Ik heb vorig jaar mijn accu vervangen en die is prima,alleen merk ik nu met de aankomde koude dat ie pas na een paar keer voorgloeien en lang doorstarten eens met moeite aanslaat,wat zou dit kunnen zijn??,gloeispiralen misschien en is dit een beetje zelf te doen?
Mijn T4 tje is uit 97 en heeft geen turbo ofzo,gewoon 2.4 ltr vijf cilinder.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slecht starten.
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: slecht starten.
Gloeispiralen denk is ,ook makkelijk zelf door te meten, auto van voor even omhoog, bak verwijderen.
Geloof nabij de brandstofpomp zitten ovalenstekkerdozen, deze verwijderen dan opcontact ,en je kan het 1 voor 1 meten.
Geloof nabij de brandstofpomp zitten ovalenstekkerdozen, deze verwijderen dan opcontact ,en je kan het 1 voor 1 meten.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: slecht starten.
Gloeipluggen, of misschien toch ergens een beetje water in het systeem?!
Mooiste is als je zelf een ampere tang hebt en dan bij iedere plug meten wat er aan stroom vloeit, kun je slechte pluggen, maar ook slechte contacten mee opsporen.
Voor het vervangen;
Sommigen zeggen makkelijk zelf te doen, ik heb het inmiddels 1x een poging gegeven, maar ben er mee gestopt omdat ik moeite had de pluggen goed te bereiken. Ik zou zelf graag de eerste keer een ervaren iemand erbij hebben die alle aanwijzingen geeft, want zelfs met de radiator in service stand vond ik het nog lang niet bereikbaar (grote kl**wen van mij ook...).
Dan wordt er gezegd dat je het beste de brandstofleidingen kan los nemen, om er goed bij te kunnen, maar daar ben ik voor terug gedeinst
(ongetwijfeld ook door onwetendheid van mij, misschien ook iets te voorzichtig aangelegd))
Mooiste is als je zelf een ampere tang hebt en dan bij iedere plug meten wat er aan stroom vloeit, kun je slechte pluggen, maar ook slechte contacten mee opsporen.
Voor het vervangen;
Sommigen zeggen makkelijk zelf te doen, ik heb het inmiddels 1x een poging gegeven, maar ben er mee gestopt omdat ik moeite had de pluggen goed te bereiken. Ik zou zelf graag de eerste keer een ervaren iemand erbij hebben die alle aanwijzingen geeft, want zelfs met de radiator in service stand vond ik het nog lang niet bereikbaar (grote kl**wen van mij ook...).
Dan wordt er gezegd dat je het beste de brandstofleidingen kan los nemen, om er goed bij te kunnen, maar daar ben ik voor terug gedeinst
(ongetwijfeld ook door onwetendheid van mij, misschien ook iets te voorzichtig aangelegd))
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Re: slecht starten.
Vorige week zelf gedaan 2 uurtjes werk dus valt best mee.
Starten zonder moeite.
Starten zonder moeite.

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- pieter k 1167
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:41
- Locatie: Ouddorp ZH
Re: slecht starten.
Hoi Jeroen,
Mijn bus ging ook steeds slechter starten.
Na 2/3/4 x sloeg hij pas aan. En een rook pluim niet normaal meer!
Vandaag zijn de 5 gloei spiralen vervangen en hij start weer perfect.

Mijn bus ging ook steeds slechter starten.
Na 2/3/4 x sloeg hij pas aan. En een rook pluim niet normaal meer!
Vandaag zijn de 5 gloei spiralen vervangen en hij start weer perfect.
