Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Chassisnummer-bouwjaar

vragen over de T4
Plaats reactie
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Chassisnummer-bouwjaar

Bericht door koekie520 »

Toen ik m'n california pas gekocht had ben ik eens bij een VW dealer de historiek laten nakijken. Dus ze hebben het chassisnr door hun computer gehaald en alles bleek te kloppen, onderhoudsgegevens, kilometerstanden en opties waar de bus mee geleverd is.
Vanmorgen ga ik met een buurman klussen in de VW garage waar hij werkt, en die typt het chassisnr in de computer. Eentje met ELSA pro die rechtstreeks in verbinding staat met VW in Duitsland. Die gaf aan dat de bus van 94 zou zijn. We hebben er verder niet bij stil gestaan, want het moest vooruit gaan. Nu vind ik het toch wel gek, de bus heeft alles wat een 2003 hoort te hebben en ik ken de verschillen met een 94er wel. Ik heb ze naast elkaar gehad toen mijn 94er nog niet verkocht was.
Wie heeft hier een verklaring voor?
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Chassisnummer-bouwjaar

Bericht door Wim T4 935 »

Zie de info op deze link: http://www.weetjewel.com/chassisnummer.htm" onclick="window.open(this.href);return false; maar wellicht had je dat al bekeken.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Re: Chassisnummer-bouwjaar

Bericht door Bert B »

Verklaring heb ik niet, wel zelfde soort ervaring.
Bus is van sept 95 (tenaamstelling/eerste toelating), chasisnummer geeft aan aug 96.
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Chassisnummer-bouwjaar

Bericht door koekie520 »

Welja het 10e teken in het nr is een R en daar zou je uit afleiden dat het een 94er is. Maar het slot van de kofferklep, de deurvangers van de schuifdeur en voorportieren zijn allemaal van de recentste T4.
Volgens mij hadden ze een tekort aan mogelijkheden en moesten ze wel, echt bizar.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Chassisnummer-bouwjaar

Bericht door Wim T4 935 »

Maar even uit nieuwsgierigheid. Als welk bouwjaar heb je haar gekocht dan?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Chassisnummer-bouwjaar

Bericht door koekie520 »

Een 2003 Freestyle California. Om nu een 94er om te bouwen zodat hij eruit ziet als een 2003 daar valt ook niet echt winst uit te halen volgens mij. Zeker niet met al die opties die er op zitten.
Bij een handelaar gekocht en nog contact gehad met de vorige eigenaar.
Zoals gezegd, de historiek van de bus klopt helemaal. Onderhoudsboekje in orde, ausstattungscodes,...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Chassisnummer-bouwjaar

Bericht door Wim T4 935 »

Net eens even maar mijn eigen chassisnummer gekeken en de 10e positie correspondeert wel dus ik ben bang dat er toch echt iets niet klopt bij jouw bus.

Ik weet eigenlijk maar 1 manier om in deze situatie geld te verdienen maar die is verre van legaal dus ik hoop dat ik het mis heb voor je.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Chassisnummer-bouwjaar

Bericht door koekie520 »

Ik ga er zeker niet minder van slapen, het is verder een droomwagen. Ik heb er al het een en ander aan versleuteld en ben verder geen verborgen gebreken tegengekomen. Als er iets illegaals mee gebeurd zou zijn, dan heeft VW of Westfalia er toch mooi aan meegewerkt.

Een vriend van mij heeft ooit een syncro gekocht die vroeger als bedrijfswagen door VW zelf in wolfsburg gebruikt is, en na een paar jaar omgebouwd en verkocht als multivan met hefdak. Dat kan je dan allemaal zien op de fahrzeugbrief.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Chassisnummer-bouwjaar

Bericht door repelsteeltje »

weet je het volledige motornummer??? kan zo checken wanneer die gebouwd is.

Het kan dat er een nieuwe carrosserie is besteld om een 2003 bus met zware schade opnieuw op te bouwen. (kan rendabel zijn als de bus b.v. in de eerste 2 jaar van zijn leven gecrasht is) De totaal kale carrosseriën die te koop zijn bij vw zijn bij mijn weten al voorzien van een nummer, wat correspondeerd met het produktie jaar van die carros. Kan zomaar dat het er eentje is geweest die jaren opgeslagen heeft gestaan. Die dingen draaien ze niet alle weken in de fabriek.

meestal kun je dit zien als je b.v. de hemelbekleding er uithaalt, of achter het dasboard. De carrosserieën die seriematig gespoten zijn hebben zo'n beetje overal de wagenkleur, een spuiter doet dit meestal niet. Je komt dan zwarte of grijze grondlak tegen.

In het VW systeem wordt het een en ander dan gekoppeld zodat gegevens weer kloppen en altijd de juiste delen geleverd kunnen worden.

maar, importeur en of dealer moeten dit kunnen zien..........
Plaats reactie