Vorige week heb ik een 1/1999 T4 2.5 tdi automaat! 102pk Multivan met veel opties (clima, tempomat, radio cd wisselaar, standkachel 2x, stoelverwarming uit Duitsland gehaald, Mooie bus, slechts 137000 km. Interieur is tadelos ;-) De hemel met Climatronic is eigenlijk te mooi, maar er moet een hefdak op om op camperkenteken te kunnen rijden. Nu heb ik me georienteerd: Ik vind zo'n ultraplat dak van FSL wel mooi maar ook wel duur en Frans heeft op korte termijn geen tijd. Atrion is goedkoper, minder kwaliteit maar heeft wel tijd. Daarnaast zijn er nog andere bouwers op de markt, bijv, Aart camperinbouw, Sprinter, Quickcamp, etc. Ik zou graag enige functie van de airco/clima achterin willen behouden, evenals 1 of 2 plafondlichten. Duurt overigens best lang voordat het vocht uit de bus verdwenen is. Maar de clima doet het fantastisch, standkachel ook.
1) Wie kan mij zeggen bij wie ik het beste mijn Bus kan brengen voor een dak?
De bus staat op dit moment nog voor de deur zonder geldige platen. Ik moet nog langs de RDW en douane. Maar die #$%#% TNT staakt, dus de nazending van de papieren laat op zich wachten. Heb de bus van een particulier die pas na het weekend kon afmelden. Normaal gesproken had ik de papieren eergisteren al binnen.
Ik heb er al trouwens al een keukentje/kastje inzitten. Een stoel opgeofferd. Nu nog 6 zitplaatsen = genoeg.
2) Wat doet de BPM voor deze bus? Maakt het voor de prijs uit of ik hem als camper of als personenbus laat registereren? Stel dat ik hem als personenbus invoer en ik bouw hem later pas om (bijv, ik wacht op FSL), krijg ik dan nog hoge extra kosten voor mijn camperkenteken?
3) Waar zal ik de bus verzekeren? liefst all risk.
4) Wie zou mijn bus kunnen taxeren?
5) Ik wil de bus chiptunen naar 135 pk ivm rijden in de alpen. Beetje extra power is dan wel fijn. Bij wie zal ik dat laten doen?
Dat zijn mijn voorlopige vragen van een man die geheel nieuw is in T4-land, maar niet kan wachten om in de bus te rijden.
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
Beste groet,
Pieter