goed te doen toch!
Onlangs las ik van iemand die had hem bij JD laten chippen en andere verstuivers laten plaatsen.
Die had op de bank 210 pk, bij 200 pk heb ik van een ervaringsdeskundige gehoort, trilt de koppeling al behoorlijk.
Nu heb ik dat ook bij mijn auto dat de koppeling enorm bonk bij te laag toerental en ik kan je zeggen dat is ontzettend irritant.
Vandaar dat ik graag de boel in 1 keer goed aan wil pakken.
Maar om nou met alleen koppelingsplaten te gaan rijden en een vast vliegwiel???
Nee dat komt het comfort zeker niet ten goede.
Misschien is er een aangepast vliegwiel???
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ombouw 88 naar 150 pk versnellingsbak
Wat is nu de set-up die je in gedachten hebt?
Basisblok 88 pk?
Verstuivers van 102/150 pk?
koppeling van 150 pk?
Versnellingsbak van ???
Chiptuning naar ???
Basisblok 88 pk?
Verstuivers van 102/150 pk?
koppeling van 150 pk?
Versnellingsbak van ???
Chiptuning naar ???
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...